Ben sinds jaren tevreden gebruiker geweest van een 2610, die dan geupgrade naar de 2820 (what a mistake to make). Op een jaar tijd al voor de derde maal kaarten kwijt en BTconnection die niet meer werkt.
Dus nu voor de tweede keer terug naar Garmin (waar ze me de eerste twee keren goed hebben geholpen, vervanging toestel).
Bij de tweede maal vroegen ze of ik terug een 2820 wou, uiteraard gezien de uitgebreidheid van de functionaliteiten. Na al de miserie van mezelf en gelezen op het net vraag ik me af of de2820 wel zo een goed toestel is en of ik niet beter naar Zumo over zou gaan.
Iemand praktijkervaring met beide toestellen?
Alvast bedankt,
André
Overstappen naar Zumo????
Moderator: GVN
Re: Overstappen naar Zumo????
Hoi,
Nadat het touchscreen van onze 2610 stuk was ben ik tot grote tevredenheid naar de zumo overgestapt. Veel beter ontvangst en stukken robuster op alle vlakken
GRTS Danny
Nadat het touchscreen van onze 2610 stuk was ben ik tot grote tevredenheid naar de zumo overgestapt. Veel beter ontvangst en stukken robuster op alle vlakken
GRTS Danny
Hallo,
Ik had voordien een 2720. Na problemen met condens op de display kon ik hem onder garantie inruilen voor een Zumo 550 of iets opleggen voor een 2820 (zelfde bevestiging, kabels)
Op aanraden van verkoper toch maar Zumo genomen en nog geen moment spijt van gehad. Zumo heeft ingebouwde batterij, makkelijk als je eens te voet een vreemde plaats wil verkennen of als je op terrasje route wil aanpassen.
Ik zou zeker voor de Zumo gaan.
Groeten,
Alain
Ik had voordien een 2720. Na problemen met condens op de display kon ik hem onder garantie inruilen voor een Zumo 550 of iets opleggen voor een 2820 (zelfde bevestiging, kabels)
Op aanraden van verkoper toch maar Zumo genomen en nog geen moment spijt van gehad. Zumo heeft ingebouwde batterij, makkelijk als je eens te voet een vreemde plaats wil verkennen of als je op terrasje route wil aanpassen.
Ik zou zeker voor de Zumo gaan.
Groeten,
Alain
Niet twijfelen. Voor de zumo gaan.
2720 wegens schermproblemen ingeruild voor een zumo. De instelmogelijkheden van de zumo zijn beperkter maar het toestel is veel handiger dankzij de batterij.
Op een terrasje even de route nakijken, nieuwe bestemming zoeken enz...het kan ook met de 2720 maar je moet steeds een stroombron hebben.
De getoonde kaart op 2720 reeks is veel gedetailleerder. Als je bij de zumo uitzoomt toont hij vaak te weinig plaatsnamen maar slechts een kluwen wegen waar je je niet in kan oriënteren. De 2720 liet meer toe om je gps als kaart te gebruiken. Ik wist welk gehucht ik binnenreed voor ik het plaatsnaambordje zag.
Zumo toont minder informatie dan de 2720. Ik ga nooit op reis zonder een overzichtskaart dus ik vind dat niet echt een probleem.
De zumo pakt veel handiger weg. De 2720 is echt een brooddoos die niet zo gauw in je jas weg kan.
De 2820 heeft geen geheugenkaart dacht ik. De mogelijkheden om mp3's te stockeren zijn beperkter.
Door de geheugenkaart kan je trouwens vlot routes uitwisselen ( ook op verplaatsing) door kaartjes te ruilen met een collega zumogebruiker.
De 2820 reeks is gestopt de zumo nog in productie (dat zegt voldoende zeker)
2720 wegens schermproblemen ingeruild voor een zumo. De instelmogelijkheden van de zumo zijn beperkter maar het toestel is veel handiger dankzij de batterij.
Op een terrasje even de route nakijken, nieuwe bestemming zoeken enz...het kan ook met de 2720 maar je moet steeds een stroombron hebben.
De getoonde kaart op 2720 reeks is veel gedetailleerder. Als je bij de zumo uitzoomt toont hij vaak te weinig plaatsnamen maar slechts een kluwen wegen waar je je niet in kan oriënteren. De 2720 liet meer toe om je gps als kaart te gebruiken. Ik wist welk gehucht ik binnenreed voor ik het plaatsnaambordje zag.
Zumo toont minder informatie dan de 2720. Ik ga nooit op reis zonder een overzichtskaart dus ik vind dat niet echt een probleem.
De zumo pakt veel handiger weg. De 2720 is echt een brooddoos die niet zo gauw in je jas weg kan.
De 2820 heeft geen geheugenkaart dacht ik. De mogelijkheden om mp3's te stockeren zijn beperkter.
Door de geheugenkaart kan je trouwens vlot routes uitwisselen ( ook op verplaatsing) door kaartjes te ruilen met een collega zumogebruiker.
De 2820 reeks is gestopt de zumo nog in productie (dat zegt voldoende zeker)
-
BMW-4-Ever
Weet niet hoeveel haast je hebt, maar er komt een nieuw model zumo dit jaar, de 660. Verwachting is april.
Zie ook HIER
groeten,
Erik
Zie ook HIER
groeten,
Erik
Mijne 2610 krijgt nu ook zen kuren na vele jaren tevredenheid. Ik overweeg nu ook een zumo maar ik vrees dat de bevestiging op mijn K1200LT hiervoor ook moet aan geloven of niet ? De 2610 is nu aangesloten op mijn intercom en werkt perfect en in feite blijf ik daar liever af. Is dan toch de 2720 voor mij niet de beste oplossing als dit toestel natuurlijk nog de verkrijgen is ?
Willy
-
Iron Gonzo
eens een hard reset doen van uw 2610.
dan is uw toestel als voordien
dan is uw toestel als voordien
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
ik heb voor het eerst sinds jaren ook mijn 276C moeten resetten, omdat ik geen ontvangst meer kreeg.
Waarschijnlijk heeft hij te lang stil gelegen ...
Nu werk hij weer prima
Bart
Waarschijnlijk heeft hij te lang stil gelegen ...
Nu werk hij weer prima
Bart