BMW K75 '86
Moderator: GVN
BMW K75 '86
Hoy,heeft er iemand info wat betreft bandenkeuze voor een K75,ik heb deze motor net gekocht en er moeten nieuwe banden op.Momenteel staan er macadams op van michelin,maar ik vroeg me af dat geschikte banden zijn of er misschien betere zijn.De bedoeling is om een rustige toeristische rijstijl te handhaven.Dus belangrijk voor mij zijn vooral een goede baanligging met veel grip zodat je een gerust gevoel hebt tijdens het rijden.Alvast bedankt voor jullie hulp.
Een fijn 2009 gewenst aan iedereen!!

Een fijn 2009 gewenst aan iedereen!!
- 
				sprint
Re: BMW K75 '86
Die macadams zijn echt wel goed op een K75.
Als je toch eens iets anders wil zou ik je de Bridgestone Bt45 aanraden 

Daar was ik op mijn K100 ook zeer tevreden van.

Als je toch eens iets anders wil zou ik je de Bridgestone Bt45 aanraden

Daar was ik op mijn K100 ook zeer tevreden van.
Marnix.

- 
				TonTon
ik heb momenteel een Michelin Macadam liggen achteraan op m'n R1100R en ik voel me daar toch niet zo goed bij , kan tussen m'n oren zitten maar ik heb de indruk dat hij zich zou durven verzetten in een bocht....
volgende band wordt een Conti of een Dunlop ofwel de Michelin PR...

volgende band wordt een Conti of een Dunlop ofwel de Michelin PR...
- 
				Iron Gonzo
de macadam is dan ook een harde band en heeft een lange opwarmperiode nodig.
op mijn Ktjes lagen ook macadam omdat deze band zich ideaal leent voor deze motor.

op mijn Ktjes lagen ook macadam omdat deze band zich ideaal leent voor deze motor.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit

TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
macadam is gewoon het beste op die motor. toch rij ik zelf met dunlop  

Zeg Arnold bedoel dat je al effectief een schuiver hebt gehad of heb je gewoon geen gerust gevoel bij de macadams?Heb je al ervaringen met andere banden want dat vind ik dan wel interessant.Ter info;een setje macadams kost ongeveer €250(voor een K75 dan)zijn de andere duurder?
Toch al bedankt voor de nuttige info! :

- 
				TonTon
ik heb nog gen schuiver gehad in die betekenis van onderuit te zijn gegaan maar al effectief de band zich voelen verzetten en dat is schrikken op het moment zelf...terdju schreef:Zeg Arnold bedoel dat je al effectief een schuiver hebt gehad of heb je gewoon geen gerust gevoel bij de macadams?Heb je al ervaringen met andere banden want dat vind ik dan wel interessant.Ter info;een setje macadams kost ongeveer €250(voor een K75 dan)zijn de andere duurder?
op m'n 1150 RT lag er eerst Metzeler op en daarna de Avon Storm , van die laatste was ik toch wel content , gaf een heel veilig gevoel en heeft alleszins bewezen van in de regen heel baanvast te zijn , getuige m'n laatste vakantie in de Vercors in 2007

test van de Avon : http://demotorsite.clint.be/index.php?o ... Itemid=102
tegen dat het seizoen begint ga ik er (al was het maar voor mijn gemoedstoestand) een setje nwe op leggen , ik twijfel nog tussen de Conti Road atttack , de Michelin PR en de bovenstaande Avon....en aangezien ik nu merkelijk minder km rijd dan voorheen zal de grip bij mij primeren boven levensduur waar ik vroeger toch meest belang hechtte aan de levensduur én grip bij nat wegdek...
Macadams komen voor mij niet meer in aanmerking, enkel rechtdoor betrouwbaar!
Metzelers voelen voor mij nog altijd het beste aan, op 't moment zijn het BT45's
maar ik denk dat het de volgende keer opnieuw Metzelers zulen worden, zeker vooraan.
De keuze voor een K75 is niet zo uitgebreid, op de sites van een aantal fabrikanten
kan je zoeken op merk en type motorfiets. De ervaringen van mensen met meer
hedendaagse motoren zijn meestal niet van toepassing voor een K75.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie het gezonde verband niet tussen veel of weinig
kilometers en het soort banden, zijn dan de normen niet voor alle kilometers gelijk?

Metzelers voelen voor mij nog altijd het beste aan, op 't moment zijn het BT45's
maar ik denk dat het de volgende keer opnieuw Metzelers zulen worden, zeker vooraan.
De keuze voor een K75 is niet zo uitgebreid, op de sites van een aantal fabrikanten
kan je zoeken op merk en type motorfiets. De ervaringen van mensen met meer
hedendaagse motoren zijn meestal niet van toepassing voor een K75.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie het gezonde verband niet tussen veel of weinig
kilometers en het soort banden, zijn dan de normen niet voor alle kilometers gelijk?
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)

Op het nederlandse bmw-forum komt de macadam er ook niet echt goed uit,met name wat hier inderdaad beweert word;bij koud weer veel te stug en daardoor niet voldoende grip.Metzeler en bridgstone komen er nogal goed uit,ik ga toch nog eerst even afwegen wat het beste zou zijn.Quo prijs zit er blijkbaar niet veel verschil op de verschillende merken of heeft iemand hier andere ervaringen mee,of kan je een bandencenter aanbevelen? groeten,

De prijzen voor de Bridgestone en Metzeler banden liggen inderdaad niet ver uiteen.
Ik heb de indruk dat de BT45 achterband wat langer zal meegaan dan de Metzeler,
maar veel zal het niet zijn. Bij de bandencentrales waar ik geïnformeerd heb gaat
men er blijkbaar van uit dat de Bridgestones een moderner ontwerp zijn en dat de
Metzelers ietwat verouderd (de laatste jaren niet meer aangepast) zouden zijn.
Blijft natuurlijk altijd de vraag voor wiens belang ze bij zo'n centtrale spreken, mijn
ervaring met de BT45 vooraan zijn niet erg positief, de band komt soms "wankel"
over en geeft niet echt het vertrouwen dat de Metzeler me wel gaf. Dit geldt vooral
in natte omstandigheden (hezt lijkt bovendien of de Bridgestone een meer "spitse"
doorsnede heeft waardoor de motor in een bocht meer lijkt te vallen als hij over
een bepaald punt gaat - is natuurlijk wel allemaal nogal subjectief )
 )

Ik heb de indruk dat de BT45 achterband wat langer zal meegaan dan de Metzeler,
maar veel zal het niet zijn. Bij de bandencentrales waar ik geïnformeerd heb gaat
men er blijkbaar van uit dat de Bridgestones een moderner ontwerp zijn en dat de
Metzelers ietwat verouderd (de laatste jaren niet meer aangepast) zouden zijn.
Blijft natuurlijk altijd de vraag voor wiens belang ze bij zo'n centtrale spreken, mijn
ervaring met de BT45 vooraan zijn niet erg positief, de band komt soms "wankel"
over en geeft niet echt het vertrouwen dat de Metzeler me wel gaf. Dit geldt vooral
in natte omstandigheden (hezt lijkt bovendien of de Bridgestone een meer "spitse"
doorsnede heeft waardoor de motor in een bocht meer lijkt te vallen als hij over
een bepaald punt gaat - is natuurlijk wel allemaal nogal subjectief
 )
 )K75RT (1994)--->R1200RT (2009)

Ik weet niet of er een groot verschil is tussen K75 en K100. Mijn K100 S2 1988 (naked) is m'n speelmachientje.
Vroeger lag er Michelin op en voelde me niet echt op m'n gemak, durfde al eens schuiven. Nu ligt er Bridgestone op, en plakt op de baan.
Mss ligt het aan 't manneke dat er op zit 

Greetz, JP

Vroeger lag er Michelin op en voelde me niet echt op m'n gemak, durfde al eens schuiven. Nu ligt er Bridgestone op, en plakt op de baan.

Greetz, JP
dat gevoel heb ik ook met macadam, iedereen die ik ken die met k100-75 rijdt ligt met macadam, ik persoonlijk voel mij er niet goed bij. ik rij met dunlop, en mijn motor is r echt speels door, ik kan er serieus mee door rijden, en met serieus bedoel ik ook serieusnaftje schreef:Ik weet niet of er een groot verschil is tussen K75 en K100. Mijn K100 S2 1988 (naked) is m'n speelmachientje.

Greetz, JP

Hallo jongens als jullie schuiven is dat dan op een nat weg dek of een droog als dat 
op een droog is moeten jullie wel super hard door die bochten gaan?

van mij is dit op droog wegdek bedoeld. op nat ben ik altijd erg oplettend.Pollt schreef:Hallo jongens als jullie schuiven is dat dan op een nat weg dek of een droog als dat
Bij nat wegdek moet je altijd uitkijken, dat is wel logisch (denk ik)Pollt schreef:Hallo jongens als jullie schuiven is dat dan op een nat weg dek of een droog als dat

Ik bedoel ook op droog wegdek, en zeker als de banden koud staan. En neen, je hoeft niet "super hard" door de bocht te gaan om de steuntjes nét niet over de grond te laten gaan. Een rond punt bvb is al voldoende
 en net daar doet de Bridgestone het véél beter. Mijn persoonlijke opninie natuurlijk, maar wie ben ik
 en net daar doet de Bridgestone het véél beter. Mijn persoonlijke opninie natuurlijk, maar wie ben ik  

Greetz, JP
ik wou dit nog niet zeggen, de meesten geloven dit toch niet dat dit simpel gaat met ons baggerschipnaftje schreef:... En neen, je hoeft niet "super hard" door de bocht te gaan om de steuntjes nét niet over de grond te laten gaan...

met mijn dunlops lukt dit ook perfect, met macadam heb ik het lef niet omdat ik ze niet betrouw, en zéker niet wanneer ze niet goed warm zijn

mort schreef:...de meesten geloven dit toch niet dat dit simpel gaat met ons baggerschip

Ik ga ook voor de Bridgestone's BT45 voor onder m'n K75 uit 1988.
Voelt goed-, en past bij mijn rijstijl (toeristisch/sportief); en never change a winning team?!

Voelt goed-, en past bij mijn rijstijl (toeristisch/sportief); en never change a winning team?!

BMW K75 1988 / Yamaha XT660R 2009 / Suzuki X7 GT250 1978 ..... hond(je) heet 'Beemer'.

Bedankt iedereen voor jullie reactie en info,voor mij lijkt het dat de bridgstone toch wel de voorkeur heeft.
Vulco was volgens mij de meest interessante leverancier (prijs setje=€246)gewoon met de motor naar daar
en alles word geregeld.Ik vond er wel iets goedkopere maar dan moet je met de losse wielen naar daar en
dat vind ik de moeite niet,scheelt maar een dikke €10 dus?Groeten,

Vulco was volgens mij de meest interessante leverancier (prijs setje=€246)gewoon met de motor naar daar
en alles word geregeld.Ik vond er wel iets goedkopere maar dan moet je met de losse wielen naar daar en
dat vind ik de moeite niet,scheelt maar een dikke €10 dus?Groeten,

Hoy heb ondertussen de Bridgestone's laten plaatsen bij vulco Wommelgem,voor € 228 ben ik gesteld.
Dus t'was nog een beetje voordeliger dan ze hadden meegedeeld aan de telefoon,goeie service,mag ook
al eens gezegd worden hé!Dus de BT45's staan er nu op ik heb er nog maar een goeie 100km mee gere-
den maar ze geven me wel een gerust gevoel,wel bij droog weer gereden,
groeten,

Dus t'was nog een beetje voordeliger dan ze hadden meegedeeld aan de telefoon,goeie service,mag ook
al eens gezegd worden hé!Dus de BT45's staan er nu op ik heb er nog maar een goeie 100km mee gere-
den maar ze geven me wel een gerust gevoel,wel bij droog weer gereden,
groeten,
- 
				sprint
Wel regelmatig uw bandenspanning controleren 
Voor 2.4/2.5 en achter 2.8/2.9
Bij een te lage spanning heb je al vlug het gevoel dat je aan het dweilen bent 

voor de rest prima band ook bij nat weer
en € 228 is echt wel een scherpe prijs voor een setje Bt45 's

Voor 2.4/2.5 en achter 2.8/2.9
Bij een te lage spanning heb je al vlug het gevoel dat je aan het dweilen bent