ATLANTIS 4
Moderator: GVN
-
ATLANTIS 4
Zijn er al ervaringen met de atlantis 4?
In de atlantis 3 vind ik nergens mijn maat meer, en heb wat mijn twijfels bij de 4 omdat je daar geen inserts meer voor kunt krijgen.
Ik weet dat dit alles in één is verwerkt, maar is dit ook perfect waterdicht?
Voor hetzelfde geld heb je ook een rukka pak, maar vind het persoonlijk niet zo goed zitten.
In de atlantis 3 vind ik nergens mijn maat meer, en heb wat mijn twijfels bij de 4 omdat je daar geen inserts meer voor kunt krijgen.
Ik weet dat dit alles in één is verwerkt, maar is dit ook perfect waterdicht?
Voor hetzelfde geld heb je ook een rukka pak, maar vind het persoonlijk niet zo goed zitten.
Re: ATLANTIS 4
Ik meen te weten dat bij de 4 de naden getaped zijn waardoor de waterdichtheid zo goed
als volledig zou zijn. Of er GTX vast in verwerkt zit weet ik niet, maar dat zou het gebruik
van het geheel minder breed maken. Een Atlantis met of zonder inserts maakt nogal wat
verschil in temp. gevoel, ik stop de insert er enkel in voor de kou omdat de wind dan wordt
tegengehouden, zonder insert kan het dienen tot in de zomer, maw kan ik door de insert
wel of niet te gebruiken het pak het hele jaar door comfortabel gebruiken.
Met een "vast ingebouwde" liner zie ik dat minder zitten.
als volledig zou zijn. Of er GTX vast in verwerkt zit weet ik niet, maar dat zou het gebruik
van het geheel minder breed maken. Een Atlantis met of zonder inserts maakt nogal wat
verschil in temp. gevoel, ik stop de insert er enkel in voor de kou omdat de wind dan wordt
tegengehouden, zonder insert kan het dienen tot in de zomer, maw kan ik door de insert
wel of niet te gebruiken het pak het hele jaar door comfortabel gebruiken.
Met een "vast ingebouwde" liner zie ik dat minder zitten.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Ik sta op het punt om een Atlantis 4 te kopen.
heb zowat alle vlaamse daeler afgebeld, maar ze hebben ze niet altijd in voorraad.
Ze stellen allemaal voor om een Atlantis 3 te passen en dan een 4 te bestellen.
Wanneer je de rekening gaat maken , is een Atlantis 4 goedkoper dan een Atlantis 3.
Nu heb ik als is een poging ondernomen om in Aken te gaan kopen,
maar op mijn mailtje of ze daar alle maten op stock hebben , heb ik nog gen antwoord gekregen.
Heb zelfs gehoorddat ze daar 15ù korting zoudengeven op vertoon van uw lidkaart.
Een volledig Atlantis 4 pak kost daar +/-100€ goedkoper.
heb zowat alle vlaamse daeler afgebeld, maar ze hebben ze niet altijd in voorraad.
Ze stellen allemaal voor om een Atlantis 3 te passen en dan een 4 te bestellen.
Wanneer je de rekening gaat maken , is een Atlantis 4 goedkoper dan een Atlantis 3.
Nu heb ik als is een poging ondernomen om in Aken te gaan kopen,
maar op mijn mailtje of ze daar alle maten op stock hebben , heb ik nog gen antwoord gekregen.
Heb zelfs gehoorddat ze daar 15ù korting zoudengeven op vertoon van uw lidkaart.
Een volledig Atlantis 4 pak kost daar +/-100€ goedkoper.
Ha die Harald,
Indien je een mail wilt sturen naar Aken waarop een antwoord komt
let me know 
Indien je een mail wilt sturen naar Aken waarop een antwoord komt

Greetz & Long May You Run
Martinus (K100LT VIN 0170089) & member BMW Motorclub Vlaanderen

Martinus (K100LT VIN 0170089) & member BMW Motorclub Vlaanderen

-
Hey Harald,
Als je nog een atlantis 3 vind in de juiste maat dan is het verschil nog een 100 euro (inserts inbegrepen)
Je krijgt nl een grote korting op de 3 omdat dit laatste stuks zijn.
Indien je iets meer zou weten over Aken, laat je dan iets weten?
Mijn duits is niet zo sterk.
Als ze zeker 100% waterdicht zijn zou ik deze 4 wel durven kopen, voor de koude zijn er andere oplossingen.
Ze zeggen van vele pakken dat ze waterdicht zijn, heb er hier nog ééntje met 5 jaar garantie die mooi lekt,
geen probleem Mr we sturen het op dit mag niet.
Komt terug van de fabriek, met de melding dit pak lekt niet perfect in orde.
Maar als ik een half uurtje in de regen rijd ben ik gegarandeerd nat.
Als je nog een atlantis 3 vind in de juiste maat dan is het verschil nog een 100 euro (inserts inbegrepen)
Je krijgt nl een grote korting op de 3 omdat dit laatste stuks zijn.
Indien je iets meer zou weten over Aken, laat je dan iets weten?
Mijn duits is niet zo sterk.
Als ze zeker 100% waterdicht zijn zou ik deze 4 wel durven kopen, voor de koude zijn er andere oplossingen.
Ze zeggen van vele pakken dat ze waterdicht zijn, heb er hier nog ééntje met 5 jaar garantie die mooi lekt,
geen probleem Mr we sturen het op dit mag niet.
Komt terug van de fabriek, met de melding dit pak lekt niet perfect in orde.
Maar als ik een half uurtje in de regen rijd ben ik gegarandeerd nat.
Harry, ik zet mijn zoektocht verder.
Ik koop zeker de 4 , maar ben aan het rondkijken voor een juiste prijs.
En mijn Duits is zeker zo goed als mijn Chinees
Martinus, ik hou uw aanbod zeker in mijn bovenste schuif
Ik koop zeker de 4 , maar ben aan het rondkijken voor een juiste prijs.
En mijn Duits is zeker zo goed als mijn Chinees

Martinus, ik hou uw aanbod zeker in mijn bovenste schuif

-
Tip: In de laatste ANWB promotor staat een test van leren motorpakken waaronder de BMW Atlantis.
-
En wat is de uitslag?
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...

Ik denk dat in M&T ook een test gestaan heeft waaronder de Atlantis 4.
Besluit was (uit geheugen): bijzonder comfortabel, prima materialen,
perfect waterdicht, maar niet goedkoop.
Besluit was (uit geheugen): bijzonder comfortabel, prima materialen,
perfect waterdicht, maar niet goedkoop.
-
- Contacteer:
Harald, als je wil neem ik de desbetreffende M&T mee op de DC...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
PLUS: Absoluut waterdicht - Goede pasvorm - Hoogwaardige afwerking - Zeer goede veiligheidsuitrusting.Patrick HP2 schreef:En wat is de uitslag?
MIN: Hoge aanschafprijs (Jack € 810 broek € 650 ) Stroeve rits in het jack dat zich tijdens de test van onderaf opende.
Test aanraders:
Hein Gericke OXAN 2 ( J. € 399.95 - B. € 299.95)
RUKKA LANCELOT/MERLIN ( € 2198)
HONDA GL 1100, BMW R1200RT, GARMIN 2820
"Nil volentibus arduum"
"Nil volentibus arduum"

Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL

Ja, volgens mij maakt al dan niet een membraan verschil in temperatuursgevoel, zie mijn bijdrage
hierboven. Een Atlantis met vast membraan zou voor mij een winterpak zijn, door het kunnen rijden
met of zonder is het zo goed als een pak voor het hele jaar (behalve misschien bij uitzonderlijk hoge
temperaturen). Mijn ervaringen zijn wel met een RT, op een GS kan dat anders liggen
hierboven. Een Atlantis met vast membraan zou voor mij een winterpak zijn, door het kunnen rijden
met of zonder is het zo goed als een pak voor het hele jaar (behalve misschien bij uitzonderlijk hoge
temperaturen). Mijn ervaringen zijn wel met een RT, op een GS kan dat anders liggen

-
In het ANWB verhaal staat niets over gedrag van de ATLANTIS 4 bij warm weer, wel wordt de vraag gesteld of het pak ook op langere termijn waterdicht blijft. Met betrekking tot membramen wordt bij OXAN 2 gesteld gesteld dat die bij temperaturen boven de dertig graden tegen zijn grens aan zit.K1200GT schreef: Interessant is dat BMW Atlantis 4 waterdicht is zonder een membraan, terwijl de andere pakken wel een membraan hebben. Ik neem aan dat dit een verschil maakt bij warm weer?
HONDA GL 1100, BMW R1200RT, GARMIN 2820
"Nil volentibus arduum"
"Nil volentibus arduum"
Ik ben vree content van m'n Atlantis 3 pak, draag het zowel in de zomer als in de winter.
Als het eruit ziet dat het lang ga regenen en ook tegen de kou, doe ik er gewoon een tweedelig regenpak overaan.
Bij vriestemperatuur , termo-ondergoed en een goed pulleke onderaan m'n pak en ik heb gene kou.
Ik vrees er ook voor dat het Atlantis 4 te warm ga zijn in de zomer.
Als het eruit ziet dat het lang ga regenen en ook tegen de kou, doe ik er gewoon een tweedelig regenpak overaan.
Bij vriestemperatuur , termo-ondergoed en een goed pulleke onderaan m'n pak en ik heb gene kou.
Ik vrees er ook voor dat het Atlantis 4 te warm ga zijn in de zomer.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Het beste idée dat ge dit jaar al gehad hebt(s)Campi Di Pampi schreef:Harald, als je wil neem ik de desbetreffende M&T mee op de DC...

-
bv morgen?Harald schreef:Het beste idée dat ge dit jaar al gehad hebt(s)Campi Di Pampi schreef:Harald, als je wil neem ik de desbetreffende M&T mee op de DC...
Marnix.

Yepsprint schreef:bv morgen?Harald schreef:Het beste idée dat ge dit jaar al gehad hebt(s)Campi Di Pampi schreef:Harald, als je wil neem ik de desbetreffende M&T mee op de DC...
-
- Contacteer:
Komt in orde (als ik 't nie vergeet
)

R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
hallo,
Heb in mei 2008 een atlantis pak 4 gekocht in munchen bij BMW motorrad
Ondertussen +- 15000 km mee gereden en nog nooit gene kou in gehad !
Al verschillende Bmw kostummekes versleten, Atlantis 4 springt er bovenuit ( super draagconfort, warm , WATERDICHT !!!!)
Heb in mei 2008 een atlantis pak 4 gekocht in munchen bij BMW motorrad
Ondertussen +- 15000 km mee gereden en nog nooit gene kou in gehad !
Al verschillende Bmw kostummekes versleten, Atlantis 4 springt er bovenuit ( super draagconfort, warm , WATERDICHT !!!!)
lid bmwmcvl
-
Ik weet dat er in de buurt van Aken dealers zijn, heeft er iemand de juiste gegevens?
Zoals Harald al vermeld, als je naar ginds rijd kun je maar beter hopen dat ze het binnen hebben.
Is er ook nog een prijsverschil in Duitsland? BTW?
Munchen lijkt me vat ver.
Zoals Harald al vermeld, als je naar ginds rijd kun je maar beter hopen dat ze het binnen hebben.
-
- Contacteer:
OeiHighlander schreef:Ik weet dat er in de buurt van Aken dealers zijn, heeft er iemand de juiste gegevens?

Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL

-
Ik hoop dat ge nooit een rits van zo een Atlantis 4 moet laten herstellen, kan goed zijn dat ge der al uit gegroeid zijt wanneer ge het terug ziet.....
Gr, meca.

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
-
Een expeditie naar Mars word het niet denk ik.
Voor 8 % speciaal naar Aken rijden, als er daarna iets zou mankeren moet je wel terug.
Het lijkt bij iedereen goed waterdicht te zijn, en daar is het mij voornamelijk om te doen.
Volgende week dus een atlantis pak gaan halen.
Bedankt aan allen voor de nuttige informatie.
Voor 8 % speciaal naar Aken rijden, als er daarna iets zou mankeren moet je wel terug.
Het lijkt bij iedereen goed waterdicht te zijn, en daar is het mij voornamelijk om te doen.
Volgende week dus een atlantis pak gaan halen.
Bedankt aan allen voor de nuttige informatie.