betrouwbaarheid

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

webcommerce
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 mar 2008, 16:27

betrouwbaarheid

Bericht door webcommerce »

Gisteren zoals altijd met mijn GS (8 maanden oud, 22000km) naar mijn werk, 's avonds onderweg naar huis stop in een winkel, kom na 10 minuten terug buiten en mijn GS doet niets meer :cry: .... dood.
Waarschijnlijk batterij stuk, bmw assistance gebeld.
Tja, het is mijn eigen schuld, heb genoeg waarschuwingen gekregen wat betreft de betrouwbaarheid maar ik wilde perse een GS.
Op 8 maanden tijd al 2 terugroepacties, trillingen die van de ene dag op de andere dag opduiken en men weet niet waar het aan ligt, nu dit weer.
Zou eigenlijk niet mogen voor een machine van bijna 18000€.
Maar ja als hij rijdt, rijdt hij geweldig.
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: betrouwbaarheid

Bericht door J-P »

Och, ik ben al aan m`n 4de accu bezig in nog geen 2,5 jaar met 92.000 km op de teller, ik kijk er niet meer van op... ik durf niet eens een lijst te maken van wat er aan mijn werkGS al vervangen is... volgens mij is alleen het frame, voorvork en bodykit nog origineel... o en het stuur met armaturen ook...
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Chris v
Berichten: 73
Lid geworden op: 03 feb 2007, 18:14
Locatie: Limburg

Re: betrouwbaarheid

Bericht door Chris v »

Daar gaan we weer ... :oops:
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: betrouwbaarheid

Bericht door J-P »

Ben ik het mee eens, er zou een centraal topic voor moeten zijn, waarin eenieder z`n grieven kan zetten. En dan niet telkens losse topics extra! Of wou je de pechvogels monddood maken, ChrisV.?
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: betrouwbaarheid

Bericht door Iron Gonzo »

hoi J-P zijn dat gel batterijen?

anders eens opteren voor een odysee.

en ja jij hebt al deftig pech had met uw werkpaard :-?
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: betrouwbaarheid

Bericht door J-P »

Ik heb er nu een Hawker Odyssee in laten zetten, gelbatterij, de vorige waren allen BMW batterijen, gel dus.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: betrouwbaarheid

Bericht door Iron Gonzo »

tja de vorige BMW batterijen waren VARTA.
nu waarschijnlijk ook chinese import? :-(
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
alano
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 mei 2005, 15:12
Locatie: Elversele

Re: betrouwbaarheid

Bericht door alano »

webcommerce schreef:Gisteren zoals altijd met mijn GS (8 maanden oud, 22000km) naar mijn werk, 's avonds onderweg naar huis stop in een winkel, kom na 10 minuten terug buiten en mijn GS doet niets meer :cry: .... dood.
Waarschijnlijk batterij stuk, bmw assistance gebeld.
Tja, het is mijn eigen schuld, heb genoeg waarschuwingen gekregen wat betreft de betrouwbaarheid maar ik wilde perse een GS.
Op 8 maanden tijd al 2 terugroepacties, trillingen die van de ene dag op de andere dag opduiken en men weet niet waar het aan ligt, nu dit weer.
Zou eigenlijk niet mogen voor een machine van bijna 18000€.
Maar ja als hij rijdt, rijdt hij geweldig.
Ja Peter,

Ik heb zo'n 1.5 jaar geleden mijn 1200GS, net uit garantie verkocht. Had geluk dat ik 2 jaar garantie kreeg , die hebben ze nodig gehad om alle mankementen te maken. Nu reeds 1.5 jaar en 40.000km met een Varadero en nog geen enkele keer extra naar de dealer moeten rijden (WAT EEN OPLUCHTING). Om de 6000km onderhoud (80 à 100 euro) en that's it . OK , moet toegeven dat de GS net iets beter stuurde en plezanter reed, maar de Varadero moet er niet veel voor onderdoen en.... de prijs, voor 12.300 euro (nu 11.800) helemaal kompleet met ABS, handvatverw., 3koffers, valbeugels, gaf voor mij ook de doorslag. Ik lonk ook wel af en toe naar een GS maar ik ben veel te content van de Varadero.
Net wat je zegt, voor 18.000 euro mag je toch wat meer bedrijfszekerheid verwachten.
Waarschijnlijk zullen de BMW fans zeggen dat er op andere forums ook miserie heerst en das waar maar die vergelijkbare motoren kosten wel de helft minder.

Alain
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Re: betrouwbaarheid

Bericht door JH. »

...heb ik dan toch de juiste keuze gemaakt door geen GS te kopen :oops:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Flat Twin Power

Re: betrouwbaarheid

Bericht door Flat Twin Power »

JH. schreef:...heb ik dan toch de juiste keuze gemaakt door geen GS te kopen :oops:
Ik ook, ik heb een RT zonder miserie. Is goedkoper dan een Pan European, heeft meer opties, handige koffers een leesbaar lcd scherm, enz.

:mrgreen:
webcommerce
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 mar 2008, 16:27

Re: betrouwbaarheid

Bericht door webcommerce »

Natuurlijk zijn er weer een paar op hun tenen getrapt als ik iets negatief zeg over hun "heilige" bmw.
Sorry jongens, ik vind de GS een waanzinnige motor en zalig om mee te rijden, maar dat wil niet zeggen dat ik als klant alles maar moet pikken van BMW. Je mag op zijn minst verwachten dat een machine die 35% duurder is dan de concurrentie qua betrouwbaarheid mee kan.
Ik ben niet iemand die zijn motor gebruikt om bij 25° rond de kerktoren te rijden, ik rij dagelijks heel het jaar door en stel daardoor misschien wat meer eisen aan mijn fiets dan de eerder vernoemde categorie.
Ik hoor wel vaker dat men mij zegt, "mijn motor is 5 jaar oud en nog nooit 1 probleem gehad". Blijkt dat ze op die 5 jaar 20000km hebben gereden... :grin:
Je moet geen appelen en peren vergelijken.

Voor iedereen prettige feestdagen en hou het veilig,
Peter

Ps: mijn dealer neemt mijn GSke terug onderhanden na de feestdagen.
-Fred-
Berichten: 817
Lid geworden op: 03 feb 2005, 18:40
Locatie: op de motor

Re: betrouwbaarheid

Bericht door -Fred- »

Al wat na het 1150 blok Beieren heeft verlaten, is NIET meer wat het geweest is / was .
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: betrouwbaarheid

Bericht door J-P »

Daar ben ik het helemaal mee eens, Fred.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: betrouwbaarheid

Bericht door K1200GT »

J-P schreef:Ben ik het mee eens, er zou een centraal topic voor moeten zijn, waarin eenieder z`n grieven kan zetten. En dan niet telkens losse topics extra!
:bsstupid: Een centraal topic is veel efficienter, vooral als we iets meer willen bereiken dan louter "frustraties uiten". Met een centraal topic zou je bijvoorbeeld bepaalde tendensen (kinderziekten of conceptuele problemen versus geisoleerde gevallen; zwakke punten naargelang het model; bij welke modellen kan welk probleem optreden en wanneer) kunnen onderscheiden, evenals nagaan hoe de dealers (of de invoerder of het merk) op het probleem reageren; enz. Het nadeel van "frustratie uiten" is dat het na een tijdje begint te vervelen (vooral bij lezers die geen problemen hebben), onnodig de gemoederen kan verhitten, en meestal niet tot een oplossing leidt. Ter info: Ik heb, buiten mijn K1200RS, nog geen ernstige problemen gehad met mijn BMWs. Het is me echter ook duidelijk dat er rijders zijn met minder geluk, ondanks het feit dat ik de indruk heb dat in de meeste gevallen die problemen ook worden opgelost, zij het dat de beste oplossing imho is dat het probleem zich niet zou voordoen.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
webcommerce
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 mar 2008, 16:27

Re: betrouwbaarheid

Bericht door webcommerce »

Een paar mensen hebben al voorgesteld om daar een apart topic van de maken, wel ik sluit me aan bij hen.

Groetjes,
Peter
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: betrouwbaarheid

Bericht door J-P »

Eens kijken of we de desbetreffende moderator zover kunnen krijgen dat ie alle betreffende postings in 1 centraal draadje zet: "GS(A) malheur" 8-)
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Toedel
Berichten: 621
Lid geworden op: 19 nov 2005, 23:17

Re: betrouwbaarheid

Bericht door Toedel »

BMW is per segment zowat het duurst op de markt, en dus MOET het het best zijn op elk gebied.
De veel voorkomende reactie : 'Niet zeuren, er zijn zoveel BMW moto's zonder problemen' raakt kant noch wal.
Bij aankoop wil iedereen zekerheid, en niet horen 'Er is een kans dat u veel problemen krijgt met deze moto. Daar staat tegenover dat andere kopers dan geen problemen hebben.'
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: betrouwbaarheid

Bericht door J-P »

Ik ben bezig een gedetailleerde lijst van alle bij mij voorgekomen garantiegevallen met bijbehorende km-stand in een spreadsheet te zetten. het feit dat dat best veel werk is geeft te denken...
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Frank Van Herck
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 dec 2004, 17:31
Locatie: Stabroek

Re: betrouwbaarheid

Bericht door Frank Van Herck »

Dag iedereen,

Met 32 jaar BMW rijden en tesamen 5OO.OOOkm met een R 60/7 (198000), een R65(bijna 200.000 met zijspan) en een K75(134000) op de tellers zonder noemenswaardige problemen ( een maal een lager in de boite, versleten spiebanen op de cardan van de K en een rotor van de alternator en enkele (ongeveer 5 maal) olielekken, de R 60 van 1977 heeft nog alle originele kabels!) kan ik wel stellen dat in de jaren 70, 80 en 90 BMW werkelijk zijn prijs waard was en als je kilometers wou maken het beste alternatief was. Als ik nu zie wat hoeveel olie sommige van mijn vrienden hun nieuwe boxers verbruiken (meer dan mijn oud zijspan), wat zij al aan elektronische problemen hebben voorgehad en dit bij minder dan 50.000 km vraag ik me af of BMW nog steeds dezelfde gedachte heeft bij het ontwerpen van hun modellen. Vroeger staken zij echt kop en nek boven andere merken uit maar nu...
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: betrouwbaarheid

Bericht door Dirk Pauwels »

J-P schreef:Eens kijken of we de desbetreffende moderator zover kunnen krijgen dat ie alle betreffende postings in 1 centraal draadje zet: "GS(A) malheur" 8-)
Da's dan ook makkelijker censureren of te locken.... :mrgreen:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: betrouwbaarheid

Bericht door Iron Gonzo »

Dirk Pauwels schreef:
J-P schreef:Eens kijken of we de desbetreffende moderator zover kunnen krijgen dat ie alle betreffende postings in 1 centraal draadje zet: "GS(A) malheur" 8-)
Da's dan ook makkelijker censureren of te locken.... :mrgreen:
als je nu zelf eens een topic aanmaakt en er wordt verder niet in gezeverd kan dat inderdaad.
wat we al weten=
90% zal gaan over de ringantenne.
60% over lekkende pon.
50% over slijtage remblokken.
1% over stuk motorblok.

veel van deze problemen zijn ondertussen verdwenen en of wordt er aan gewerkt door BMW.
hou er ook rekening mee dat negatief posten rapper gebeurd dan positief. :idea:

laat jullie dus maar gaan en vermeld ook hoe de problemen zijn opgelost al dan niet in garantie ook al was de motor uit garantie enz...
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: betrouwbaarheid

Bericht door Dirk Pauwels »

Toedel schreef:BMW is per segment zowat het duurst op de markt, en dus MOET het het best zijn op elk gebied.
De veel voorkomende reactie : 'Niet zeuren, er zijn zoveel BMW moto's zonder problemen' raakt kant noch wal.
Bij aankoop wil iedereen zekerheid, en niet horen 'Er is een kans dat u veel problemen krijgt met deze moto. Daar staat tegenover dat andere kopers dan geen problemen hebben.'
Spijtig dat BMW de voorkeur geeft aan het oplossen vd schadegevallen (als je geluk hebt) eerder dan het voorkomen. Het eerste is voor mr BMW momenteel nl goedkoper dan het 2de.... Met zo'n mentaliteit wil het wel eens slecht aflopen....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: betrouwbaarheid

Bericht door Iron Gonzo »

de yappen passen dat al veeeel langer toe :idea:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
JohanDB
Berichten: 639
Lid geworden op: 30 dec 2005, 12:42
Locatie: Schellebelle
Contacteer:

Re: betrouwbaarheid

Bericht door JohanDB »

IRON GONZO schreef:de yappen passen dat al veeeel langer toe :idea:

Maar ook veel minder.
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: betrouwbaarheid

Bericht door Iron Gonzo »

JohanDB schreef:
IRON GONZO schreef:de yappen passen dat al veeeel langer toe :idea:

Maar ook veel minder.
dat denk ik niet.
wij volgen dat zo niet op natuurlijk en hebben daar dus geen overzicht van, maar als ik sommige reacties hoor van jap rijders.... :-?
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Plaats reactie