hulp keuze

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
fardtie

hulp keuze

Bericht door fardtie »

hallo
ben aan nieuwe voorband toe voor men rt850 model 2003
achter ligt een dunlop,voor een versleten metzler
deze stond erop ne aankoop
hebbe toen alleen nieuwe achterband gestoken,dacht batlax
welke voorband kan ik beste laten steken??
ben geen laagvlieger,alls maar goed op de baan ligt
nu me voorband weinig vertrouwen nog maar
bedankt
greetz marcus
kurt1973

Re: hulp keuze

Bericht door kurt1973 »

Ik ben zeer tevreden over mijn michelin pilot road 2, ik ben ook geen laagvlieger (alleen bots ik soms ergens achterop :mrgreen: ), en na 18500 kilometers moet ik ze stilaan gaan vervangen, voor - en achteraan, dus goede keus wat mij betreft. Trouwens, als iemand een alternatief heeft, laat maar horen, ben toch toe aan vervanging.

Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

Mijn Michelin Pilot Road2 gaan er morgen af. 24700 km hebben ze het uitgehouden :wink:

De nieuwe? Dezelfde vaneigens...
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

xantingo schreef:Mijn Michelin Pilot Road2 gaan er morgen af. 24700 km hebben ze het uitgehouden :wink:

De nieuwe? Dezelfde vaneigens...
Dat belooft...ik ga eerstdaags mijn Metz6 vervangen na 11.700km is de achterband erdoor, ondanks ik er tevreden van was ga ik nu eveneens de Michelins PR2 proberen, €305 all in voor beide...

Alhoewel rijstijl een grote factor is in het slijtageproces hoop ik er langer mee te doen dan de Metz's, we'll see :cyclopsani:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
K1200GT

Bericht door K1200GT »

Als ik de records hier zie rondvliegen, dan is het duidelijk dat er heel veel afhangt van de rijstijl. Ik kan me niet voorstellen dat een PR2 het twee (of zelfs drie :shock: ) maal zolang uithoudt als een Z6. Ik ben al blij als ik met de Z6 bij een gemengd 8-) sportieve stijl 9.000 Km haal (de originele BT-020 was er na 8.000 Km door).
@fardtie: je kan niet zomaar om het even welke voorband met om het even welke achterband (en vice versa :wink: ) combineren. Sommige combinaties zouden wel eens de wegligging nadelig kunnen beinvloeden. Probeer dan ook banden te monteren die bij elkaar passen (merk en type). In Duitsland hebben ze niets voor niets typegoedkeuringen per band en per motorfiets.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
tazdevil

Bericht door tazdevil »

Hallo de mannen,

hoe in godsnaam rijden jullie zoveel km met die banden?? :?:
Ik rij semi sportief,maar toch eerder toergericht en dan lukt het me niet om met de achterband meer dan 7500km te bollen. :scratch:
Geven jullie wel gas om vooruit te komen of duwen jullie je moto(grapje natuurlijk) :grin:

echt waar dit gaat mijn verstand te boven!!kan er iemand mij dit uitleggen? :bounce:
Nu gaat er natuurlijk een uitleg komen van de hardheid van de band,gewicht van de moto,gewicht van de rijder enz..... :yawn:
Jullie rijden bijna drie x zolang met een band,het kan toch niet dat al deze factoren de banden 3 x zolang laten meegaan!! :no:

Groeten den Tazdevil
Beter 1 GS in de hand dan geen hand!

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

hoe zachter de band hoe sneller hij slijt.

met wat lig jij op uw beemer?
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

dat snap ik niet ???????????
hoe jullie zoveel km's rijden met jullie banden????
bij mij zijn de Metz 6 op de RS er na 6000km aan voor de moeite
De Tourance EXP op de Adventure ligt er nu al 4000 op en het beste is er ook al vanaf.
Bandenspanning wordt wekelijks correct gecontroleerd , achteraan +0,2kg /voor op de voorgeschreven spanning.
mijn rijstijl is sportief gelijk een oud wijf :mrgreen:
jullie tellers tellen driedubbel zeker :mrgreen: :mrgreen:
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Ik ben met deze banden toch al een drie keer op verlof geweest, luxemburg, eifel, en normandie, en dan wordt er toch stevig gereden, voor de rest, als ik naar het werk rijd of ergens naartoe, tja, echt doorrijden lukt dan niet echt, buiten een keertje doortrekken op de snelweg. Ik denk wel dat mijn band mpr2 niet zo snel slijt, als ik zo de verhalen hoor.

Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

Ik rijd enkel van en naar het werk; veelal rechtdoor en met tamelijk wat kruispunten, niet overdreven sportief maar zeker niet slenteren. Bijgevolg zijn mijn banden vooral in het midden versleten, helaas kan ik op de zijkanten alleen niet zo goed rijden :cry:
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
stefke

Bericht door stefke »

tazdevil schreef:Hallo de mannen,

Ik rij semi sportief,maar toch eerder toergericht en dan lukt het me niet om met de achterband meer dan 7500km te bollen.
echt waar dit gaat mijn verstand te boven!!kan er iemand mij dit uitleggen? :bounce:

Groeten den Tazdevil
tja, eindeloze discussie hé, wat is sportief en wat is toeristisch?
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

tazdevil schreef:Hallo de mannen,

Ik rij semi sportief,maar toch eerder toergericht en dan lukt het me niet om met de achterband meer dan 7500km te bollen. :scratch:
Geven jullie wel gas om vooruit te komen of duwen jullie je moto(grapje natuurlijk) :grin:

Nu gaat er natuurlijk een uitleg komen van de hardheid van de band,gewicht van de moto,gewicht van de rijder enz..... :yawn:
Jullie rijden bijna drie x zolang met een band,het kan toch niet dat al deze factoren de banden 3 x zolang laten meegaan!! :no:

Groeten den Tazdevil
Ik heb vorige maand een PR2 achter gelegd. Ik ben er heel erg content van. De vorige achterband, een Bridgestone (komt trouwens nooit meer op mijn fiets) was na 15000 km aan vervanging toe. De voorste kan nog een km of 4000 mee.
Hoe ik het doe om zo lang met een band te rijden ? Ik rij redelijk sportief in die zin dat in mijn gemiddelde snelheid hoog probeer te houden. Optrekken doe ik niet als een halve zool maar wel gewoon vlot het gas afrollen. Remmen doe ik uiterst zelden. Ik anticipeer en laat mij uitbollen en als ik moet afremmen dan doe ik dat op de motor. Ik denk dat het verschil hem daarin zit. Als je constant hard optrekt en hard remt is dat enorm belastend voor je banden en slijten ze snel. Rijden zoals ik doe natuurlijk ook goed voor je remblokken (de mijne zijn nog zo goed als nieuw) en voor het benzineverbruik. Ik kom toe met 4.7 a 4.9 liter/100 km.
de Ron

Bericht door de Ron »

Ik kan mij aansluiten bij het rijgedrag van Flat twin Power. De PR2 voorband heb ik moeten vervangen na een 12.000 km. De achterband kan nog wel een 2.000 km mee. Ben ook tevreden van de PR2, vind alleen dat er wel meer rolgeluiden zijn maar dat neem ik er graag bij voor een band die vertrouwen geeft.
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
dannyk1200s

Bericht door dannyk1200s »

hoj
ik heb achteraan een suppercorsa 190 gelegd
alleen zal hij snel weg zijn denk ik (vrij zacht)
goede baanligging maar duurt langer om op temp.
te komen
vooraan m-pilot power zeeeeer goed
als dije suppercorsa er door zit
zowel voor als achter m-pilot power :-P
grtjes
dannyk1200s

Bericht door dannyk1200s »

hoj
ik doe ongeveer 10d km met mijn achterband
en ongeveer 20d km vooraan
ik rij ze niet tot op het koortje