Verstralers op R1150RT

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

WimLT
Contacteer:

Verstralers op R1150RT

Bericht door WimLT »

Om mij nog beter zichbaar te maken in het verkeer, besluit ik om verstralers in te bouwen. Omdat ik niet zo technisch onderlegd ben, roep ik nogmaals de hulp van mijn goede vriend John van "Den Heikant" in. We zijn er samen enkele uurtjes zoet mee geweest, maar het resultaat is uitstekend 8-)

Afbeelding

Kostenplaatje:
  • *20 € materiaal poederlakken beugel
  • *21,50 € verstralers van Carpoint ( :idea: van Luc Bogaert "edargpu" waarvoor dank)
  • *15,75 € bijhorende kabelset + schakelaartje van Carpoint
  • *wat drinkgeld voor den John ;-)
TOTAAL aan materiaal dus 57,25 € bij Carpoint.
Bij Wunderlich ook verkrijgbaar (exact hetzelfde) voor 134,95 !!!

Hoe het in zijn werk is gegaan, kun je HIER zien op mijn Smug :wink:
Laatst gewijzigd door WimLT op 05 okt 2008, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
JH.
Contacteer:

Re: Verstralers op R1150RT

Bericht door JH. »

... de zelfde staan op m'n K1200Lt
maar met afstandsbediening ;)
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Nou moe Wim heb je eindelijk het licht gezien... :mrgreen:

Effe serieus, mooi werk en inderdaad, deze verstralertjes kosten een fractie van wat enkele "gerenomeerde" winkels ervoor vragen, eigenlijk géén geld.

*Je moet opletten dat je ze ver genoeg buiten je voorste spatbord plaatst als-je-me-begrijpt, anders raken ze je spatbord bij hévig inveren (maar daar is hier rekening mee gehouden zie ik, (+1))
*Ik gebruik dezelfde schakelaar, ik merk op dat er een verklikkerlichtje inzit...daar is wéér goed over nagedacht (+1)
*Je hebt een relais gebruikt dus wéér (+1)

Kortom, een goedkope oplossing om beter gezien te worden, zeker in het donker vallen ze extra goed op.

(Den John mag z'n hok wel ne keer uitmesten mijn gedacht... :pirat: )

Hieronder mijn Helga en haar blauw oogskes...

Afbeelding
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

(s)Campi Di Pampi schreef:Hieronder mijn Helga en haar blauw oogskes...
Dat blauw is gewoon de kleur van het lampje :?:

Oogt wel beter bij de Xenon 8-)
(s)Campi Di Pampi schreef:Den John mag z'n hok wel ne keer uitmesten mijn gedacht... :pirat:
You ain't seen nothing yet, jong :pig: :lol: :lol:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Werner Von C.
Contacteer:

Nope Wimpie...mijn spotjes hebben blauwachtige reflectoren, wanneer de stralers nie branden is dit zichtbaar...éénmaal aangeschakeld is het gewoon klassiek licht.

Heb m'n hoop op Xenon laten varen op m'n Helga vanwege de storingen met can-bus en radio...daarbij 2 maal H7 en 2 maal Chinese verstralerkes is al opvallend genoeg zekers...(zeker met mijne rijstijl...)

AfbeeldingAfbeelding
edargpu

Bericht door edargpu »

Wa doen die gasten dat toch knap.
Btw die blauwe welke op de scampi zijn machien staan,ewel ik heb hier nog zo een set liggen en ze mogen de deur uit.
'k zal ze eens in de topic Te Koop zetten. :wink:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
Kenny
Locatie: Nu in Amersfoort, NL. Van origine geboren en getogen in de buurt van New York, VS

Bericht door Kenny »

Wim,

Het ziet er geweldig uit ! Complimenten voor het werk aan jouw mooie RT en ook de foto reportage. :thumright:
Nu wat vraagskes...

Hoe heb je de steun op de oliekoeler gemonteerd een wat zijn de afmetingen van dat steuntje (tekening??)
Is de schakelaar ook bij Carpoint te koop
Kwam jij en John wat bijzondere problemen tegen
Hoeveel beter is de licht opbrengst met deze nieuwe straalers?

Ik wil namelijk volgens jullie recept ook deze farkle aanbrengen.

Groeten,
Kenny
Always watch out for the other guy!
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Kenny schreef:Hoe heb je de steun op de oliekoeler gemonteerd
Dat is een vraag die john beter kan beantwoorden. De afmetingen kijk ik even voor je na.
Kenny schreef:1. Is de schakelaar ook bij Carpoint te koop
2. Kwam jij en John wat bijzondere problemen tegen
3. Hoeveel beter is de licht opbrengst met deze nieuwe straalers?
1. De schakelaar is zowat in elke autoshop te koop
2. Een geschikte MAS vinden was nog het moeilijkst. Tenslotte vonden we een ongebruikte (blauwe) stekker rechts onderaan de oliekoeler (in vooraanzicht). Geen idee waar die normaal voor bedoeld is, maar daar zat ook een MASpunt op en die hebben we gebruikt.
3. De lichtopbrengst is zeker de moeite, maar nog belangrijker is dat je nu 3 duidelijke lichtpunten hebt vooraan en dus veel breder zichtbaar en daardoor herkenbaar bent.

Kenny
Locatie: Nu in Amersfoort, NL. Van origine geboren en getogen in de buurt van New York, VS

Bericht door Kenny »

Dat is een vraag die john beter kan beantwoorden. De afmetingen kijk ik even voor je na.
Mijn dank dat zal mij een hoop passen en meten besparen !

Groeten,
Kenny
John
Contacteer:

Bericht door John »

Kenny schreef:
Mijn dank dat zal mij een hoop passen en meten besparen !

Groeten,
Kenny
Eigenlijk heb ik dat niet gemeten, omdat je er zeer moeilijk bij kunt. Gewoon op het zicht dat beugeltje gemaakt.
Het is bevestigd aan de twee gaten achter de oliekoeler waar het politiemodel een exstra fan heeft zitten.
We hebben de zij-kuipdelen er niet afgehaald, maar waarschijnlijk werk je makkelijker met die tupperware er af.
Je vind die gaten recht tegenover de onderzijde van de claxons. En je hebt verdomd weinig plaats om die schroeven er in te krijgen! :twisted:
En mocht je dezelfde lampjes kopen als Wim kan ik al zeggen dat het bijgeleverde schema langs geen kanten klopt!
Als je graag weet hoe lang het duurt eer die dingen op een propere en degelijke manier zijn aangebracht...iets na 09,00 begonnen en om 17,30 stond Wim klaar om huiswaarts te keren. Ik zeg wel stond klaar want door al het testwerk mocht zijne RT aan de snellader wegens batterij zo goed als leeg :mrgreen:
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

John schreef:En mocht je dezelfde lampjes kopen als Wim kan ik al zeggen dat het bijgeleverde schema langs geen kanten klopt!
Yep, das waar. Had ik het toch zelf geprobeerd, was dat voor mij al een onoverbrugbaar probleem geweest. Een mens gaat ervan uit dat tenminste die dingen kloppen op een verpakking, hé. Niet dus. Goed dat John dat direct in de smiezen had of wij hadden nog een uurtje of twee meer verloren :twisted:

't Ja, en als je heel die kerstboom regelmatig laat branden zonder dat de motor draait (Xenon, mistlichten en verstralers), dan is het vat rap af natuurlijk. Dus kwam mijn "motorstartsysteem" voor de eerste keer eens uit de doos en werkte perfect en supperhandig :-P

Afbeelding

Kenny

Bericht door Kenny »

Nou Wim en John,

Uit jullie reacties begrijp ik dat het een pittig karwei geweest was. Toch een petje af voor de inzet en mooie resultaat !
Aangezien de tijd nodig was om de steun te maken, laten coaten, de onduidelijk instructies van de lampen, en mijn beperking met electrische kennis en tenslotte mijn gebrek aan toegewijde vrienden... :wink:

Ga ik toch bij de Wunderbaarliche kopen en misschien zie ik wat op de Intermot in Keulen deze week. :-)

Bedankt voor jullie uitleg !!!!

Groeten,
Kenny
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

John schreef: Eigenlijk heb ik dat niet gemeten, omdat je er zeer moeilijk bij kunt. Gewoon op het zicht dat beugeltje gemaakt.
Het is bevestigd aan de twee gaten achter de oliekoeler waar het politiemodel een exstra fan heeft zitten.
We hebben de zij-kuipdelen er niet afgehaald, maar waarschijnlijk werk je makkelijker met die tupperware er af.
Je vind die gaten recht tegenover de onderzijde van de claxons. En je hebt verdomd weinig plaats om die schroeven er in te krijgen! :twisted:
En mocht je dezelfde lampjes kopen als Wim kan ik al zeggen dat het bijgeleverde schema langs geen kanten klopt!
Als je graag weet hoe lang het duurt eer die dingen op een propere en degelijke manier zijn aangebracht...iets na 09,00 begonnen en om 17,30 stond Wim klaar om huiswaarts te keren. Ik zeg wel stond klaar want door al het testwerk mocht zijne RT aan de snellader wegens batterij zo goed als leeg :mrgreen:
:shock:
voor 2 lampjes en beugeltjes :roll:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Dààrom wou IK niet direct die uuraanduidingen erbij zetten, want zo klinkt het natuurlijk ontzettend lang, hé. Regelmatig een fokkietje drinken en 's middags kwam er ook nog bezoek langs enzo ..... We zaten niet echt met een tijdslimiet of tegen de klok te werken, hé :roll: Er ook nog bij vertellen dat ik alleen maar de carnage heb uit- en ingebouwd waar nodig, voor de rest stond John er alleen voor, zenne :razz: Toch idd geen te onderschatten werkje aan een RT met al zijn moeilijk te bereiken plaatsen.

En voor wie het sneller kan én even mooi: DOEN zou ik zeggen :wink:

edargpu

Bericht door edargpu »

BiemeRT schreef:Dààrom wou IK niet direct die uuraanduidingen erbij zetten, want zo klinkt het natuurlijk ontzettend lang, hé. Regelmatig een fokkietje drinken en 's middags kwam er ook nog bezoek langs enzo ..... We zaten niet echt met een tijdslimiet of tegen de klok te werken, hé :roll: Er ook nog bij vertellen dat ik alleen maar de carnage heb uit- en ingebouwd waar nodig, voor de rest stond John er alleen voor, zenne :razz: Toch idd geen te onderschatten werkje aan een RT met al zijn moeilijk te bereiken plaatsen.

En voor wie het sneller kan én even mooi: DOEN zou ik zeggen :wink:
IKKEUUUUUUH :-P :-P :-P

Afbeelding

"" R1200GS Adventure ""
Phaedrus

Bericht door Phaedrus »

Kunnen jullie me ook zeggen welke set jullie net gekocht of geinstalleerd hebben?
Ik heb de site van Carpoint even bekeken en heb enkele modelletjes gevonden.

mistlamp
15.100.12
15.101.18
15.101.19
15,101,37 + 39

verstraler
15.101.38
15.100.13 + 14 + 15

Dewelke is het en welk was de nieuwprijs?
Ik ben dus ook wel een beetje geinteresseerd.
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
Werner Von C.
Contacteer:

Dat schakelaartje van het merk Carpoint kun je ook in elke Auto5 vinden :wink:
Zeker een relais gebruiken en je voedingskabel zekeren (kan je ook allemaal in de Auto5 vinden, kost 2 keer niets)
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Nummer 15.101.38 voor 21,50 €

Het nummer van de kabelset weet ik niet meer.

Afbeelding

edargpu

Bericht door edargpu »

BiemeRT schreef:Nummer 15.101.38 voor 21,50 €

Het nummer van de kabelset weet ik niet meer.

Afbeelding

Kabelset nr 15.101.29 :wink:

Misschien voor de geïnteresseerden bestel ik het aantal setjes en dan af te halen bij mij thuis :?: is gewoon een voorstel hé :-|

"" R1200GS Adventure ""
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Alle info bij op mijn Smug gezet. Dus alle geïnterresseerden vinden DAAR nu echt ALLES op terug :wink:

Wel nog vermelden dat bij de kabelset van Carpoint eigenlijk al een schakelaartje zit.
Je wil dit echter écht niet gebruiken :roll:

Afbeelding

Phaedrus

Bericht door Phaedrus »

@ Edargpu: ik heb je een mailtje gestuurd.
edargpu

Bericht door edargpu »

Phaedrus schreef:@ Edargpu: ik heb je een mailtje gestuurd.
Mail terug :wink:

"" R1200GS Adventure ""
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Ik had op mijne R1150RT verstralers van PIAA.
Afbeelding
Voor de hele fotoreportage, zie HIER
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Phaedrus

Bericht door Phaedrus »

Allen,
ik heb een vraagje.

Ik heb bovenvernoemde verstralers geinstalleerd.
Nu maakte iemand me duidelijk dat ik ze eigenlijk ondersteboven gemonteerd heb en dat ik ze van kant moet wisselen.
Alles goed en wel MAAR er staat ergens 'TOP' op die lichtje en die staan naar boven bij mij, net zoals het verluchtingsgaasje.

Kan iemand mij hier bevestigen hoe ze nu gemonteerd moeten worden?
- Moet het zoals op de foto's (als je goed ziet kan je TOP ondersteboven lezen)?
- of omgekeerd (TOP naar boven)?

Alvast bedankt voor de reacties!
Phaedrus

Bericht door Phaedrus »

Euh, ik bedoelde de Carpoint lichtjes, niet die van PIAA. :oops:
Plaats reactie