Verzekeren 2 motorfietsen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
mort
Contacteer:

Verzekeren 2 motorfietsen

Bericht door mort »

hallo,

Vooraleer ik naar mijn verzekeringsagent stap om mijn tweede motorfiets definitief te verzekeren, had ik graag eens van andere forumleden vernomen hoeveel jullie betalen (jaarlijks) voor het verzekeren van een tweede motor en hoe het in elkaar zit. zo weet ik dat er verschillen zitten tussen enige bestuurder, en slecht één terzelfdertijd op de weg enz.. bij mij zou het als volgt moeten zijn; ik ben enige bestuurder van beide (dus ook slechts één op de weg..), maar wel zonder km beperking. wat is de goedkoopste (maar toch goede) manier?? ook moet ik er bij vertellen dat ik reeds 1 dagelijkse auto, een oldtimerauto, mijn huidige motor, brand, familiale, enz.. allemaal bij dezelfde agent heb.. ik vond al een draadje daarover hier op het forum, maar het is wat onduidelijk, vandaar.. 8-)

alvast bedankt
K75RT '90 /// R100GS PARIS-DAKAR '89
Afbeelding Afbeelding
naftje

Re: Verzekeren 2 motorfietsen

Bericht door naftje »

Geen prijzen, ik weet dat ik meer betaal dan vele anderen, maar ik heb dan ook geen beperkingen van personen of km.
Echter, opgepast dat er in de bijzondere voorwaarden geen seizoensbeperking wordt vermeld (is voor discussie vatbaar). Heeft Mercator bij mij geprobeerd, maar mislukt :mrgreen:
Greetz, JP
tweecilinderke

Bericht door tweecilinderke »

Ik betaal 192 euro per bike! wel samen met de camionette en dit bij dvv, waar ik al jaren met al mijn verzekeringen ben. :wink:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
mort
Contacteer:

Bericht door mort »

het is reeds in orde, boven op mijn k100 betaal ik voor de gspd 50eur extra per jaar, valt zeer goed mee dus 8-)

mvg
Afbeelding Afbeelding
pirre105
Contacteer:

Bericht door pirre105 »

Kan je ook zeggen bij welke maatschappij? Indien nodig doe het privé aub.
Ik kon voor 2 motoren geen korting bedingen bij de mijne (Ethias)
Ik hou van Lut en mijn GSA.
naftje

Bericht door naftje »

pirre105 schreef:Kan je ook zeggen bij welke maatschappij? Indien nodig doe het privé aub.
Da's raar, de meeste maatschappijen hanteren voor de 2e motor 50%.
Greetz, JP
cees

Bericht door cees »

Hejj,

ik had een motor waar ik alleen toertochtjes mee reed. Op deze motor had ik 75% no-claim. (17 jaar schadevrij)
Ik kocht er nog een motor bij waarmee ik iedere dag 100 km woonwerk ging doen = 20000 per jaar. Bij deze kreeg ik geen no-claimkorting maar 50% korting op de premie. Met deze motor moest ik de no-claim opnieuw gaan opbouwen.
Die verzekringen "naaien" je gewoon.
ps: Er zijn verzekeringen die het wel netjes doen!

mzzl
Cees
mort
Contacteer:

Bericht door mort »

pirre105 schreef:Kan je ook zeggen bij welke maatschappij? Indien nodig doe het privé aub.
dat hoeft niet privé, het is bij mercator. een goede 200euro voor mijn k100rt en 50 extra voor mijn r100gspd + 25 euro rechtsbijstand. wel er duidelijk bij vermeldt; ik ben enigste bestuurder, en één motor terzelverdertijd op de weg, logisch uiteraard. 8-)
Afbeelding Afbeelding
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Ik betaal bij Mercator BA + Rechtsbijstand voor mijn
BMW R1200RT € 202,91
BMW G650X Challenge € 53,32
Ik mag wel maar als enigste deze voertuigen besturen.
(Ook beide auto's zijn bij Mercator verzekerd)
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
st1100

Bericht door st1100 »

Nu kan ik niet goed meer volgen , ik rij meer dan 20 jaar motor en ben in het verleden ooit begonnen met zo'n auto + moto kontrakt (waarbij ik dus enige bestuurder kon zijn voor beide voertuigen) echter een paar jaar later moest het kontrakt wijzigen omdat de wetgever dit verboden had. (Is eigenlijk ook logisch want ik had een gewone groene kaart , dus als de politie iemand anders zou tegenhouden met mijn fiets dan zou die dus totaal in orde geweest , en toch eigenlijk zonder verzekering rondrijden :?: :bom: ) Ik heb dus m'n vragen over de wettelijkheid van dat alleen besturen verhaal??

Nu hebben wij één gezamelijke rechtsbijstand voor onze beide auto's en m'n motor en zelfs brand (is goedkoper dan 4 keer apart). Ook zijn velen dubel verzekerd voor sommige dingen. Ik had een paar jaar geleden een prijs laten maken bij een (andere) verzekeringsagent en die was alles bij mekaar meer dan 300€ goedkoper dan hetgeen ik had. En dat wekte natuurlijk m'n interesse! Bleek om dezelfde maatschappij/voorwaarden te gaan dan waar ik toen al zat. Ik bespaar nu dus meer dan 300€ per jaar gewoon door bij dezelfde verzekering te blijven , alleen via een andere agent . Een beetje rondshoppen is dus zeker geen slecht idee , want niet alle makelaars zijn even professioneel :evil: .

Toen ik vorig jaar m'n huidige bmw kocht heb ik even met het idee gespeeld om m'n 18jaar oude pan-eu bij te houden als 2é fiets en die 300.000 km rond te maken en dat zou me iets van 150€ verzekering gekost hebben per jaar.
hiredcode
Contacteer:

Bericht door hiredcode »

Ik heb al jaren één motor verzekerd bij Touring Verzekeringen, maar toen ik vandaag telefoneerde om te informeren hoeveel het zou kosten als ik nog een motor bij hen verzekerde, kreeg ik te horen dat twee motoren tegelijk verzekeren niet kon.

een beetje verbouwereerd, en in de overtuiging dat ik het wel verkeerd begrepen zou hebben, belde ik even later nog eens terug met dezelfde vraag.
Met hetzelfde resultaat: "wij doen dat niet".

Soit, ik moet dus op een ander.

Een specifieke vraag dus nu:
Heeft er iemand goede ervaringen (en goeie prijzen) met het verzekeren van 2 motoren bij één maatschappij. (Ik heb géén auto).

Alvast bedankt voor de feedback.

HC
'95 K1100LT & '08 R1200GS Adventure
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

ga eens informeren bij AXA.
ik heb daar 3 motoren en een auto verzekerd
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
mdc
Webmaster
Webmaster

Bericht door mdc »

Mijn verzekering van 2 moto's en een auto is nochtans geen probleem bij Touring.
Misschien omdat in jouw geval er geen auto bij is dat het niet kan.
Marc

R1250RT 2020
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Ik zat vroeger bij Mercator, op aanraden vd agent naar ethias, dan werd dat Delta llyod of zoiets en nu zit alles bij fortis. Mijnen agent zorgt dat hij steeds het voordeligste pakket heeft voor zijn klanten, ik ben dan ook met alles bij dezelfde agent en maatschappij. Service is schitterend. Ik betaal 170 euro voor de KTM en 85 voor de Triumph, een 3de moto is ook 85 euro.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
eiRTee

Bericht door eiRTee »

mdc schreef:Mijn verzekering van 2 moto's en een auto is nochtans geen probleem bij Touring.
Misschien omdat in jouw geval er geen auto bij is dat het niet kan.

Ik heb net gebeld voor een 2de moto te verzekeren bovenop de auto + mot die ik er al heb en zou op 150 euro komen
Strookt dit met jouw gegevens?
mdc
Webmaster
Webmaster

Bericht door mdc »

Denk het wel dat dit de prijs is bij hen, ik had beperkte omnium afgesloten en moest een beetje meer betalen :mrgreen:
Marc

R1250RT 2020
Plaats reactie