reisverslag Marokko 2008

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
keonies

reisverslag Marokko 2008

Bericht door keonies »

Op onderstaande link, ons verslag met foto's over de reis naar marokko dewelke wij hebben ondernomen in september 2008.

http://www.koenenkirsten.be/?page_id=15
http://www.koenenkirsten.be
R1200GS => Slovenië + Corse 2006, Ierland + Provence 2007, Maroc 2008, Noorkaap 2009, Iceland 2010
GStig

Re: reisverslag Marokko 2008

Bericht door GStig »

Ik heb jullie reisverslag aandachtig gelezen en aantekeningen gemaakt. Deze week wil ik deze verwerken in het uitstippelen van onze reisroute (Tijl, m'n zoon en ondergetekende) om in juli eveneens Marokko aan te doen.
Graag had ik nog wat extra info bekomen, indien jullie dat zien zitten...?
Welke banden hadden jullie op ? Gingen deze vlot de bijna 8500km mee ?
Welke kledij raden jullie aan ? (lichtkleurig...?) Merk, type... Handschoenen ?
Weerstonden de kunststof koffers de val en de hitte goed ? (Onze GSA heeft deze momenteel ook op)
Hadden jullie een tankzak op of vonden jullie dat hinderlijk ?
Namen jullie extra reserveonderdelen mee ? (contactantenne, relais benzinepomp, bandenreparatieset...?)
Alle tips zijn welkom.

patrickdegelaen@hotmail.com
1500 Halle
GStig & zOOn - (XL250R) - (CB900F) - (CX500GL) - (VF750F) - (CX500C 2x) - (KZ700) - (R60/6) - (CJ250) - (CBR1000F 2x) - (ST1100) - XLV650 - GSA1200 -
-Fred-

Bericht door -Fred- »

Hoi Koen / Kirsten,

Mooi verslag en heel herkenbaar :thumleft:

Grt,
Fred.
keonies

Bericht door keonies »

Patrick,

Wij hadden Metzeler Tourance steken, het oude type. Deze vond ik perfect, ze zijn grover dan de nieuwe EXP's en gaan stukken langer mee.
Kan je zonder probleem 10000 -12000 km mee doen.
In juli zal het ongetwijfeld nog veel warmer zijn dus een zomerpak en zomerhandschoenen is een must, ik zou ook wel een regenpak meenemen (heen en terugreis).
Qua schoeisel droegen wij geen motorlaarzen maar bergschoenen Meindl type B met goretex. Zo besparen we bagageplaats en qua bescherming voldoen deze voor mij.
Aan de koffer was helemaal geen schade, we reden dan ook wel heel traag. Er waren juist enkele krasjes op de valbeugel (H&B), deze deden dus hun werk zeer goed.
Wij hebben echter nu Tourance zega koffers besteld voor onze volgende reis, deze zijn veel steviger en zijn met elkaar verbonden waardoor de motor zelf ook veel beter is beschermd.
Wij hadden een tankzak op van Tourance, deze is niet zo groot als de originele van bmw en is niet hinderlijk. Hierin stak de ketting, sloten, kaarten, 2 thermossen met water en wat materiaal.
Wij hadden geen reserveonderdelen mee, enkel een bandenreparatieset van bij RAD en de grote inbus sleutel om het voorwiel eventueel los te vijzen.
Wij hebben een bijstandsverzekering bij KBC, deze is geldig voor alle landen op de groene kaart en dus ook Marokko.
Ik zou zeker de zanduinen van Erg Chebbi (merzouga) aanraden, er zijn daar ook mooie hotels vlak aan de duinen. Deze van Mhamid stellen dan niet veel meer voor en ik vond de trip van Zagora naar Mhamid de moeite niet waard.
Ik zal een foto van de michelin-kaart met onze reisroute doorsturen op je mail adres.
http://www.koenenkirsten.be
R1200GS => Slovenië + Corse 2006, Ierland + Provence 2007, Maroc 2008, Noorkaap 2009, Iceland 2010
Boxer-twin
Contacteer:

Bericht door Boxer-twin »

Prachtige foto's, leuk verslag en heel herkenbaar, en zou je mij de route ook willen mailen Koen? :thumright:

Grtz
Leo
-Fred-

Bericht door -Fred- »

keonies schreef:
Wij hebben een bijstandsverzekering bij KBC, deze is geldig voor alle landen op de groene kaart en dus ook Marokko.
Hoi Koen,

Heb een reisbijstandverzekering van KBC, in mijn geval werken ze samen met vab-touring en die dekken alléén maar Europa.
Welke hebben jullie dan ?
one-one

Bericht door one-one »

super!!!!
ride with pride
one-one
gsa 1150
b@RT
Contacteer:

Bericht door b@RT »

Hallo Koen & Kirsten,

Heb heel erg genoten van jullie verslag. Mooie reis en een indrukwekkend aantal kilometers in relatief korte tijd. Ik stel vast dat Marokko nog niet veel veranderd is in 30 jaar. Ik ben er in 1977 nog voor de Dakar rage geweest. Succes nog,
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
Plaats reactie