Waar een schuberth kopen?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

VFooR
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mei 2007, 10:45
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen

Waar een schuberth kopen?

Bericht door VFooR »

Heb intresse in een schuberth S1 pro. RAD heeft die blijkbaar niet in zijn gamma (staat toch niet op het net). Tevens is de prijs behoorlijk duur. Waar koop je nu best een schuberth aan een scherpe prijs in een winkel? Heb precies wat minder vertrouwen in het internet en tevens is het onhandig als je een probleempje hebt met de helm.

Wat doen jullie en wat zijn jullie ervaringen of raden jullie om een dergelijke helm te kopen? Winkels? Internet? Zijn er op het net geen minder kwalitatieve schuberths in omloop?
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: Waar een schuberth kopen?

Bericht door K1200GT »

Ben niet zo vertrouwd met het Belgische winkelaanbod :oops: , maar als je naar Aken kan/wil rijden, heb je keuze genoeg: FC Moto, Louis, Polo, Hein Gericke, Kohl, enz... Je kan bijvoorbeeld de prijzen vooraf nagaan via het internet en dan de desbetreffende winkel bellen om te weten of ze je (geschatte) maat in voorraad hebben. Het voordeel van een bezoek aan Aken is dat je ook alle nieuwe catalogi met meer moois kan oppikken :wink:
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
moh_fan
Berichten: 1488
Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
Woonplaats: Nederland
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Waar een schuberth kopen?

Bericht door moh_fan »

Ik heb twee maal een Schuberth bij FC Moto gekocht.
Qua maat bleek een Schuberth een Schuberth, dus zonder proef-passen gewoon per post laten opsturen.
De prijs van mijn C2 was destijds erg scherp.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
ajmo
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:32
Locatie: Breskens, Zeeuws-Vlaanderen

Re: Waar een schuberth kopen?

Bericht door ajmo »

Je plaatst niet zomaar te weinig berichten......
Toko
Berichten: 100
Lid geworden op: 29 jun 2008, 09:57
Locatie: Lokeren(Daknam)

Re: Waar een schuberth kopen?

Bericht door Toko »

Ik denk niet zover van u deur!!! Ik heb mijn C3 bij BIKERSZONE (Denderhoutem) gekocht! Daar ook de beste prijs,voor de C3 allesinds toch!!
BMW R1200 GS Lc Adventure
webcommerce
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 mar 2008, 16:27

Re: Waar een schuberth kopen?

Bericht door webcommerce »

Ga eens kijken bij EKO (http://www.eko-motorwear.be)
Die hebben honderden helmen in stock waaronder Schubert, en normaal hebben ze ook scherpe prijzen. Toen de nieuwe Schubert werd voorgesteld kon je ben trouwens testrijden met Schubert helmen.

Veel succes,
Peter
GStig
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 dec 2008, 20:50
Locatie: 1500 Halle

Re: Waar een schuberth kopen?

Bericht door GStig »

Ik rij sedert een twee maanden met de Silent van Shubert en ben er niet tevreden over.
Het eerste vizier pelde af.
Van Zeebroeck motors verving het vlot in garantie en ik maakte gebruik hiervan om het te vervangen door een pin-lock modelletje. Ik betaalde enkel de opleg, dus niets dan goed over het verkooppunt te St-Pieters-Leeuw.
Bleek dat ook dit visier bedampte bij volledige sluiting, mèt open ventillaties weliswaar !
Met het visier op standje één verdwijnt dit euvel.
Maar dan is er weerom het omgevingslawaai...
Ik vind het een niet kunnen dat een helm belooft de stilste te zijn, maar het aandampen niet aankan,
zeker niet aan dergelijke prijzen, zijnde meer dan 500 euro's voor de helm en 110 euro voor dat pin-lock vizier...

Een collega, met een naked bike, vertelt me daarentegen niets dan goeds over zijn S1.

Het windscherm van mijn GSA kan toch niet verantwoordelijk zijn voor het mal functioneren van mijn (te dure) helm ?

Volgende keer kijk ik eveneens uit naar testsessies alvoor...
GStig & zOOn - (XL250R) - (CB900F) - (CX500GL) - (VF750F) - (CX500C 2x) - (KZ700) - (R60/6) - (CJ250) - (CBR1000F 2x) - (ST1100) - XLV650 - GSA1200 -
ajmo
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:32
Locatie: Breskens, Zeeuws-Vlaanderen

Re: Waar een schuberth kopen?

Bericht door ajmo »

[quote="GStig"]
Het windscherm van mijn GSA kan toch niet verantwoordelijk zijn voor het mal functioneren van mijn (te dure) helm ?
[quote]

Je moet eens proberen hoe het is om zonder windscherm te rijden. Reken erop dat je helm dan wel stil is. Zie ook:
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?t=961

Een minispoiler op je scherm is ook aan te raden.

groet ajmo
Je plaatst niet zomaar te weinig berichten......
Toedel
Berichten: 621
Lid geworden op: 19 nov 2005, 23:17

Re: Waar een schuberth kopen?

Bericht door Toedel »

:bsstupid: Inderdaad, het aandampen is een gevolg van te goede windbescherming achter 't scherm.

Overigens, ik heb een C2 besteld per telefoon bij Polo, dat ging heel vlot per kredietkaart, aan een lekker lage prijs.
Een paar dagen later werd ie thuisgeleverd, no problemo.
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
TonTon

Re: Waar een schuberth kopen?

Bericht door TonTon »

GStig schreef:Ik rij sedert een twee maanden met de Silent van Shubert en ben er niet tevreden over.
1) Het eerste vizier pelde af.
Van Zeebroeck motors verving het vlot in garantie en ik maakte gebruik hiervan om het te vervangen door een pin-lock modelletje. Ik betaalde enkel de opleg, dus niets dan goed over het verkooppunt te St-Pieters-Leeuw.
2 ) Bleek dat ook dit visier bedampte bij volledige sluiting, mèt open ventillaties weliswaar !
Met het visier op standje één verdwijnt dit euvel.
3 ) Maar dan is er weerom het omgevingslawaai...
4 ) Ik vind het een niet kunnen dat een helm belooft de stilste te zijn, maar het aandampen niet aankan,
zeker niet aan dergelijke prijzen, zijnde meer dan 500 euro's voor de helm en 110 euro voor dat pin-lock vizier...
1) ook bij mij , vervangen door een met pinlock
2) idd , ook vizier mèt pinlock blijft aandampen , weliswaar in mindere mate
3) daar zit ik dus ook mee geplaagd , vanalles geprobeerd (lees er maar mijn posts eens over :mrgreen: ),verschillende ruitjes : opzetruitje,MRA Varioscreen,originele ruit in andere inclinatie enz...enz..
heb na een tip op een Nederlands R1100R forum de originele BMW ruit met 11 cm ingekort , moet nog testen..
was eigenlijk iedere keer zelfde : bij gelijk welke ruit telkens gebulder rond helm , als ik dan gewoon ging rechtstaan in de voetsteune was er ènkel nog windgeruis , géén gebulder meer...
4 ) vind ik ook niet kunnen , ga voor mijn vrouwke kijken naar een "shark evoline" , "Shoei multitec" , BMW IV-V , is brildraagster en wil een systeemhelm....
vak m rat
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 feb 2009, 16:42

Re: Waar een schuberth kopen?

Bericht door vak m rat »

hey ik heb een C3 van shubert , gekocht bij EKO te Kontich .

Vriendelijke mensen , goeie - dure - prijs . Wel content van de helm qua pasvorm en geluid .

MAAR ....

sinds enkele dagen last van aandampen van pinlock systeem. Al terug geweest naar EKO . Moest het pinlockgedoe wat harder aanspannen? ???

hebben zij gedaan maar den damp blijft nog. :-?

ga terug gaan en een beroep doen op de garantie en hopen dat er iets uit de bus komt.

grtz

vak m rat
every day a new GS moment

my travelpics at smug mug - larstravelpics -

R1200GS 2009
R1200GSA 2012
R1200GSA Rally 2018
Nascar
Berichten: 447
Lid geworden op: 08 dec 2007, 23:23
Woonplaats: .
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Waar een schuberth kopen?

Bericht door Nascar »

Mijn vrouw en mijne Shubert komen ook van bij Van Zeebroek.
Over de service inderdaad geen klagen.

De helmen zijn syteemhelmen van type C2.
Geluidsdemping is dik in orde en aandampen valt gelukkig goed mee, enkel bij file rijden heb ik er last van.

Bij mijn vrouw is die binnenlaag er ook afgepeld.
Na haar ongeval moest ze dan toch een nieuwe hebben en deze is online besteld geweest in duitsland (100 € goedkoper dan in belgië)

Wij zijn er beide zeer tevreden over.
Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Waar een schuberth kopen?

Bericht door WimLT »

Nascar schreef:Mijn vrouw en mijne Shubert komen ook van bij Van Zeebroek. Bij mijn vrouw is die binnenlaag er ook afgepeld. Wij zijn er beide zeer tevreden over.
Wist niet dat Van Zeebroek ook vrouwen verkocht :shock:
Kwaliteit blijkt dan ook wat minder, maar als je allebei tevreden bent :thumright:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Tazke
Berichten: 881
Lid geworden op: 29 nov 2007, 10:56
Woonplaats: Diegem City
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: Waar een schuberth kopen?

Bericht door Tazke »

WimLT schreef:Wist niet dat Van Zeebroek ook vrouwen verkocht :shock:
Kwaliteit blijkt dan ook wat minder, maar als je allebei tevreden bent :thumright:
Dat wist ik dus ook niet dat ik daar te koop was :lol:
Straks gaat em mij nog verkopen voor een paar kamelen :alien:

On Topic nu:
Bij mijn oude helm was de binnenlaag er redelijk snel afgepeld. Was nat geworden aan de binnenkant met alle gevolgen vandien.

Maar bij mijn nieuwe, ook nen C2, nog niks aan.
Het enige wat ik heb is dat als ik ergens moet stoppen, mijn bril aandampt, maar niet mijn scherm.
Dan eventjes openzetten en probleem opgelost.

Ik kan nog wel ergens terugvinden waar ik de mijne heb gekocht in Duitsland. Was via een motorwinkel op E-bay (adres gekregen van onze Scampi).
Prima service en een weekje later lag hij al op mij te wachten in den depot van de post.

Groetjes,
Chris10
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
tazdevil
Berichten: 205
Lid geworden op: 12 okt 2008, 18:57
Woonplaats: Tienen
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Waar een schuberth kopen?

Bericht door tazdevil »

Hey chris10,

Maar gij doet ook de extreemste dingen met uwe helm!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Groeten Gerry
Beter 1 GS in de hand dan geen hand!

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Tazke
Berichten: 881
Lid geworden op: 29 nov 2007, 10:56
Woonplaats: Diegem City
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: Waar een schuberth kopen?

Bericht door Tazke »

tazdevil schreef:Maar gij doet ook de extreemste dingen met uwe helm!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Alleen maar motorrijden en duiken :lol: :-?
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
keonies
Berichten: 63
Lid geworden op: 13 dec 2005, 12:03
Locatie: Diest

Re: Waar een schuberth kopen?

Bericht door keonies »

Er is een promotie bij Hein Gericke => http://www.heingericke.be/3/

80 Euro korting bij inruil van oude helm !!! (alleszins op een schubert C3)

grtz
http://www.koenenkirsten.be
R1200GS => Slovenië + Corse 2006, Ierland + Provence 2007, Maroc 2008, Noorkaap 2009, Iceland 2010
moh_fan
Berichten: 1488
Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
Woonplaats: Nederland
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Waar een schuberth kopen?

Bericht door moh_fan »

vak m rat schreef: sinds enkele dagen last van aandampen van pinlock systeem. Al terug geweest naar EKO . Moest het pinlockgedoe wat harder aanspannen? ???
hebben zij gedaan maar den damp blijft nog. :-?
ga terug gaan en een beroep doen op de garantie en hopen dat er iets uit de bus komt.
Wat voor een motor rijdt je vak m rat?
Als je lekker achter een ruit verscholen zit, gaat je vizier onder huidige omstandigheden met of zonder PinLock gewoon 'aandampen'.
De luchtvochtigheid is lekker hoog, de temperatuur beetje koel en als er dan weinig circulatie binnen in de helm is, gaat er gewoon condens aan de onderkant van je vizier ontstaan.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Waar een schuberth kopen?

Bericht door Werner Von C. »

Jeroen, je slaat de nagel op de kop...het is idd van cruciaal belang op welke motor, of beter gezegd, achter wélk scherm men een C2 of C3 gebruikt!
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
vak m rat
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 feb 2009, 16:42

Re: Waar een schuberth kopen?

Bericht door vak m rat »

moh_fan schreef:
vak m rat schreef: sinds enkele dagen last van aandampen van pinlock systeem. Al terug geweest naar EKO . Moest het pinlockgedoe wat harder aanspannen? ???
hebben zij gedaan maar den damp blijft nog. :-?
ga terug gaan en een beroep doen op de garantie en hopen dat er iets uit de bus komt.
Wat voor een motor rijdt je vak m rat?
Als je lekker achter een ruit verscholen zit, gaat je vizier onder huidige omstandigheden met of zonder PinLock gewoon 'aandampen'.
De luchtvochtigheid is lekker hoog, de temperatuur beetje koel en als er dan weinig circulatie binnen in de helm is, gaat er gewoon condens aan de onderkant van je vizier ontstaan.

wel , dan is dat mijn probleem . Juist nieuw in motorland , dus 0,0 ervaring. Ik rij met een 1200 GS met originele ruit. Vermits ik nogal groot ben wordt dit vervangen door een GSA ruit met touratech verhoger erboven op.

Klopt dat er condens ontstaat onderaan het vizier.

Ik zal het vizier het voordeel van de twijfel geven en nog even afwachten.

Bedankt voor de reacties.

grtz

vak m rat
every day a new GS moment

my travelpics at smug mug - larstravelpics -

R1200GS 2009
R1200GSA 2012
R1200GSA Rally 2018
moh_fan
Berichten: 1488
Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
Woonplaats: Nederland
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Waar een schuberth kopen?

Bericht door moh_fan »

vak m rat schreef: Klopt dat er condens ontstaat onderaan het vizier.
De onderkant van het vizier is bij mij deze dagen zeiknat...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
BMWF800R

Re: Waar een schuberth kopen?

Bericht door BMWF800R »

Sinds vorige maand of zo zou bij TRC Topgear een Schuberth Service Center zijn. Een Schuberth Shop in de shop.

Ik wil mijn Shoei XR1000 vervangen omdat deze te luidruchtig is. Hij zit nochtans perfect na vele jaren.

Omdat het heel moeilijk beslissen is en het vooral een persoonlijke keuze is denk ik eens langs te gaan in deze winkel. Ik wil gewoon de stilste helm. Ik rij momenteel met een F800R Naked.

Ik zou waarschijnlijk kunnen beslissen volgens de beschrijving van Schuberth ivm geluidshinder omdat deze gebaseerd/getest zijn op naked motos.
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Waar een schuberth kopen?

Bericht door GSMax »

Met de Schuberth S1 op de K1200S, niks problemen mee gehad. Top helm !! Bij EKO gekocht en goede service aldaar :grin:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
noek
Berichten: 398
Lid geworden op: 11 okt 2004, 21:00
Woonplaats: Mortsel
Locatie: Antwerpen

Re: Waar een schuberth kopen?

Bericht door noek »

Nu bij RAD in promo Schuberth helmen.

http://www.rad.eu/nl/c/c/76-systeemhelm ... teemhelmen
BMWF800R

Re: Waar een schuberth kopen?

Bericht door BMWF800R »

Schuberth is in vele winkels te koop.

Als je kunt testen is het een pluspunt.

Als je tussen 2 maten in valt en je toch een Schubert ( C3 ) wilt, dan is het mogelijk door de vulling te vervangen door een andere maat.
Plaats reactie