Onverharde wegen omgeving Antwerpen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Mon

Onverharde wegen omgeving Antwerpen

Bericht door Mon »

Vermits ik mijn eerste ervaring met offroad rijden nog moet opdoen zou ik graag weten waar men rustig over onverharde wegen kan (mag) rijden in de omgeving van Antwerpen?Dit zonder het risico op boeten of erger(Aanslaan motor)
Thanks
Herkennen julie het moment waarop plots alles zin krijgt en men beseft dat de hele shit het waard was? Ik ook niet!
Frank K

Re: Onverharde wegen omgeving Antwerpen

Bericht door Frank K »

Best nooit alleen rijden, je moest maar eens komen vast te zitten of niet verder durven.
Als ik het goed heb, wordt binnenkort de beginnersrit nog eens gereden en dat is in de provincie Antwerpen...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
indenhemel

Re: Onverharde wegen omgeving Antwerpen

Bericht door indenhemel »

Beste,
legaal offroad rijden is in ons belgenlandje niet zo evident meer... als ik het mij goed herinner mag je enkel nog op de paden rijden, die aangeduid zijn met een straatnaam. Alle andere zijn zo goed als not done .
Zeker rond het antwerpse is de arm der wet niet meer zo tolerant als vroeger (daar zitten de "illigale" crossers misschien wel voor iets tussen ... maar dit terzijde )
Ikzelf ga meer en meer bij onze noorderburen offroad rijden. Daar mag nog meer en meestal kan je daar op meer begrip rekenen.
'k Moet er dan wel bij zeggen dat ik bijna op de grens woon, en hier is het héél duidelijk. In de herfst en de lente staan de patrouilles langs de bospaden op de grens gewoon te wachten tot er iemand over komt... nummerplaatje noteren en wachten op de volgende.... aan de andere kant vd grens kun je héél de dag rustig rijden, daar doet niemand moeilijk ....
Maar terug on topic: rond het antwerpse weet ik dus géén onverharde paden !
Plaats reactie