betrouwbaarheid
Moderator: GVN
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 12 mar 2008, 16:27
betrouwbaarheid
Gisteren zoals altijd met mijn GS (8 maanden oud, 22000km) naar mijn werk, 's avonds onderweg naar huis stop in een winkel, kom na 10 minuten terug buiten en mijn GS doet niets meer .... dood.
Waarschijnlijk batterij stuk, bmw assistance gebeld.
Tja, het is mijn eigen schuld, heb genoeg waarschuwingen gekregen wat betreft de betrouwbaarheid maar ik wilde perse een GS.
Op 8 maanden tijd al 2 terugroepacties, trillingen die van de ene dag op de andere dag opduiken en men weet niet waar het aan ligt, nu dit weer.
Zou eigenlijk niet mogen voor een machine van bijna 18000€.
Maar ja als hij rijdt, rijdt hij geweldig.
Waarschijnlijk batterij stuk, bmw assistance gebeld.
Tja, het is mijn eigen schuld, heb genoeg waarschuwingen gekregen wat betreft de betrouwbaarheid maar ik wilde perse een GS.
Op 8 maanden tijd al 2 terugroepacties, trillingen die van de ene dag op de andere dag opduiken en men weet niet waar het aan ligt, nu dit weer.
Zou eigenlijk niet mogen voor een machine van bijna 18000€.
Maar ja als hij rijdt, rijdt hij geweldig.
-
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
- Woonplaats: Terneuzen
- Locatie: Terneuzen
- Contacteer:
Re: betrouwbaarheid
Och, ik ben al aan m`n 4de accu bezig in nog geen 2,5 jaar met 92.000 km op de teller, ik kijk er niet meer van op... ik durf niet eens een lijst te maken van wat er aan mijn werkGS al vervangen is... volgens mij is alleen het frame, voorvork en bodykit nog origineel... o en het stuur met armaturen ook...
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Re: betrouwbaarheid
Daar gaan we weer ...
-
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
- Woonplaats: Terneuzen
- Locatie: Terneuzen
- Contacteer:
Re: betrouwbaarheid
Ben ik het mee eens, er zou een centraal topic voor moeten zijn, waarin eenieder z`n grieven kan zetten. En dan niet telkens losse topics extra! Of wou je de pechvogels monddood maken, ChrisV.?
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
Re: betrouwbaarheid
hoi J-P zijn dat gel batterijen?
anders eens opteren voor een odysee.
en ja jij hebt al deftig pech had met uw werkpaard
anders eens opteren voor een odysee.
en ja jij hebt al deftig pech had met uw werkpaard
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
- Woonplaats: Terneuzen
- Locatie: Terneuzen
- Contacteer:
Re: betrouwbaarheid
Ik heb er nu een Hawker Odyssee in laten zetten, gelbatterij, de vorige waren allen BMW batterijen, gel dus.
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
Re: betrouwbaarheid
tja de vorige BMW batterijen waren VARTA.
nu waarschijnlijk ook chinese import?
nu waarschijnlijk ook chinese import?
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Re: betrouwbaarheid
Ja Peter,webcommerce schreef:Gisteren zoals altijd met mijn GS (8 maanden oud, 22000km) naar mijn werk, 's avonds onderweg naar huis stop in een winkel, kom na 10 minuten terug buiten en mijn GS doet niets meer .... dood.
Waarschijnlijk batterij stuk, bmw assistance gebeld.
Tja, het is mijn eigen schuld, heb genoeg waarschuwingen gekregen wat betreft de betrouwbaarheid maar ik wilde perse een GS.
Op 8 maanden tijd al 2 terugroepacties, trillingen die van de ene dag op de andere dag opduiken en men weet niet waar het aan ligt, nu dit weer.
Zou eigenlijk niet mogen voor een machine van bijna 18000€.
Maar ja als hij rijdt, rijdt hij geweldig.
Ik heb zo'n 1.5 jaar geleden mijn 1200GS, net uit garantie verkocht. Had geluk dat ik 2 jaar garantie kreeg , die hebben ze nodig gehad om alle mankementen te maken. Nu reeds 1.5 jaar en 40.000km met een Varadero en nog geen enkele keer extra naar de dealer moeten rijden (WAT EEN OPLUCHTING). Om de 6000km onderhoud (80 à 100 euro) en that's it . OK , moet toegeven dat de GS net iets beter stuurde en plezanter reed, maar de Varadero moet er niet veel voor onderdoen en.... de prijs, voor 12.300 euro (nu 11.800) helemaal kompleet met ABS, handvatverw., 3koffers, valbeugels, gaf voor mij ook de doorslag. Ik lonk ook wel af en toe naar een GS maar ik ben veel te content van de Varadero.
Net wat je zegt, voor 18.000 euro mag je toch wat meer bedrijfszekerheid verwachten.
Waarschijnlijk zullen de BMW fans zeggen dat er op andere forums ook miserie heerst en das waar maar die vergelijkbare motoren kosten wel de helft minder.
Alain
Re: betrouwbaarheid
...heb ik dan toch de juiste keuze gemaakt door geen GS te kopen
Re: betrouwbaarheid
Ik ook, ik heb een RT zonder miserie. Is goedkoper dan een Pan European, heeft meer opties, handige koffers een leesbaar lcd scherm, enz.JH. schreef:...heb ik dan toch de juiste keuze gemaakt door geen GS te kopen
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 12 mar 2008, 16:27
Re: betrouwbaarheid
Natuurlijk zijn er weer een paar op hun tenen getrapt als ik iets negatief zeg over hun "heilige" bmw.
Sorry jongens, ik vind de GS een waanzinnige motor en zalig om mee te rijden, maar dat wil niet zeggen dat ik als klant alles maar moet pikken van BMW. Je mag op zijn minst verwachten dat een machine die 35% duurder is dan de concurrentie qua betrouwbaarheid mee kan.
Ik ben niet iemand die zijn motor gebruikt om bij 25° rond de kerktoren te rijden, ik rij dagelijks heel het jaar door en stel daardoor misschien wat meer eisen aan mijn fiets dan de eerder vernoemde categorie.
Ik hoor wel vaker dat men mij zegt, "mijn motor is 5 jaar oud en nog nooit 1 probleem gehad". Blijkt dat ze op die 5 jaar 20000km hebben gereden...
Je moet geen appelen en peren vergelijken.
Voor iedereen prettige feestdagen en hou het veilig,
Peter
Ps: mijn dealer neemt mijn GSke terug onderhanden na de feestdagen.
Sorry jongens, ik vind de GS een waanzinnige motor en zalig om mee te rijden, maar dat wil niet zeggen dat ik als klant alles maar moet pikken van BMW. Je mag op zijn minst verwachten dat een machine die 35% duurder is dan de concurrentie qua betrouwbaarheid mee kan.
Ik ben niet iemand die zijn motor gebruikt om bij 25° rond de kerktoren te rijden, ik rij dagelijks heel het jaar door en stel daardoor misschien wat meer eisen aan mijn fiets dan de eerder vernoemde categorie.
Ik hoor wel vaker dat men mij zegt, "mijn motor is 5 jaar oud en nog nooit 1 probleem gehad". Blijkt dat ze op die 5 jaar 20000km hebben gereden...
Je moet geen appelen en peren vergelijken.
Voor iedereen prettige feestdagen en hou het veilig,
Peter
Ps: mijn dealer neemt mijn GSke terug onderhanden na de feestdagen.
Re: betrouwbaarheid
Al wat na het 1150 blok Beieren heeft verlaten, is NIET meer wat het geweest is / was .
-
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
- Woonplaats: Terneuzen
- Locatie: Terneuzen
- Contacteer:
Re: betrouwbaarheid
Daar ben ik het helemaal mee eens, Fred.
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Re: betrouwbaarheid
Een centraal topic is veel efficienter, vooral als we iets meer willen bereiken dan louter "frustraties uiten". Met een centraal topic zou je bijvoorbeeld bepaalde tendensen (kinderziekten of conceptuele problemen versus geisoleerde gevallen; zwakke punten naargelang het model; bij welke modellen kan welk probleem optreden en wanneer) kunnen onderscheiden, evenals nagaan hoe de dealers (of de invoerder of het merk) op het probleem reageren; enz. Het nadeel van "frustratie uiten" is dat het na een tijdje begint te vervelen (vooral bij lezers die geen problemen hebben), onnodig de gemoederen kan verhitten, en meestal niet tot een oplossing leidt. Ter info: Ik heb, buiten mijn K1200RS, nog geen ernstige problemen gehad met mijn BMWs. Het is me echter ook duidelijk dat er rijders zijn met minder geluk, ondanks het feit dat ik de indruk heb dat in de meeste gevallen die problemen ook worden opgelost, zij het dat de beste oplossing imho is dat het probleem zich niet zou voordoen.J-P schreef:Ben ik het mee eens, er zou een centraal topic voor moeten zijn, waarin eenieder z`n grieven kan zetten. En dan niet telkens losse topics extra!
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 12 mar 2008, 16:27
Re: betrouwbaarheid
Een paar mensen hebben al voorgesteld om daar een apart topic van de maken, wel ik sluit me aan bij hen.
Groetjes,
Peter
Groetjes,
Peter
-
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
- Woonplaats: Terneuzen
- Locatie: Terneuzen
- Contacteer:
Re: betrouwbaarheid
Eens kijken of we de desbetreffende moderator zover kunnen krijgen dat ie alle betreffende postings in 1 centraal draadje zet: "GS(A) malheur"
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Re: betrouwbaarheid
BMW is per segment zowat het duurst op de markt, en dus MOET het het best zijn op elk gebied.
De veel voorkomende reactie : 'Niet zeuren, er zijn zoveel BMW moto's zonder problemen' raakt kant noch wal.
Bij aankoop wil iedereen zekerheid, en niet horen 'Er is een kans dat u veel problemen krijgt met deze moto. Daar staat tegenover dat andere kopers dan geen problemen hebben.'
De veel voorkomende reactie : 'Niet zeuren, er zijn zoveel BMW moto's zonder problemen' raakt kant noch wal.
Bij aankoop wil iedereen zekerheid, en niet horen 'Er is een kans dat u veel problemen krijgt met deze moto. Daar staat tegenover dat andere kopers dan geen problemen hebben.'
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
-
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
- Woonplaats: Terneuzen
- Locatie: Terneuzen
- Contacteer:
Re: betrouwbaarheid
Ik ben bezig een gedetailleerde lijst van alle bij mij voorgekomen garantiegevallen met bijbehorende km-stand in een spreadsheet te zetten. het feit dat dat best veel werk is geeft te denken...
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 20 dec 2004, 17:31
- Locatie: Stabroek
Re: betrouwbaarheid
Dag iedereen,
Met 32 jaar BMW rijden en tesamen 5OO.OOOkm met een R 60/7 (198000), een R65(bijna 200.000 met zijspan) en een K75(134000) op de tellers zonder noemenswaardige problemen ( een maal een lager in de boite, versleten spiebanen op de cardan van de K en een rotor van de alternator en enkele (ongeveer 5 maal) olielekken, de R 60 van 1977 heeft nog alle originele kabels!) kan ik wel stellen dat in de jaren 70, 80 en 90 BMW werkelijk zijn prijs waard was en als je kilometers wou maken het beste alternatief was. Als ik nu zie wat hoeveel olie sommige van mijn vrienden hun nieuwe boxers verbruiken (meer dan mijn oud zijspan), wat zij al aan elektronische problemen hebben voorgehad en dit bij minder dan 50.000 km vraag ik me af of BMW nog steeds dezelfde gedachte heeft bij het ontwerpen van hun modellen. Vroeger staken zij echt kop en nek boven andere merken uit maar nu...
Met 32 jaar BMW rijden en tesamen 5OO.OOOkm met een R 60/7 (198000), een R65(bijna 200.000 met zijspan) en een K75(134000) op de tellers zonder noemenswaardige problemen ( een maal een lager in de boite, versleten spiebanen op de cardan van de K en een rotor van de alternator en enkele (ongeveer 5 maal) olielekken, de R 60 van 1977 heeft nog alle originele kabels!) kan ik wel stellen dat in de jaren 70, 80 en 90 BMW werkelijk zijn prijs waard was en als je kilometers wou maken het beste alternatief was. Als ik nu zie wat hoeveel olie sommige van mijn vrienden hun nieuwe boxers verbruiken (meer dan mijn oud zijspan), wat zij al aan elektronische problemen hebben voorgehad en dit bij minder dan 50.000 km vraag ik me af of BMW nog steeds dezelfde gedachte heeft bij het ontwerpen van hun modellen. Vroeger staken zij echt kop en nek boven andere merken uit maar nu...
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: betrouwbaarheid
Da's dan ook makkelijker censureren of te locken....J-P schreef:Eens kijken of we de desbetreffende moderator zover kunnen krijgen dat ie alle betreffende postings in 1 centraal draadje zet: "GS(A) malheur"
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
Re: betrouwbaarheid
als je nu zelf eens een topic aanmaakt en er wordt verder niet in gezeverd kan dat inderdaad.Dirk Pauwels schreef:Da's dan ook makkelijker censureren of te locken....J-P schreef:Eens kijken of we de desbetreffende moderator zover kunnen krijgen dat ie alle betreffende postings in 1 centraal draadje zet: "GS(A) malheur"
wat we al weten=
90% zal gaan over de ringantenne.
60% over lekkende pon.
50% over slijtage remblokken.
1% over stuk motorblok.
veel van deze problemen zijn ondertussen verdwenen en of wordt er aan gewerkt door BMW.
hou er ook rekening mee dat negatief posten rapper gebeurd dan positief.
laat jullie dus maar gaan en vermeld ook hoe de problemen zijn opgelost al dan niet in garantie ook al was de motor uit garantie enz...
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: betrouwbaarheid
Spijtig dat BMW de voorkeur geeft aan het oplossen vd schadegevallen (als je geluk hebt) eerder dan het voorkomen. Het eerste is voor mr BMW momenteel nl goedkoper dan het 2de.... Met zo'n mentaliteit wil het wel eens slecht aflopen....Toedel schreef:BMW is per segment zowat het duurst op de markt, en dus MOET het het best zijn op elk gebied.
De veel voorkomende reactie : 'Niet zeuren, er zijn zoveel BMW moto's zonder problemen' raakt kant noch wal.
Bij aankoop wil iedereen zekerheid, en niet horen 'Er is een kans dat u veel problemen krijgt met deze moto. Daar staat tegenover dat andere kopers dan geen problemen hebben.'
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
Re: betrouwbaarheid
de yappen passen dat al veeeel langer toe
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Re: betrouwbaarheid
IRON GONZO schreef:de yappen passen dat al veeeel langer toe
Maar ook veel minder.
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
Re: betrouwbaarheid
dat denk ik niet.JohanDB schreef:IRON GONZO schreef:de yappen passen dat al veeeel langer toe
Maar ook veel minder.
wij volgen dat zo niet op natuurlijk en hebben daar dus geen overzicht van, maar als ik sommige reacties hoor van jap rijders....
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit