SW Motech Trax koffers

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
WouterFr

SW Motech Trax koffers

Bericht door WouterFr »

Mijn koffers zijn toegekomen, dus op vraag van enkelen: foto's van de montage:

De volledige set bestaat uit koffers, kofferdragers, en kofferdragerdragers. Deze laatste is het enige wat permantent op je moto gemonteerd blijft.

--> Montage van de kofferdragerdragers: (10 minuten werk)
1 steun (zwart) achteraan, onder de nummerplaat
2 steunen aan elke zijde (zilvergrijs)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Opmerkingen:
- Ik had mijn BMW bagagedrager er een tijdje geleden afgehaald, maar voor de montage van de kofferdragerdragers moet deze ertussen:
Afbeelding
Een langere "spacer" gebruiken volstaat om deze dragers ook zonder de vliegende schotel te monteren, maar die had ik niet liggen. Misschien later

- De kofferdragerdragers zijn niet compatibel met de Wunderlich rear Mudguard. Dit los ik binnenkort op door een stukje uit die mudguard te snijden

--> Assemblage van de steunpunten op de kofferdrages (2 minuten werk)
(deze verwijderbare dragers kunnen ook voor andere koffers gebruikt worden, in dat geval monteer je andere steunpunten)
Afbeelding

--> Monteren van de kofferdragers op de kofferdragerdragers (2 minuten werk elke keer je de koffers gebruikt)
De kofferdragers zijn dunner in diameter dan wat wettelijk toegelaten is voor uitsteeksels op een moto. Daarom mag je er niet mee rondrijden zonder de koffers erop. Dit verwijderen is echter heel snel gebeurd (1 minuut)

--> Monteren van de koffers op de kofferdragers (2 minuten werk)
Ze hebben mij de foute linkerkoffer opgestuurd: Ik had voor links de 37L besteld, rechts de 45L, om zo het assymetrische tgv van de uitlaat op te lossen. Deze worden binnenkort omgewisseld, maar ik heb hem er toch effe opgehangen om aan te tonen dat 2 keer 45L toch echt niet handig is.

Nog enkele foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Zonder koffers en zonder kofferdragers:
Afbeelding

De binnentassen:
Afbeelding
--> Ook dit zijn 2 verschillende, deze worden ook binnenkort gelijkgezet.
Handig aan deze binnentassen is dat er standaard draagriemen aanzitten, en ook 2 riemen om hem als rugzak te gebruiken. De zakken zelf zijn niet waterdicht, maar de koffers wel.

Als ik de 37L heb zet ik er nog een paar fotootjes bij!

wouter
R 1200 GS - yippie, weeral verdwaald!
WR426 - yippie
GStig

Re: SW Motech Trax koffers

Bericht door GStig »

Hallo,
Ben jij tevreden van de stevigheid van deze alu-zijkoffers ?
Zijn deze steviger dan de Touratech's of de Hepco&Becker's ?

Waar te bestellen en aan welke prijs ?

Dank en beste groeten,
Tijl & Patrick / 1500 Halle.
GStig & zOOn - (XL250R) - (CB900F) - (CX500GL) - (VF750F) - (CX500C 2x) - (KZ700) - (R60/6) - (CJ250) - (CBR1000F 2x) - (ST1100) - XLV650 - GSA1200 -
WouterFr

Bericht door WouterFr »

Ze staan er nog maar net op, dus nog niet al te veel ervaringen mee. Op het eerste zicht zien ze er echter vrij robuust uit. Ze zouden naar het schijnt bij een valpartij eerder blutsen/krassen ipv barsten zoals de H&B (H&B lijkt alu, maar is plastic!!). Ben evenwel niet van plan om dat voor het "sake of the argument" te gaan testen :-)

Ik heb ze gekocht bij Kohl Motorrad in Aachen, omdat ik daar nogal veel passeer voor mijn werk. (ik wil trouwens altijd wel materiaal meenemen van daar indien geïntereseerden: hebben alles van TT, Wunderlich, SW, ...)
Splashdesgin.nl is de importeur voor de Benelux, maar die verkopen niet aan particulieren. Volgens Splashdesign zou RAD de leverancier in België zijn, maar RAD ontkent dit met kracht.

De prijzen zijn voor 2009 serieus opgeslagen, maar ik had gelukkig nog een offerte uit 2008, en heb ze aan die prijs kunnen kopen in Aachen. (100 euro goedkoper)

Levertijd in Aachen was een dag of 3. Niet alles was er echter toen ik het ging ophalen, dus hebben ze de rest (kostenloos!!) nagestuurd per DHL.

Rechtstreeks bij SW bestellen is niet mogelijk, maar je krijgt er wel alle info die je maar kan wensen.

Ook het design is lichtjes veranderd: nu hebben ook de alu boxen een zwart deksel. Het oorspronkelijke design leek te veel op de adv koffers van bmw, en moest daarom aangepast worden. Wat mij betreft geen ramp: het komt op dezelfde hoogte als het duozadel (kan je dus laten staan als je een duffel erop wilt binden), dus de kleur loopt dan mooi door over de moto. (onder alu, boven zwart)

Ik heb voor de alu's gekozen omdat deze minder krasgevoelig zijn (een kras blijft er alu uitzien) dan de zwarte (wordt een alu kras in een zwarte koffer). Als ik de topkoffer zou bijkopen (misschien binnen een paar maand, eerst deze testen), dan zou ik die wel in het zwart nemen (ruggesteun/beautycase voor mijn madam ;-)) vermits die er enkel zou opkomen als ik met duo ga rijden, en ik niet in't veld ga crossen met de duo erop.

Met de nieuwe prijzen ga je ongeveer 760 euro moeten tellen voor wat ik heb:
- ALK.00.165.110L/S: Trax 37 ALU-box links (Aluminium) 229.95
- ALK.00.165.100R/S: Trax 45 ALU-box rechts (Aluminium) 239.95
- ALK.00.165.0(1)63: Lock cylinder set 19.95
- KFT.00.152.200: Quick Lock EVO side carrier adapterkit 17.95
- KFT.07.311.200: Quick lock Evo Side carrier 199.95
- BCK.ALK.00.165.100: TraX 45 innerbag 27.95
- BCK.ALK.00.165.110: TraX 37 innerbag 24.95
- verzending naar België

--> 760.65 euro
--> 655.55 euro (Kohl)

Ik passeer sffs weer bij Kohl, dus misschien staan er morgen fotootjes op met de 37L box...

grts,

wouter
WR426 - yippie
drosera

Bericht door drosera »

Bedankt voor alle info alvast!
boxer68

Bericht door boxer68 »

Een tijdje geleden ben ik hij Hein Gericke geweest in Hasselt. In hun catalogus werden de koffers van SW Motech ook aangeboden.
GStig

Bericht door GStig »

Evenzeer dank,
beste groeten,
Patrick.
GStig & zOOn - (XL250R) - (CB900F) - (CX500GL) - (VF750F) - (CX500C 2x) - (KZ700) - (R60/6) - (CJ250) - (CBR1000F 2x) - (ST1100) - XLV650 - GSA1200 -
WouterFr

Bericht door WouterFr »

Gisteren de 45L gaan inwisselen voor een 37L:

Before (45L links):
Afbeelding

After (37L links):
Afbeelding

Zoals je kan zien moet ik wel de kofferdragerdragers nog een beetje aanpassen, ik heb de indruk dat alles een beetje naar rechts helt.

De extra breedte die de koffers aan de GS geven is niet zo erg als het op bovenstaande fotos lijkt, perspectief speelt hier een grote rol...
Afbeelding

Met en zonder duozit:
Afbeelding Afbeelding

Nu die Mudguard er nog terug opkrijgen...
WR426 - yippie
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

Oei, die steken precies wel heel ver uit... :shock:

Daar kunnen ahw twee uitlaten naast elkaar tussen. Hoe breed is de moto in dgl configuratie?
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
drosera

Bericht door drosera »

demito schreef:Oei, die steken precies wel heel ver uit... :shock:

Daar kunnen ahw twee uitlaten naast elkaar tussen. Hoe breed is de moto in dgl configuratie?
Daar ben ik ook nieuwsgierig naar. Lijken heel handige dingen, alleen breed.
Toedel

Bericht door Toedel »

Bedankt voor info en foto' s!
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
WouterFr

Bericht door WouterFr »

Hi,

gister eens gaan opmeten:

1200GS incl. spiegels: 935mm
1200GS incl. Trax 37(L)-45(R): 1080mm, en perfect symmetrisch (of toch geen afwijking van groter dan 0.5cm)
1200GS incl. Trax 45(L&R): 1130mm: waarbij er links 5cm meer uitsteekt dan rechts

hij is dus langs elke kant een kleine 8 cm breder dan mijn spiegels, daar zal ik rekening mee moeten houden.

Het grote gat dat je ziet waar Demito 2 uitlaten wil tussen steken komt ook doordat mijn Zard dichter tegen de moto staat dan de standaard BMWuitlaat. (3cm spacer weggelaten wegens niet compatibel met de Zard, en niet vervangen door een andere spacer omdat mijn uitlaat nu de grond niet meer raakt bij offroad neerleggen) Nu dat ik die koffers heb zou ik idd misschien toch de spacer er tussen zetten, zodat de uitlaat die ruimte wat opvult. Ik leg hem toch meestal op de andere kant neer 8-). Langs de andere kant zorgt deze extra afstand er wel voor dat mijn koffer minder warm zal worden... we zien wel.
WR426 - yippie
Plaats reactie