Griekenland

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
b@RT
Berichten: 226
Lid geworden op: 01 okt 2004, 20:23
Locatie: Zuid-Westvlaanderen
Contacteer:

Griekenland

Bericht door b@RT »

Dag,

Ik ben een reis aan't plannen voor deze maand juli.
Heeft iemand enige info i.v.m. overtocht van italie naar griekenland? Maatschappijen . Hoeveel kost het. Reserveren noodzakelijk? Van Ancona naar waar??
Is Griekenland een goed motorland? Is het te doen om te kamperen? Ben ooit met de auto naar Griekenland gereden over Joegoslavie maar dat was in de 70's. Zou nu graag de boot nemen. Dank.
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
mort
Berichten: 618
Lid geworden op: 15 mei 2006, 19:18
Locatie: omgeving brugge
Contacteer:

Re: Griekenland

Bericht door mort »

ik ben benieuwd voor de reacties, want dit zit ook in mijn achterhoofd om één van de komende jaren eens te doen 8-)
K75RT '90 /// R100GS PARIS-DAKAR '89
Afbeelding Afbeelding
demito
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2005, 09:07
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Re: Griekenland

Bericht door demito »

Ik ga er ook naartoe in juli, maar rijd nog even door tot Turkije.
Griekenland is een zaligheid om te rijden en te kamperen. In mijne jongen tijd meermaals via Brindisi naar Patras gevaren. Ambi op de boot. Reserveren niet noodzakelijk. Kostprijs geen idee.
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
Stef RT
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 jan 2005, 17:07
Locatie: 9000

Re: Griekenland

Bericht door Stef RT »

Hallo,

ik rij dit jaar in september naar Rodos (GR) via Italië, ik neem de boot in Ancona vandaar naar Patras.
Volgens mijn opzoekwerk zou dit ongeveer 550 euro kosten voor 2 pers, 1 motor, 2 bed cabin en dit heen en terug.
September is wel al laag seizoen.
Het kan goedkoper met gedeelde cabine of helemaal geen cabine, airtype seats maar dit hebben ze mij niet echt aangeraden. steeds lawaai en iemand moet op het gerief letten als ge eens wilt rondlopen of eens naar de bar wilt.
Bij een cabine zet ge uw gerief, koffers en topcase, helmen, kledij binnen.

Als ge op het vaste land van Griekenland blijft kunt ge ook de boot naar Igoumenitsa nemen, dan komt ge meer noordelijk in Griekenland toe.
Hiervan heb ik niet echt gegevens of prijzen.


Stef 8-)
BMW MC Vlaanderen lid / R1150RT silver / John's xenonbeemer
albatros
Berichten: 252
Lid geworden op: 20 jan 2009, 00:04
Locatie: Herent

Re: Griekenland

Bericht door albatros »

Ik heb enkele jaren terug de boot genomen vanuit Venetië naar Igoumenitsa met de Jeep. De trip verliep schitterend.
Vertrokken tegen 17h00 's avonds, hele nacht varen en 's morgens om 10h00 toekomen.
Ik weet echter niet meer hoeveel dat mij gekost heeft :-(
Kijk ook eens hier: http://www.allgreekferries.com/minoan-lines/

Succes,
Plaats reactie