Een goede betaalbare GPS?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Nick_66
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 jul 2007, 20:41

Een goede betaalbare GPS?

Bericht door Nick_66 »

Ik wil dit jaar een GPS aan gaan schaffen voor mijn motor, maar hoeft niet het laatste model te zijn. De TomTom Rider en de Garmin Zumo vind ik 2e hands nog erg duur. Wat is nu een goed alternatief?
Erik
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:51
Woonplaats: mol

Re: Een goede betaalbare GPS?

Bericht door Erik »

Nick_66 schreef:Ik wil dit jaar een GPS aan gaan schaffen voor mijn motor, maar hoeft niet het laatste model te zijn.... Wat is nu een goed alternatief?
Denk eens aan een Garmin StreetPilot III, 2610, of een 2720. Deze Garmins zijn ontwikkeld voor gebruik op de moto. Ze zijn veel verkocht en de tweedehands prijzen zijn navenant. Er is heel veel ervaring mee (forums zoals deze) en ze hebben een goede reputatie.
U kan op uw computer routes voorbereiden (het bewerkingsprogramma heet MapSource).
Hoe recenter het kaartmateriaal (City Navigator Europe), hoe beter. Mèt unlock-code, want het unlocken kost geld.
Met TT heb ik geen ervaring
groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime.
Afbeelding
FlyingBrick K-Technik
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Een goede betaalbare GPS?

Bericht door MOTOBLOG »

Een eventuele optie is de nieuwe Nuvi 510, die koop je voor 299 euro. Een motorkit kost 40 euro.
Achteraf kan je uitbreiden naar europa mits een sdkaartje van 99 euro. Zo kan je de kosten opsplitsen en heb je een hedendaags model dat niet te duur uitvalt.
sprint
Berichten: 2743
Lid geworden op: 13 jul 2005, 11:23
Woonplaats: Bambrugge-City
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Een goede betaalbare GPS?

Bericht door sprint »

Erik schreef:Denk eens aan een Garmin StreetPilot III, 2610, of een 2720.

U kan op uw computer routes voorbereiden (het bewerkingsprogramma heet MapSource).
Hoe recenter het kaartmateriaal (City Navigator Europe), hoe beter. Mèt unlock-code, want het unlocken kost geld.
Met TT heb ik geen ervaring
Nieuwe kaar updates zijn niet meer mogelijk met de SPIII en de 2610.
Ik denk dat ze bij garmin nog enke de NT versie van het kaartmateriaal upgraden. :-?
Marnix.

Afbeelding
Vanguard
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 sep 2004, 06:40
Woonplaats: Ranst
Locatie: Antwerpen

Re: Een goede betaalbare GPS?

Bericht door Vanguard »

sprint schreef:Nieuwe kaar updates zijn niet meer mogelijk met de SPIII en de 2610.
Ik denk dat ze bij garmin nog enke de NT versie van het kaartmateriaal upgraden. :-?
Dit jaar is het de laatste upgrade voor bovenstaande toestellen. Kan je nog gemakkelijk een 3 à 5 tal jaar voort.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Erik
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:51
Woonplaats: mol

Re: Een goede betaalbare GPS?

Bericht door Erik »

Vanguard schreef:Dit jaar is het de laatste upgrade voor bovenstaande toestellen. Kan je nog gemakkelijk een 3 à 5 tal jaar voort.
dat is goed opgemerkt !
Daardoor zijn de StreetPilot III en de 2610 wel met één klap een stuk in waarde gedaald ---> betaalbaarder geworden
Kenny
Berichten: 71
Lid geworden op: 26 okt 2007, 20:19
Locatie: Nu in Amersfoort, NL. Van origine geboren en getogen in de buurt van New York, VS

Re: Een goede betaalbare GPS?

Bericht door Kenny »

Hallo Nick,

Hier is mijn oplossing voor een goed en degelijk gps. Het heeft geen glamour maar werkt altijd waar dan ook. :-)
Ooit een keer zal ik denk ik een Zumo aanschaffen maar nu even nog niet.

http://www.bmwrtforum.nl/forum/viewtopi ... =247#p2867

Succes,
Kenny
Always watch out for the other guy!
welkenuweer
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 mar 2007, 23:46
Woonplaats: Deurne
Locatie: Deurne

Re: Een goede betaalbare GPS?

Bericht door welkenuweer »

Hoi, kijk eens rond voor een Quest 1 in goede staat op de tweedehandsmarkt. Ik heb er me vorig jaar zo ééntje aangeschaft voor €150. Voordeel is dat die waterdicht is en een ingebouwde batterij heeft. Heb dit al een paar keer kunnen uittesten en dat toestel blijft een achttal uren werken zonder aansluiting (dus op de interne batterij). Volgens 't boekske zou dat 20u autonomie moeten zijn maar vergeet dat maar....Heeft geen bluetooth toestanden maar via een speciale rammount ervoor kan ik wel een oortje aansluiten.

Glenn
Terug een R1150gs......'t is zoiets als thuis komen...:-))
Fox30
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 mar 2005, 19:45
Locatie: Brasschaat (5-sterrengemeente sinds FataMorgana)

Re: Een goede betaalbare GPS?

Bericht door Fox30 »

sprint schreef: Nieuwe kaar updates zijn niet meer mogelijk met de SPIII en de 2610.
Ik denk dat ze bij garmin nog enke de NT versie van het kaartmateriaal upgraden. :-?
Deze info klopt niet.
ik heb net de nieuwste kaartenDVD opgevraagd bij Garmin voor mijn 2610.
sprint
Berichten: 2743
Lid geworden op: 13 jul 2005, 11:23
Woonplaats: Bambrugge-City
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Een goede betaalbare GPS?

Bericht door sprint »

blijkbaar was ik verkeerd. :-?
Ik heb net via "my garmin" de CN V2009 DVD aangevraagd voor de SPIII :grin:

thx :wink:
Marnix.

Afbeelding
S|empr3
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 sep 2004, 15:38
Locatie: Middelkerke
Contacteer:

Re: Een goede betaalbare GPS?

Bericht door S|empr3 »

juplahoi,

Zoek een garmin 2610 en doe een update naar citynavigator europe 2009 (75$ )
deze vind je al voor 250 euro

zie voorbeeld : http://gratis-zoekertjes.onlinertjes.be ... 9&de=18630

: http://www.kapaza.be/Motoren/Overige_me ... _2610.html

: http://www.2dehands.be/garmin-streetpil ... r_access=7

Persoonlijk rij ik al een hele tijd met de 2610 ( ongeveer 5 jaar) en hij doet het nog altijd, geen fouten, geen problemen weer wind regen .....
Nu ook aangesloten op scala rider Q2 en werkt zelfs met bluetooth ( wel met tussenstukje)
Dus zoals je ziet hij kan nog volledig mee

Alle Suc6 met je beslissing
Kris

Ps : ik ken niemand van de links die hun 2610 verkopen!.
Ik wil alleen maar aantonen dat je nu een 2610 kunt krijgen voor 250 waar ik in de tijd 1500 euro voor betaald heb.
leslie
Berichten: 152
Lid geworden op: 23 jul 2005, 16:04
Locatie: sint-truiden

Re: Een goede betaalbare GPS?

Bericht door leslie »

Lees net in het HBVL - MAGAZINE - motorboetiek dat de richtprijs voor een Garmin Nuvi 510 ( Benelux en noord-frankrijk )met steun € 299 is en voor de Nuvi 550 ( europa ) € 349 is.

Is het dan wel verstandig om een 2-de hands te kopen, ook met een eventuele garantie op nieuwe toestellen in achterhoofd ??
Krisis
Berichten: 138
Lid geworden op: 24 mar 2006, 18:07
Locatie: Ronse

Re: Een goede betaalbare GPS?

Bericht door Krisis »

Hallo,

kan je met de Nuvi 510 ook routes plannen op pc?
zijn de *.gdb files te gebruiken op dit toestel?

tnx
kris
Yamaha XT125 - Yamaha XT 500 - Honda Shadow 1100 - Suzuki DR800BIG - BMW R850R - BMW R1100GS - BMW R1100R - BMW R1150GS Adv - BMW R1200GS LC
Lid BMW Motor Club Vlaanderen
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Een goede betaalbare GPS?

Bericht door MOTOBLOG »

Tuurlijk, alleen moet je een mapsource met kaarten van een DVD halen van iemand anders want de DVD zit niet bij in de doos.
Gewoon installeren, 25 cijfer code ingeven en je kan alles doen met de software. GPS aansluiten en routes laden (max 10) in de Nuvi 510
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Een goede betaalbare GPS?

Bericht door MOTOBLOG »

Voor de echte 'motorsteun' met voedingskabel moet je wel 40 euro apart bijrekenen. Ikzelf zou ook geen tweedehandse meer kopen als mijn budget 300 euro aankan ...

Wie echter een zumo wil aan betaalbare prijs, moet nu uitkijken want met de komst v.d. 660 zullen er ongetwijfeld 550's aangeboden worden :wink:
leslie schreef:Lees net in het HBVL - MAGAZINE - motorboetiek dat de richtprijs voor een Garmin Nuvi 510 ( Benelux en noord-frankrijk )met steun € 299 is en voor de Nuvi 550 ( europa ) € 349 is.

Is het dan wel verstandig om een 2-de hands te kopen, ook met een eventuele garantie op nieuwe toestellen in achterhoofd ??
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Een goede betaalbare GPS?

Bericht door WimLT »

't Heeft nu lang genoeg geduurd en ik kan mij niet meer inhouden, dus hier ga ik weer:

Als de vraag is: " Een goede betaalbare GPS", dan moet het antwoord automatisch beginnen met TomTom. Simpel. Vind je de Rider te duur dan ga je voor een TT ONE, waarvoor je nieuw slechts 149 € betaald en monteerd hem zoals ik al jaren doe:

Afbeelding

Afbeelding

btw: er zijn slechts 3 TT-modellen die boven de 300 € uitkomen de rest zit er allemààl onder :idea:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Een goede betaalbare GPS?

Bericht door Bob »

:bsstupid:
Ieder om beurt is niks teveel? Wij komen precies nogal goed overeen hé Wim ? De mensen gaan zich nog vragen stellen
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Een goede betaalbare GPS?

Bericht door WimLT »

@ Bob :thumright:

@ Nick-66: Er is nu zelfs een promotie "Refurbisched" (iets oudere modellen, maar met de nieuwste software) waarbij de ONE slechts 89 € moet kosten :idea:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Plaats reactie