R1200RT - tanktas voor laptop

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
bbeeckmans
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

R1200RT - tanktas voor laptop

Bericht door bbeeckmans »

Hoi,

Ik ben op zoek naar een tanktas die geschikt is om een laptop te herbergen. Tanktas zou moeten passen op een R1200RT.

Aangezien ik binnenkort de moto ga gebruiken voor woon-werkverkeer en ik nog steeds een groentje ben op vlak van motogebruik zou ik willen opteren om de zijtassen thuis te laten.

Als iemand mij hiermee zou kunnen verder helpen ?

thx !

Mvg,
Bart
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: R1200RT - tanktas voor laptop

Bericht door Bob »

Gegroet,

Een tanktas die groot genoeg is voor een laptop : mocht het al bestaan, dan vrees ik dat het niet bepaald mooi en/of handig zal zijn. De (grote) topkoffer is ruim genoeg om er een 17-inch laptop in te vervoeren, weet ik uit persoonlijke ervaring. Vanwege het filerijden laat ik de zijkoffers ook thuis. Nadeel van de topkoffer zou kunnen zijn dat die omwille van zijn plaatsing wel wat schokken te verwerken krijgt, hetgeen minder het geval is bij een tanktas aangezien die ongeveer midden tussen voor- en achterwiel staat.

Mocht ik persoonlijk zinnens zijn om mijn laptop vaak mee te nemen met de moto, dan kocht ik mij een aangepaste rugzak.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: R1200RT - tanktas voor laptop

Bericht door K1200GT »

:idea: laptop opmeten en kijken of de gekende leveranciers (wuedo, touratech etc) een geschikte tanktas hebben. Ik heb "ergens" gezien dat er "commuterbags" bestaat waarbij de laptop in een rugzak/schoudertas wordt opgeborgen. Topcase kan ook, maar dan zou ik eerst schokabsorberend materiaal in de tas aanbrengen, om vibraties, schokken en andere dingen die de gemiddelde laptop niet zo prettig vindt, te neutraliseren.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
tibogs-er
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 okt 2004, 22:43

Re: R1200RT - tanktas voor laptop

Bericht door tibogs-er »

Of je kan kiezen voor de Trolley Bag van Giv : http://www.rad.eu/nl/c/p/20161-givi-tro ... g-t457.htm, dan moet je wel nog een rekje hebben voor de RT : http://www.rad.eu/nl/c/p/5625-givi-kapp ... r-e193.htm
BMW-4-Ever
Berichten: 152
Lid geworden op: 06 mei 2008, 21:12

Re: R1200RT - tanktas voor laptop

Bericht door BMW-4-Ever »

Hoewel minder comfortabel dan in een tanktas of koffer, maar als ik een laptop mee zou moeten nemen zou dat in een rugzak zijn (al dan niet " hardshell").
Er sneuvelt genoeg elektronische apparatuur door microtrillingen, zou het risico niet nemen met een dure laptop.

Succes en de groeten,
Erik
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: R1200RT - tanktas voor laptop

Bericht door Jo De Paepe »

Manekes , trolleybag van GIVI is verre van waterdicht.
Beste tot nu toe om de laptop te vervoeren is de Pelican hardcase(google maar eens ,je vind ze in alle maten) . daarin zit de laptop in een waterdicht schuimrubber omhulsel.
Deze Pelcancase steek ik in de topkoffer in een oude handdoek gedraaid.

Alternatief is een rugzak ala Bobblbee ,maar dat geeft me niet zo een veilige indruk in geval van een ongeval. Het beperkt mijn bewegingsvrijheid ook een beetje
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: R1200RT - tanktas voor laptop

Bericht door ®win »

Ik rijd al jaren met een notebook in de topkoffer. Ik heb er vorig jaar zelfs speciaal de Givi B36N Business case voor aangeschaft. De bodem heeft een losse plaat die in zekere mate schokabsorberend is (steunt op 4 punten aan de zijkant). Koffer is kleiner dan de grote BMW topcase, vangt dus minder wind en heeft geen invloed op de stabiliteit van de motor.
Afbeelding

Daar had ik overigens hier ook al over geschreven.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: R1200RT - tanktas voor laptop

Bericht door Jo De Paepe »

Yep,

ik heb ze al eens gaan bekijken ,maar dat is toch een ferm valies kwa afmetingen
Als je daar mee op het bureau binnenkomt ,denken ze dat je vrouw je eruit gezet heeft :lol:
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: R1200RT - tanktas voor laptop

Bericht door ®win »

Valt qua afmetingen best mee. 't Is in mijn ogen niet te groot; 't is in ieder geval groot genoeg om naast de laptop ook je pakje brood en af en toe wat werk mee te nemen. Anders moet je daar ook weer wat anders op gaan verzinnen.

Afbeelding
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
dikken
Berichten: 122
Lid geworden op: 11 jan 2006, 22:41
Locatie: Blankenberge
Contacteer:

Re: R1200RT - tanktas voor laptop

Bericht door dikken »

Ik heb voor mijn 17" gewoon een notebook tas gekocht (€ 20,00) en die gaat met een snelbinder op de duozit mee! Nog nooit schade of miserie gehad. Bij regen verdwijnt de tas en nootboek in een vuilbakzak van de gemeente en blijft die ook droog.

groeten, bart
greetzzz, bart
bbeeckmans
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Re: R1200RT - tanktas voor laptop

Bericht door bbeeckmans »

Bedankt voor jullie input !!!

Zal eens welke voorstel me het beste ligt.
oberon
Berichten: 74
Lid geworden op: 16 mar 2008, 18:38

Re: R1200RT - tanktas voor laptop

Bericht door oberon »

Ik heb een kleine asus eee900 met linux hardy heron (geen bewegende delen) nadeel is dat mapsource wel draait maar niet koppelt met mijn zumo. Maar foto's overzetten en surfen en emailen geen probleem. Een asus steek je in je binnenzak.
Sven 12RT

Re: R1200RT - tanktas voor laptop

Bericht door Sven 12RT »

Ik heb de T450 (Klikken voor info)
Idd, is niet waterdicht, maar er is wel een hoes bijgeleverd.
Het grootste vak (onderin) kan best wat bevatten, er is ook een dubbele rekker voorzien om je spullen wat op plaats te houden

Het tweede vak is speciaal voorzien om een laptop te bevatten.
En, volgens mij, doordat de pc in het tweede vak zit filter je toch ietwat de schokken.

Bovenop is nog een vak.

Zwak punt van de koffer vind ik echter de rubber lintjes aan de ritsen, die breken snel af.
Waardoor je eigelijk stompjes overhoud om de rits te bedienen.
Maar ik gebruik de T450 dagelijk. Is handiger dan een rugzak in een topkoffer te moeten stoppen.

Het hele gamma "zachte" koffers vind je door te klikken op deze zin
Plaats reactie