Hallo iedereen,
Na 2 jaar bijna vastgegroeid te zijn aan men Funduro heb ik een 850 GS binnen men budget gezien.
Zijn er gekende problemen, dingen waar ik moet op letten?
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen want Google was niet bepaald behulpzaam
groeten
R 850 GS gekende problemen?
Moderator: GVN
R 850 GS gekende problemen?
850 is genoeg als ge door het Gelände wilt komen
-
Re: R 850 GS gekende problemen?
idem 1100GS , alleen kleinere cilinders. nogal zeldzaam
Hallo,
Ik rij reeds jaren met deze fiets (bouwjaar '98) en ben er tevreden mee. Echt nog nooit problemen mee gehad. Ik heb hem gekocht met 28000 km op de teller, en nu staan er bijna 70.000 op (te weinig, maar sinds 3 jaar een firmawagen waardoor ik veel minder rij dan vroeger
, maar wel meer geld spaar
. Enige echt vervelende is dat ik vrij snel last heb van zadelpijn, maar dat is misschien de leeftijd van de motor. Verder alles perfect. (Mijn broer heeft een TDM850, en dat ding stuurt voor geen meter in vergelijking met mijn GS.)
Wat ik er allemaal aan heb veranderd:
Ander (hoger) scherm, verwarmde handvatten (BMW), valbaren (Touratech), GPS Quest (touratech mount), dubbele koplampen (Touratech), lazer uitlaat en chip erin, en nog iets aan mijn voorvork om de "fin de course" van het stuur te beschermen.
Indien je verder vragen hebt over de moto, hoe hij rijdt, vergelijken?? etc... geef gerust een seintje!
Steven
Ik rij reeds jaren met deze fiets (bouwjaar '98) en ben er tevreden mee. Echt nog nooit problemen mee gehad. Ik heb hem gekocht met 28000 km op de teller, en nu staan er bijna 70.000 op (te weinig, maar sinds 3 jaar een firmawagen waardoor ik veel minder rij dan vroeger

Wat ik er allemaal aan heb veranderd:
Ander (hoger) scherm, verwarmde handvatten (BMW), valbaren (Touratech), GPS Quest (touratech mount), dubbele koplampen (Touratech), lazer uitlaat en chip erin, en nog iets aan mijn voorvork om de "fin de course" van het stuur te beschermen.
Indien je verder vragen hebt over de moto, hoe hij rijdt, vergelijken?? etc... geef gerust een seintje!
Steven
Suz GS450L - Kawa GPX600R - Suz RF600R - BMW R850GS
10.000 km - 20.000 km - 70.000 km - 40.000 and counting (too slowly...)
ik heb hem gekocht,
die zadelpijnen vallen best mee in vergelijking met men funduro,
heb er wel stuurverhogers op staan en een groter scherm zou niet slecht zijn.
Valbaren en hadvatverwaring stonden er al op, alsook een kofferset.
maar voor de rest DOLLE PRET
die zadelpijnen vallen best mee in vergelijking met men funduro,
heb er wel stuurverhogers op staan en een groter scherm zou niet slecht zijn.
Valbaren en hadvatverwaring stonden er al op, alsook een kofferset.
maar voor de rest DOLLE PRET
850 is genoeg als ge door het Gelände wilt komen
Hallo Sevrien,
Proficiat met de aankoop, ik denk niet dat je je zal beklagen. Is een leuke fiets...
Als je toch van plan bent een hoger scherm te monteren, dan kijk je best op de volgende site:
http://www.bikeshop-online.be
Als je bij het accessoireforum kijkt, zie je een topic van mij staan met een foto van wat een bosduif deed met mijn vorig verhoogd scherm. (titel: Leverancier vervangscherm GS850R / GS1100R)
Eerst vond ik het correcte zelfde scherm niet en kocht ik een vervangscherm van GIVI, maar na montage komen de handbeschermers tegen het scherm
, waardoor het zeker niet ideaal is. Het scherm dat ik eerst had (stond op de motor toen ik hem kocht), hoogstwaarschijnlijk van de Bikeshop-online, was net iets smaller en raakte niets. Vandaar dat ik echt dat laatste zou aanraden.
Veel geluk ermee verder en rij voorzichtig!!
Steven
Proficiat met de aankoop, ik denk niet dat je je zal beklagen. Is een leuke fiets...

Als je toch van plan bent een hoger scherm te monteren, dan kijk je best op de volgende site:
http://www.bikeshop-online.be
Als je bij het accessoireforum kijkt, zie je een topic van mij staan met een foto van wat een bosduif deed met mijn vorig verhoogd scherm. (titel: Leverancier vervangscherm GS850R / GS1100R)
Eerst vond ik het correcte zelfde scherm niet en kocht ik een vervangscherm van GIVI, maar na montage komen de handbeschermers tegen het scherm

Veel geluk ermee verder en rij voorzichtig!!
Steven
Suz GS450L - Kawa GPX600R - Suz RF600R - BMW R850GS