herstel achterband
Moderator: GVN
herstel achterband
een vraag: mijn achterband ligt er 3 maand op en bij controle merk ik dat er een nagel in zit. Ik verlies nochtans geen druk.
Telefoontje met de bandenboer wordt mij verteld dat hij deze achterband niet wil herstellen, zou te gevaarlijk zijn. Indien ik dit toch wens moet ik een document tekenen dat ik op eigen verantwoordelijkheid met een herstelde band rijd.
Ik heb mij vroeger ook laten wijsmaken dat het inderdaad niet goed is een tap te steken, doch ik dacht dat men radiaalbanden ook kon herstellen met langs de binnenzijde een afdichting te kleven. Kan iemand mij hierover raad geven? Ik had de bedoeling de band er te laten afnemen en te kijken of de nagel inderdaad door het rubber zit. Zo ja, een pleister erop en dezelfde band terugplaatsen. Zo nee, nagel er uit en verder rijden.
Is er een risico aan het rijden met een herstelde achterband? Of moet men inderdaad steeds opteren voor het vervangen van de band.
Kan mij iemand hierover inlichten.
Dank bij voorbaat
Telefoontje met de bandenboer wordt mij verteld dat hij deze achterband niet wil herstellen, zou te gevaarlijk zijn. Indien ik dit toch wens moet ik een document tekenen dat ik op eigen verantwoordelijkheid met een herstelde band rijd.
Ik heb mij vroeger ook laten wijsmaken dat het inderdaad niet goed is een tap te steken, doch ik dacht dat men radiaalbanden ook kon herstellen met langs de binnenzijde een afdichting te kleven. Kan iemand mij hierover raad geven? Ik had de bedoeling de band er te laten afnemen en te kijken of de nagel inderdaad door het rubber zit. Zo ja, een pleister erop en dezelfde band terugplaatsen. Zo nee, nagel er uit en verder rijden.
Is er een risico aan het rijden met een herstelde achterband? Of moet men inderdaad steeds opteren voor het vervangen van de band.
Kan mij iemand hierover inlichten.
Dank bij voorbaat
-
bmwfreakske
Re: herstel achterband
Kijk eerst maar of de nagel er wel volledig doorzit.
Ik heb steeds mijn banden herstelt met een gewone tap,nog nooit problemen mee gehad!
Hier op het forum zijn er verschillende topics besteed aan het herstellen van banden,gebruik de zoekfunctie eens
Ik heb steeds mijn banden herstelt met een gewone tap,nog nooit problemen mee gehad!
Hier op het forum zijn er verschillende topics besteed aan het herstellen van banden,gebruik de zoekfunctie eens
Andalousie 09/2018
-
Beemerboy09
Ik had in de lente hetzelfde probleem : nagel in de achterband.
Eerst een wiek laten steken door de VAB en wat later naar de bandenboer geweest voor een "paddestoel".
Tot op heden en enige duizenden kilometers verder nog geen problemen gehad.
Ik moet er wel bijzeggen dat ik normaal rijd en regelmatig mijn bandendruk controleer.
Mijn advies : doe waarbij je je goed voelt. Heb je geld genoeg en wil je 100 % veilig spelen = nieuwe achterband.
Eerst een wiek laten steken door de VAB en wat later naar de bandenboer geweest voor een "paddestoel".
Tot op heden en enige duizenden kilometers verder nog geen problemen gehad.
Ik moet er wel bijzeggen dat ik normaal rijd en regelmatig mijn bandendruk controleer.
Mijn advies : doe waarbij je je goed voelt. Heb je geld genoeg en wil je 100 % veilig spelen = nieuwe achterband.
I love my R 850 RT.
Had bij mijn vorige Metzeler Tourance ook een spijker door de achterband, mét drukverlies. Naar de bandenboer, paddestoel erin, onbezorgd verderrijden. Voel je je niet op je gemak, een nieuwe kopen.
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Bij mij van hetzelfde (spijker en vijs... op één dag
). Ik stond huiverachtig tov een herstelling, maar mijn bandenman stelde dat dit geen probleem zou zijn. Was 45 minuten werk (incl uitblalanceren wiel), en voorzover ik het kan beoordelen heeft hij de band professioneel hersteld (vulcaniserende plakker langs de binnenkant). Ik rij nu al meer dan 2000 Km met die band, ook aan "iets" hogere snelheden, zonder enig probleem. Heb geen papiertje moeten tekenen, maar ik zou er geen bezwaar tegen hebben dat te doen (nadat ik gezien heb hoe de herstelling werd uitgevoerd).
Laatst gewijzigd door K1200GT op 01 okt 2008, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
heb 1000en kms gereden met een stuk of 5 tappen in voor en achterband (pocket tyre plugger). Nooit problemen gehad. Commerciele zever als je het mij vraagt.
T
T
Ah nee, hij verkoopt u liever ne nieuwe natuurlijkOFrank schreef:Telefoontje met de bandenboer wordt mij verteld dat hij deze achterband niet wil herstellen
Gewoon naar een andere bandenboer gaan
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

-
xantingo
- Contacteer:
In mijn achterband zit al 21000 km een tap (bruine wiek). Mijn band zal eerder versleten zijn dan die wiek geloof ik....
...R1200RT... Re: herstel achterband
Geen zorgen maken, geen onnodige kosten maken, gewoon naar ne bandenboer gaan die even je band eraf haalt, een champignonneke steekt, je band er terug oplegt en opnieuw uitlijnt... Jobke van een half uurke en ergens rond de 30€. (zo was het toch bij mij 2 keer)
Bandenspanning moet je zowiezo regelmatig nakijken, dus dan merk je snel genoeg of het goed gedaan is of niet... Bij mij nooit problemen gehad. Den eerste keer willekeurig bij een of andere scooterdealer (kstond daar 50m vandaan met nen platten band) en den tweede keer gewoon bij de Vulco (dat is 300m van bij mij thuis, dus daar geraakte ik makkelijk als ik mijn banden eerst wat op druk zette)...
Als die bandenboer dat niet wil doen, dan is het nen idioot.
Tenzij natuurlijk die nagel ergens zit waar het wel gevaarlijk zou kunnen zijn of dat het een nagel is met 2cm diameter... In die laatste twee gevallen zou ik toch voor een nieuwe band opteren... 
Bandenspanning moet je zowiezo regelmatig nakijken, dus dan merk je snel genoeg of het goed gedaan is of niet... Bij mij nooit problemen gehad. Den eerste keer willekeurig bij een of andere scooterdealer (kstond daar 50m vandaan met nen platten band) en den tweede keer gewoon bij de Vulco (dat is 300m van bij mij thuis, dus daar geraakte ik makkelijk als ik mijn banden eerst wat op druk zette)...
Als die bandenboer dat niet wil doen, dan is het nen idioot.
GS staat voor geil speelgoed
Voor minder dan 30€ koop je een setje om zelf wieken te steken. Dan ben je onderweg normaal gesproken ook niet meer van anderen afhankelijk.
groet ajmo
groet ajmo
Je plaatst niet zomaar te weinig berichten......
idd, maar als em nog kan rijden denk ik dat de beste oplossing nog altijd bij de bandenboer te vinden is in de vorm van dat champignonneke.
Ik heb toch altijd gehoord dat die wieken eerder noodoplossingen zijn. Maar ik zou idd eens een pakketje kopen voor het geval...
Ik heb toch altijd gehoord dat die wieken eerder noodoplossingen zijn. Maar ik zou idd eens een pakketje kopen voor het geval...
GS staat voor geil speelgoed
Ik steek zelf mijn champignons en die blijven zitten hoor! Handig setje "stop 'n go tyre plugger" te verkrijgen bij wunderlich als ik mij niet vergis een 20 tal paddestoelen voor een 25 EUR. Daar kom je ver mee