alle terreinwagen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
stefender

alle terreinwagen

Bericht door stefender »

HI
ik ben nieuw (vernieuwd) lid van de BMW Motor Club Vlaanderen, ik woon in Huldenberg in Vlaams Brabant (de druivenstreek)
ik rij met een R1200RT ja inderdaad geen GS
maar ik ben ook liefhebber van meerdaagse binnen- en buitenlandse raids ik rij namelijk met een landrover defender 110

Daar ik de Gs een ferme "off road" motor vind, ergens een beetje de landrover op 2 wielen, maar dan met een beperkte laadvermogen. Daarom wil ik bij deze laten weten dat ik (binnen de club) het wel tof zou kunnen zijn dat ik zo eens met de landrover meerij op voor andere voertuigen onbereikbare plaatsen. Het laadvermogen en de terreincapaciteiten van de defender zou het mogelijk maken om met een groot deel van de bagage en eventueel enkele reserve stukken te volgen en af te spreken op gps punten voor maaltijden en of overnachtingen. Ik doe het uit hobbie, het moet mij dus geen frank (euro) opbrengen zolang het mij ook niks kost.
Hopelijk kan dit voorstel voor iemand nuttig zijn
Alles is bespreekbaar, vriendelijke OFF ROAD groeten
STEFENDER
e mail
stephanemahieu@hotmail.com
groetjes stefender
jakke

Re: alle terreinwagen

Bericht door jakke »

stefender schreef:Ik doe het uit hobby, het moet mij dus geen frank (euro) opbrengen zolang het mij ook niks kost.
Dat laatste zal niet gemakkelijk worden!! Tenzij jouw auto op water werkt. 8-)

:lol: :lol: Begrijp wat je bedoeld. Mooi initiatief! 8-)
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Is dit aanbod voor Off Road dagritten van de Club of voor een reis van meerdere dagen (Weekend, Week) :?:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
stefender

Bericht door stefender »

hi
ja ik rij inderdaad niet op water :-)
jammer trouwens, maar verbruik valt mee :-))
is trouwens maar een kleine kost in vergelijking met de onderhouds en slijtage kosten maar die kosten neem ik voor mij ben ook geen "profiteur" hoor

dacht gewoon dat het voor jullie als off road bikers misschien van pas kon komen om een deftige 4x4 mee te hebben die als muilezel op de voorziene "pic-nic" en off overnachting plaatsen kan geraken met het materiaal, tenten (slaap en of partytenten), kookgerief bbq dranken een reserve band of wiel , weet ik veel wat nog meer ..enzovoort

aanbod is een open voorstel, ik moet wel mijn verlof op het werk kunnen regelen, maar kan voor dagrit, meerdaagse rit, verre raid ik sta voor ieder voorstel open. Is voor mij ook eens iets anders samen met motoren op avontuur trekken, en meerijden als "muilezel" lol
nu ja ben ook een actieve avonturier zit er niet mee in om de bbq klaar te zetten !

greetz Stefender
groetjes stefender
mort
Contacteer:

Bericht door mort »

ik vind dit een zeer mooi voorstel. naar het voorjaar toe zal je zéker aanvragen krijgen vermoed ik, ook bij onze buren zal je succes hebben 8-)
K75RT '90 /// R100GS PARIS-DAKAR '89
Afbeelding Afbeelding
stefender

Bericht door stefender »

ik hoop op die manier toffe mensen te ontmoeten en lekkerrrrr off road plezier te delen met bikers
by the way............. wie zijn die buren ??????????
groetjes stefender
mort
Contacteer:

Bericht door mort »

stefender schreef:ik hoop op die manier toffe mensen te ontmoeten en lekkerrrrr off road plezier te delen met bikers
by the way............. wie zijn die buren ??????????
het nederlandse gs forum
K75RT '90 /// R100GS PARIS-DAKAR '89
Afbeelding Afbeelding
R100RR

Bericht door R100RR »

Als ge zin hebt om een offroad weekend mee te doen met den jeep, in de franse ardennen,met den uitkom(na januari) laat wat weten!...ik organiseer regelmatig roadbook ritjes ginder!...zeer plezant!!ook voor de familie!
Ciao
Guy
MiGSel
Contacteer:

Bericht door MiGSel »

... of maak er eens een gemengde Land Rover / GS rit van? :shock:
Afbeelding
stefender

Bericht door stefender »

hoe de wereld draait he
op de bmw club ritten vinden voor de 4x4
subiet vind ik op de landrover site een motorrit
stephanemahieu@hotmail.com
is eenvoudiger om af te spreken
tot binnenkort dan
R100RR schreef:Als ge zin hebt om een offroad weekend mee te doen met den jeep, in de franse ardennen,met den uitkom(na januari) laat wat weten!...ik organiseer regelmatig roadbook ritjes ginder!...zeer plezant!!ook voor de familie!
Ciao
Guy
groetjes stefender
R100RR

Bericht door R100RR »

MiGSel schreef:... of maak er eens een gemengde Land Rover / GS rit van? :shock:
Ik vrees dan een ritje voor jeeps te vervelend zou worden voor de GS'n, tgaat nie rap genoeg met de jeeps!tzou allemaal in slowmotion zijn!
stefender

Bericht door stefender »

voor gezamelijke ritten zou het inderdaad niet echt plezant voor beide partijen
het plezier in een 4x4 en op een motor ligt totaal verschillend (ligt eigenlijk al zeer verschillend tussen verschillende soorten terreinvoertuigen onderling)
ook de terreinmogelijkheden liggen anders
mijn doel is niet om samen volledige roadbooks te rijden
eerder om op vooraf afgesproken plaatsen via gps punten af te spreken voor pic nic (bbq) plaatsen en of overnachting plaatsen op plaatsen die enkel door terreinwagens en of motoren bereikbaar zijn, zodat de mogelijkheden en het plezier voor de motoren groter wordt doordat ze zelf zonder zware bagage op reis kunnen gaan
eventueel naar een bepaald punt te rijden voor bijstand bij pannes en of valpartijen enz ...

:-))
groetjes stefender
luc boxer

Bericht door luc boxer »

Mooi voorstel, ik weet alleen niet of er hier in de club gebruik van gemaakt zal worden de echte GS rijders die zitten hier niet op het forum.
Misschien eens een @mailtje sturen naar Willy Vollekindt met je voorstel hij is de GS medewerker van de club gs@bmw-mc-vl.be
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
yellow

Bericht door yellow »

Ik rij beide GS en Land Rover, en je kan op mij ook een beroep doen.

Maar een roadbook GS is anders dan die voor een 4x4. Als recovery wagens zijn de 4x4s dan wel weer geschikt...
Plaats reactie