druppellader en lege batterij
Moderator: GVN
druppellader en lege batterij
Hallo allemaal,
Vraagje : mijn batterij (pas vorig jaar nieuw gekocht) is leeg. De koplamp geeft nog een heel flauw lichtje, idem dito voor de dashbordlampjes.
Als ik mijn druppellader aanhang geeft die een rood errorlamje aan. Is mijn batterij nu onherroepelijk naar de bliksem, of is er mogelijk nog hoop, als ik de druppellader lang genoeg laat aanhangen. Bij de BMW garage in de buurt zeiden ze (aan de telefoon) dat de batterij stuk is, maar graag hoor ik toch nog eens graag iemand anders zijn mening.
Alvast bedankt.
Groetjes,
Swim
R1150RT
Vraagje : mijn batterij (pas vorig jaar nieuw gekocht) is leeg. De koplamp geeft nog een heel flauw lichtje, idem dito voor de dashbordlampjes.
Als ik mijn druppellader aanhang geeft die een rood errorlamje aan. Is mijn batterij nu onherroepelijk naar de bliksem, of is er mogelijk nog hoop, als ik de druppellader lang genoeg laat aanhangen. Bij de BMW garage in de buurt zeiden ze (aan de telefoon) dat de batterij stuk is, maar graag hoor ik toch nog eens graag iemand anders zijn mening.
Alvast bedankt.
Groetjes,
Swim
R1150RT
Re: druppellader en lege batterij
dag swim,
een druppellader is niet in staat een lege of bijna lege batterij op te laden, daarvoor heb je een echte lader nodig.
Mijn beide druppelladers geven ook een rode led bij een te lege batterij.Een mogelijkheid is de motor in gang te duwen (moeilijk met een boxer), of te starten met startkabels (ook moeilijk igv een 1150RT), een toerke te doen om de batterij een beetje op te laden en dan verder te laden met de druppellader.Een betere oplossing is een gewone lader in huis te halen (kost zo goed als niks) om je batterij even aan te sterken na lange stilstand.
Een defecte batterij is zo goed als uitgesloten als je't mij vraagt, dus een sluimerende verbruiker speelt je waarschijnlijk parten (alarm,radio,andere accesoire?). Het kan ook een losse, of gecorrodeerde batterijklem zijn maar om dat uit te sluiten moet je toch gaan graven naar je batterij onder de 'tank'.
succes, philip
een druppellader is niet in staat een lege of bijna lege batterij op te laden, daarvoor heb je een echte lader nodig.
Mijn beide druppelladers geven ook een rode led bij een te lege batterij.Een mogelijkheid is de motor in gang te duwen (moeilijk met een boxer), of te starten met startkabels (ook moeilijk igv een 1150RT), een toerke te doen om de batterij een beetje op te laden en dan verder te laden met de druppellader.Een betere oplossing is een gewone lader in huis te halen (kost zo goed als niks) om je batterij even aan te sterken na lange stilstand.
Een defecte batterij is zo goed als uitgesloten als je't mij vraagt, dus een sluimerende verbruiker speelt je waarschijnlijk parten (alarm,radio,andere accesoire?). Het kan ook een losse, of gecorrodeerde batterijklem zijn maar om dat uit te sluiten moet je toch gaan graven naar je batterij onder de 'tank'.
succes, philip
Ik heb deze zomer nog de compleet lege batterij van een Scarver terug opgeladen met de druppellader. Compleet léég, hé. Deed nog juist klikklik en niks meer. Geen lichten, geen enkele reactie. Aan de lader en deze gaf eerst ook rood omdat ze volledig leeg was.
Na 48 uur was deze weer helemaal in orde and ready to go
Proberen zou ik zeggen 
Na 48 uur was deze weer helemaal in orde and ready to go

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

zou kunnen ja.., ik heb dan ook één van de eerste en standaard optimate laders.( + een lidl exemplaar)
De tijd heeft niet stilgestaan en het zou kunnen dat de recentere type's (of bmw-merkeigen laders) krachtiger laden indien dit nodig is.
Ik zou het uiteraad ook proberen, en indien het rode ledje aangaat kan je effe de stekker uittrekken en een nieuwe poging ondernemen.
De tijd heeft niet stilgestaan en het zou kunnen dat de recentere type's (of bmw-merkeigen laders) krachtiger laden indien dit nodig is.
Ik zou het uiteraad ook proberen, en indien het rode ledje aangaat kan je effe de stekker uittrekken en een nieuwe poging ondernemen.
Inderdaad en btw het is een Optimate IIIPHILIP schreef:indien het rode ledje aangaat kan je effe de stekker uittrekken en een nieuwe poging ondernemen.

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

En bij mij lukt het zelfs met de oude blauwe (+ 10 jaar). Ik hang hem regelmatig voor een paar uur aan een gel-batterij, nog nooit problemen gehad. Trouwens een 1150 rt is voorzien van een snelaansluiting om met startkabels te kunnen starten. Ik zal straks eens nakijken waar die stift zich bevind.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
WimLT schreef:Ik heb deze zomer nog de compleet lege batterij van een Scarver terug opgeladen met de druppellader. Compleet léég, hé. Deed nog juist klikklik en niks meer. Geen lichten, geen enkele reactie. Aan de lader en deze gaf eerst ook rood omdat ze volledig leeg was.
Na 48 uur was deze weer helemaal in orde and ready to goProberen zou ik zeggen
idd. doen wa wim zegt. onlangs ook een kompleet lege batterij van ne maat op die manier gedaan (wel 3 dagen ipl 2 dagen). nadien kon hij lekker rondrijden zonder problemen.
verleden jaar met mijne rat was hij ook volledig plat + zeer oude batterij. gewoon autolader opgezet en gedurende 3 dagen traag laten vullen en wa van da water bijgekiepert en dan geen prob meer gehad.
Lukt zelfs met een auto batterij, maar dan duurt het een kleine week 
Dit alles in de veronderstelling dat ze gewoon volledig plat is door je lichten te laten branden ofzo en de vloeistof op peil is. Een kapotte blijft kapot, zenne

Dit alles in de veronderstelling dat ze gewoon volledig plat is door je lichten te laten branden ofzo en de vloeistof op peil is. Een kapotte blijft kapot, zenne

... en met een vrachtwagenbatterij een kleine maand 

Bedankt voor de reacties.
Ik zal jullie goede raad eens uitproberen en dan zien we wel...
Ik laat nog weten hoe het is afgelopen.
Swim
Ik zal jullie goede raad eens uitproberen en dan zien we wel...
Ik laat nog weten hoe het is afgelopen.
Swim
-
- Contacteer:
En ik heb met mijn druppellader (optimate 4) ook een battery terug leven gegeven die al 2 jaar in mijn garage stond ongebruikt en reeds +/- 2 jaar oud al en zo leeg dat het maar zijn kan
Was van mijn vroegere Intruder en zit nu al reeds 7 mand in een andere intruder en rijdt nog steeds rond met deze battery.
Bougimain
Was van mijn vroegere Intruder en zit nu al reeds 7 mand in een andere intruder en rijdt nog steeds rond met deze battery.
Bougimain
Mijn druppellader is van BMW zelf. Jullie spreken allemaal van z'n Optimate. Zal het met de mijne ook lukken denken jullie ? Hopelijk wel want dat geval heeft 113 euro gekost...
Swim
Swim
-
zou mijn schoonmoeder ook eens aan optim... moeten leggen
ze ligt ook al lang stil enis ook goe leeg
ze ligt ook al lang stil enis ook goe leeg
joehoe
Weet ik niet, maar ik weet wel dat je nooit zomaar "lader" mag zeggen tegen een Optimateswim schreef:Mijn druppellader is van BMW zelf. Jullie spreken allemaal van z'n Optimate. Zal het met de mijne ook lukken denken jullie ? Hopelijk wel want dat geval heeft 113 euro gekost...
Swim

Die lader probeert uit te maken hoe het met de batterij gesteld is en kan al naargelang de uitkomst
een speciaal programma uitvoeren om een dooie battery terug uit het graf te tillen. De site van Tecmate
geeft daar meer uitleg over?
Uiteraard heeft Wim LT gelijk dat een echt kapotte batterij kapot blijft.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Na een week aan de druppellader te hebben gehangen is de batterij nog altijd zo plat als een vijg...
Swim
Swim
-
hebt ge al eens gekeken naar het vloeistofpeil in de batterij , is deze goed , wegsmijten die rommel en een andere halen voor het mooie weer begint .
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE
LID BMW MC VLAANDEREN
LID BMW MC VLAANDEREN
Zou toch straf zijn
't Is geen Optimate, hé 

Heb mijn twijfels of het niet de BMW-lader is die dat dus niet kanswim schreef:mijn batterij pas vorig jaar nieuw gekocht

m'n bike - R1100R - heeft meer dan 5 maanden stil gestaan in een onverwarmde garage, noch druppellader, noch andere batterijlader aangesloten !!!
zonet em onder het stof vandaan gehaald, even oliepeil nagekeken, contact aan , shoke 1/4 geopend en met één druk op de knop, draaide dat beestje.
batterij is ondertussen 3 jaar oud en in die 3 jaar nooit problemen gehad.
superkwaliteit of heb ik geluk gehad ????
zonet em onder het stof vandaan gehaald, even oliepeil nagekeken, contact aan , shoke 1/4 geopend en met één druk op de knop, draaide dat beestje.

batterij is ondertussen 3 jaar oud en in die 3 jaar nooit problemen gehad.
superkwaliteit of heb ik geluk gehad ????
-
- Contacteer:
Da's gene choke, da's nen handgas.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
- Contacteer:
Een Optimate krijgt een batterij zeker opgeladen; ik heb het vorige week geprobeerd: batterij van mijn auto volledig leeg wegens kapotte alternator: mijn vrouw was er 's avonds mee onderweg en de batterij was zo ver leeg dat de auto stilviel en niet meer te starten was.
Gelukkig nog een moto in huis om ze te gaan halen...
's Anderendaags heb ik de batterij naar huis gehaald, aan de Optimate gehangen, en na 4 dagen brandde het groene lampje. Batterij weer ingebouwd, auto gestart en naar de garage gereden.
Gelukkig nog een moto in huis om ze te gaan halen...
's Anderendaags heb ik de batterij naar huis gehaald, aan de Optimate gehangen, en na 4 dagen brandde het groene lampje. Batterij weer ingebouwd, auto gestart en naar de garage gereden.

Hoe ge het ook noemt, mijne bike startte wel onmiddellijk na de winter ....(s)Campi Di Pampi schreef:Da's gene choke, da's nen handgas.

en den uwe ????

-
- Contacteer:
Ik wacht in spanning (sic) af... 

R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300