Harde Reset GPSMAP276C
Moderator: GVN
Harde Reset GPSMAP276C
hoi
toen ik laatst een toerke (met de auto) wilde gaan doen vond mijn gps geen satelieten en ook stond de klok en de datum niet meer juist
beetje gaan surfen en met een al of niet "harde" reset was het probleem opgelost.
gisteren weer van hetzelfde, weer gereset en alles ok.
heeft iemand ook deze problemen gehad en een oplossing ervoor gevonden ?
P.S. bij garmin support denken ze aan het antenneke, ikzelf denk aan het kleine interne batterijke ??
toen ik laatst een toerke (met de auto) wilde gaan doen vond mijn gps geen satelieten en ook stond de klok en de datum niet meer juist
beetje gaan surfen en met een al of niet "harde" reset was het probleem opgelost.
P.S. bij garmin support denken ze aan het antenneke, ikzelf denk aan het kleine interne batterijke ??
groeten
imac
discodriver"at"telenet.be
imac
Re: Harde Reset GPSMAP276C
Heb zelfde probleem gehad.
Is binnen gerweest bij Garmin, ze hebben daar niets gevonden. Hebben wel een software update gedaan en probleem is voorlopig opgelost.
Hopelijk blijft het daarbij.
Luc
Is binnen gerweest bij Garmin, ze hebben daar niets gevonden. Hebben wel een software update gedaan en probleem is voorlopig opgelost.
Hopelijk blijft het daarbij.
Luc
meer dan waarschijnlijk heb je gelijk. de 276C komt op een ouderdom dat zo iets kan voorvallen.imac schreef:hoi
het is ook mogelijk dat dhet toestel niet genoeg gebruikt word en zo zijn "fix" verliest.
greetz
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
Wat is een "fix" ?????

het ontvangen van sattelieten. als je het toestel uitzet onthoud het waar het is.als je de volgende keer terug opstart op een andere plaats zie je de kaart van de plaats waar je het toestel hebt uitgezet tot er terug sattelietontvangst is en de juiste kaart word weergegeven. ook het uuur e.d. komt via sattelietontvangst. als je het toestel opzet en het weet niks meer is het zijn "fix" kwijt. ja laat het dan een 10 tal min. buitenstaan tot het zijn fix terugheeft.
als nu het inwendig batterijt'je zijn spanning verliest kan je zo een probleem voorhebben.
greetz
ferre
greetz
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
Dank u voor de info ferre.
dit komt hoe langer hoe meer voor bij gpsmap 276c, en wordt veroorzaakt door de interne batterij, niet die grote maar een knoopcel lithium-ion herlaadbaar die na ruim 1000 keer herladen te zijn sterk afzwakt en moeilijkheden veroorzaakt zoals moeilijk sattelieten vinden en tijd/datum die verkeerd staan na tijdje uit staan, indien gps veel gebruikt wordt begint dit na een jaar of 3
die batterij vervangen en hij zou zo goed als nieuw moeten werken, ik ben zelf nog aan het wachten op een electro-zaak die ze voor mij probeert te bestellen (heb bij 3 gaan informeren en 1 wil moeite doen om proberen te bestellen)
grootste probleem is er een vinden, garmin zelf wil ze niet leveren (toestel binnen doen levert natuurlijk meer op)
het gaat om een VARTA MC621 (3V 3mAH eventueel kan je ook een SANYO ML621-TZ1 (3V 5,5mAH gebruiken die is iets 'zwaarder' met zelfde afmetingen ø6.8mm en ongeveer 2.1mm dik)
ik heb deze foto's van internet geplukt om een en ander duidelijk te maken ze staan op verschillende sites met uitleg meestal in engels
als je de vijsjes eruit hebt gevezen moet je nog de antenne verwijderen en de bevestigingsring losdraaien
het zilverpapier zit niet zo stevig vast en kan je makkelijk (wel voorzichtig) los 'trekken'
op eigen risico (maar heb nog geen negatieve reacties gelezen over deze oplossing voor dat probleem, enkel positieve)

die batterij vervangen en hij zou zo goed als nieuw moeten werken, ik ben zelf nog aan het wachten op een electro-zaak die ze voor mij probeert te bestellen (heb bij 3 gaan informeren en 1 wil moeite doen om proberen te bestellen)
grootste probleem is er een vinden, garmin zelf wil ze niet leveren (toestel binnen doen levert natuurlijk meer op)
het gaat om een VARTA MC621 (3V 3mAH eventueel kan je ook een SANYO ML621-TZ1 (3V 5,5mAH gebruiken die is iets 'zwaarder' met zelfde afmetingen ø6.8mm en ongeveer 2.1mm dik)
ik heb deze foto's van internet geplukt om een en ander duidelijk te maken ze staan op verschillende sites met uitleg meestal in engels
als je de vijsjes eruit hebt gevezen moet je nog de antenne verwijderen en de bevestigingsring losdraaien
het zilverpapier zit niet zo stevig vast en kan je makkelijk (wel voorzichtig) los 'trekken'
op eigen risico (maar heb nog geen negatieve reacties gelezen over deze oplossing voor dat probleem, enkel positieve)

==>MUDBREEDER
Ben benieuwd naar het vervolg..... laat het ons weten Jeffie.
Alvast veel succes ermee.
Luc
Alvast veel succes ermee.
Luc
via handelaars in electro/electronica of garmin dealer zijn die interne batterijtjes niet te bestellen.
ik heb nu 1 sanyo ml621-tz1 besteld via een nederlandse webshop (thuis geleverd 13.55€ eigenlijk veel voor zo'n klein batterijtje maar er zijn sites die enkel voor verzending 18€ vragen
), ik wacht nog op levering
ik heb nu 1 sanyo ml621-tz1 besteld via een nederlandse webshop (thuis geleverd 13.55€ eigenlijk veel voor zo'n klein batterijtje maar er zijn sites die enkel voor verzending 18€ vragen
==>MUDBREEDER
in gewone handel niet te verkrijgen, uiteindelijk via nederlandse webwinkel (batterijcentrale.nl) een sanyo ml621-tz1 besteld met verzending incl 13.55€ na 2 weken ontvangen en gemonteerd nu nog testen, 't zit erin en alles werkt normaal
wel handig dat die pinetjes eraan zijn zodat je niet aan de batterij moet solderen/lijmen

wel handig dat die pinetjes eraan zijn zodat je niet aan de batterij moet solderen/lijmen

==>MUDBREEDER
Als ik je goed begrijp moet er dan wel aan die pinnetjes gesoldeerd worden? En hoe zit die batterij vast op de printplaat ??
-
Sven 12RT
Een beetje hoger heeft jeffie een aantal foto's gepost. Op de voorlaatste is te zien dat de pinnetjes verbonden worden met de printplaat.LucVB schreef:En hoe zit die batterij vast op de printplaat ??
Geen draadjes of klemmetjes dus.
naar het schijnt zou de oorzaak niet de batterij zijn maar het oplaadsysteem
je moet je gps regelmatig , als hij lang stil ligt, in het stopcontact steken met de bijgeleverde stekker
bij mij schijnt het te werken afwachten toch maar.
btw , ik kan die batterij krijgen voor nog geen euro
je moet je gps regelmatig , als hij lang stil ligt, in het stopcontact steken met de bijgeleverde stekker
groeten
imac
imac
inderdaad als je alle dagen oplaad of je GPS gebruikt , heb je voorlopig geen problemen, omdat je de backupbatterij dan altijd weer een beetje oplaadt. Doch ik denk dat haar laadvermogen te klein is geworden om het een paar dagen zonder laadbeurt ter kunnen stellen.imac schreef:naar het schijnt zou de oorzaak niet de batterij zijn maar het oplaadsysteem
Kan je me dat adres eens doorgeven of via mail bezorgen?
Thanks
Luc
hoi
hier is de site
http://www.drybattery.be/
ze leveren wel een ander merk, heb het nog niet gezien of getest dus ??
hier is de site
http://www.drybattery.be/
ze leveren wel een ander merk, heb het nog niet gezien of getest dus ??
groeten
imac
imac
op volgende link kan je technische gegevens van de originele batterij zien (1 pagina pdf)
http://www.varta-microbattery.be/ds/DS60621.pdf
onderaan staat de levensverwachting met (DOD = "depth of discharge" letterlijk diepte van ontlading)
10% DOD 1000cycles
100% DOD >200cycles
deep discharge >100cycles
ik heb nog niets tegengekomen over een niet werkend laadsysteem kan u mij eventueel een link geven met info hierover?
OPGELET: de batterij die u bedoelt is een panasonic VL621 en heeft 1.5mAh dat is maar de helft van de varta mc621 (3mAh) en zal sneller leeg zijn, meer moeten opladen, of kapot gaan omdat er teveel stroom wordt getrokken
sanyo ml621-tz1 heeft 5.5mAh en zou langer dan de originele moeten meegaan tussen laadtijden
gegevens panasonic VL621: http://www.digikey.be/1/1/102448-batter ... 1-f9d.html
gegevens sanyo ML621-TZ1: http://search.digikey.com/scripts/DkSea ... e=SY103-ND
http://www.varta-microbattery.be/ds/DS60621.pdf
onderaan staat de levensverwachting met (DOD = "depth of discharge" letterlijk diepte van ontlading)
10% DOD 1000cycles
100% DOD >200cycles
deep discharge >100cycles
imac schreef:naar het schijnt zou de oorzaak niet de batterij zijn maar het oplaadsysteem
ik heb nog niets tegengekomen over een niet werkend laadsysteem kan u mij eventueel een link geven met info hierover?
OPGELET: de batterij die u bedoelt is een panasonic VL621 en heeft 1.5mAh dat is maar de helft van de varta mc621 (3mAh) en zal sneller leeg zijn, meer moeten opladen, of kapot gaan omdat er teveel stroom wordt getrokken
sanyo ml621-tz1 heeft 5.5mAh en zou langer dan de originele moeten meegaan tussen laadtijden
gegevens panasonic VL621: http://www.digikey.be/1/1/102448-batter ... 1-f9d.html
gegevens sanyo ML621-TZ1: http://search.digikey.com/scripts/DkSea ... e=SY103-ND
==>MUDBREEDER
groeten
imac
imac
Hallo Jeffie
Heb je de batterij nu al vervangen en werkt je GPS terug goed ???
Groetjes
Luc
Groetjes
Luc
ja, batterij is succesvol vervangen en alles werkt zoals het hoort.LucVB schreef:Hallo Jeffie
Groetjes
Luc
ondertussen ook overgestapt naar recenter kaartmateriaal city navigator nt 2009 en daar tevreden over
==>MUDBREEDER
Heb je het vel zilverpapier mooi kunnen losmaken ? En hoe heb je dat terug geplaatst ? Gelijmd????
dat moet je wel voorzichtig los prutsen (dat het niet scheurt maar 't kan wel iets verdragen, is geen gewoon zilverpapier)LucVB schreef:Heb je het vel zilverpapier mooi kunnen losmaken ? En hoe heb je dat terug geplaatst ? Gelijmd????
en ik heb dat er niet volledig afgehaald, enkel zover als noodzakelijk, en daarna terug plat gelegd zoals het was maar niet meer vastgelijmd, het hangt nog voor 2/3 vast en het weegt ook niet veel dus last van trillen gaat dat stukje zilverpapier niet hebben, het kan geen kant op en is over de rand geplooid (pincet, fijne tang zijn handig)
==>MUDBREEDER
Dank u voor de info Jeffie
Eerst is er nog een reisje gepland ,maar daarna zal ik er mij ook eens aan wagen.
Eerst is er nog een reisje gepland ,maar daarna zal ik er mij ook eens aan wagen.