Zenders Midland G7 aansluiten

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
Paul vde
Berichten: 287
Lid geworden op: 30 sep 2004, 20:09
Locatie: Mol

Zenders Midland G7 aansluiten

Bericht door Paul vde »

Hoi allemaal,

Ik heb een probleem,Ik heb mij twee zenders gekocht Midland G7 en wil deze aansluiten voor op de tuffers.

Eerst hadden we twee Cobra zenders die de klein mannen gebruiken :-) en dat werkte,wel maar 250 meter en dat was het.
Wel aangesloten met een druktoets aan het stuur voor te zenden en in de helmen de micro en luidspreker van Baehr gebruikt.Dat heefd goed gewerkt,maar niet vergenoeg naar mijn goeting.

Nu twee Midland G7 gekocht,getest zo in de hand en ja die werken 1 km goed,dat is wat ik wil.
Nu aan sluiten op de motor en ze werken niet ,enkel het geluid in de helm ,wel als u de andere zender in de hand bedient.
Micro werkt niet en zenden ook niet.
Ja....vertellen ze mij,u moet die op een intercom aansluiten :shock: Dat is wel niet mijn bedoeling.
Maar ik heb hier ééne van Baerh liggen en daar kan ik enkel radio op aansluiten en ik heb ne starcom die dat wel kan.
Kabeltjes gaan kopen,aangsloten en dat werkt wel :roll:
Dus moet ik dan voor één zender een nieuwe intercom gaan kopen :twisted:

Nu mijn vraag.....wie werkt met deze zenders op zijn tuffers en hoe aangesloten zonder intercom.
Als mij daar iemand mee kan helpen ben ik gesteld 8-)

Alvast bedankt,grts paul
Obiwan
Berichten: 579
Lid geworden op: 25 feb 2007, 01:04
Locatie: Gouda

Re: Zenders Midland G7 aansluiten

Bericht door Obiwan »

Paul, Volgens mij ziet het probleem in de gebruikte headsets.
Kijk eens naar deze oplossingen; http://www.cbshop.com/shop2.asp?g=39&sg=14
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
Paul vde
Berichten: 287
Lid geworden op: 30 sep 2004, 20:09
Locatie: Mol

Re: Zenders Midland G7 aansluiten

Bericht door Paul vde »

Hoi Obiwan,

Ja dat kan goed zijn,maar juist ne nieuwe helm gekocht,alles mooi gemonteerd in de helm en kan je achteraf alles er terug uit en je blijft dat zien.
Ik was van plan op mijne motto de Baehr te zetten,daar kan ik de Zumo op aansluiten en ik heb wat muziek 8-)
Mijn madam heefd soms geen goesting voor met de tuffer te rijden zeker als ik niet ver moet en springt ze van achter er op.Dan komt die intercom weer van pas.
Dat ik nu 1 of 2 stekkers aan mijn stuur heb,speelt geen rol,maar het binnen werk(mircro enzo....) het zelfde blijven.

Het zal wel aan de aansluiting liggen of moet er nog iets tussen???????

Moet ik nu een bmw motor volledig demonteren en terug monteren,dan voel ik mij in mijn nopjes,ja ieder zijn ding hé :wink:

grts paul
Plaats reactie