Ik hoor veel over het pinlock systeem op een vizier om het aandampen te voorkomen.
Wat is dit juist en is dit een degelijk systeem.
Heeft iemand hier een foto van en enige ervaring met dit systeem
Groetjes Luc
Moderator: GVN
Bedankt voor de inlichting en ga me zo een systeem aanschaffen , ik heb een dealer gevonden in Heverlee dat is kort bij mij thuis .
kan ik alleen maar bevestigen.CAT schreef:Op mijn Shubert S1 pro zit ook één. Best systeem dat ik ooit al heb gehad. Alles wat op de markt is al geprobeerd: kleefvizieren, anti aandamp emulsies......zalfjes en pilletjes. Pinlock is in regen, vries, hagel....DE MAX. Niets van aandampen. Enkel bij uitvallende mist blijft het nat aan je vizier kleven en moet je vingerwisseren. Hopelijk behoud het pinlock zijn kwaliteit. Nu +/- 6m oud.
idem hier.Gaby schreef:@Relax:
Zou het kunnen dat de gaatjes in het vizier van uw helm niet op de juiste plaats zitten?
Ik neem aan dat de pinnetjes zodanig gedraaid werden dat ze maximum spanning op
de Pinlock brachten in het geval van niet helemaal aansluiten.
Of zou het kunnen dat de curve van sommige helmen niet door een Pinlock kunnen
gevolgs worden om tot volledige afsluiting te komen (ik heb er een in een Sportintegral
van BMW gezet, een universeel model dus, en dat sluit perfect aan)
Die krengen zitten volgens mij idd iets te kort bij elkaar, maar da's dan volledig de verdienste van de fabrikant, 'k heb het zo gekocht. Maar als je die draait, zorgen die door hun ovale vorm voor spanning. 'k Heb niks om die pinnetjes te verdraaien, dus zal het siliconen worden.Gaby schreef:@Relax:
Zou het kunnen dat de gaatjes in het vizier van uw helm niet op de juiste plaats zitten?
Ik neem aan dat de pinnetjes zodanig gedraaid werden dat ze maximum spanning op
de Pinlock brachten in het geval van niet helemaal aansluiten.
Of zou het kunnen dat de curve van sommige helmen niet door een Pinlock kunnen
gevolgs worden om tot volledige afsluiting te komen (ik heb er een in een Sportintegral
van BMW gezet, een universeel model dus, en dat sluit perfect aan)
O. Merci. Morgen proberen.IRON GONZO schreef:om de pinnetjes te verdraaien:
doe de folie af.
druk de pinnetjes RECHT naar beneden uit hun ligplaats.
draai ze nu zoals je wil en duw ze RECHT terug in het gaatje.
zo simpel is het
Awel, diene worst hangt op m'n vizier en de pinlock hangt los, dus nog enkel aan de pinnetjes. 'k Stel vast dat het anderen ook overkomt.Gaby schreef:De pinnetjes zijn aan de binnenkant excentrisch. Dat wil zeggen dat als je ze verdraait dat dan
de afstand tussen de 2 pinnen kleiner of groter wordt. Zo kan je dus de "klemfactor van het Pinlock
vizier in weliswaar beperkte mate aanpassen.
Ik begrijp het vorige niet helemaal, buiten de pinnen bestaat een Pinlock vizier gewoon uit een stuk
plastic met aan de kant die naar het buitenvizier moet een "siliconenworst" over de hele omtrek.
Je kan verder enkel de positie van het vizier in verticale zin nog war beïnvloeden door het in een
andere zijuitspring te hangen (waar de pinnen het dragen)
Oeps, door de IJzeren Man in snelheid gepakt zie ik