WimLT schreef:btw: @ xantingo: zijt ge aan't zien hoeveel er in uw garage kunnen

Daar kan nog wel een moto bij, maar daar durf ik nu niet meer over beginnen, ik ben bang dat de hemel op mijn kop gaat vallen als ik nu nog eens begin over een andere moto - 'k heb de madam net kunnen overtuigen om een andere auto te kopen en ze heeft gezegd dat 't nu gedaan moet zijn...
Gelukkig weet ze al wel dat in 2010 de RT plaats zal moeten maken voor iets anders, kwestie van belastingen
De reden dat ik die vraag stel is dat de technische eisen voorschrijven dat een motorfiets maximum 1 meter breed mag zijn, en de lading maximum 1.25 meter.
Ik weet dat BMW (en wellicht ook alle andere merken) zorgen dat de koffers steeds netjes binnen 1 meter blijven. De LT is een uitzondering, maar de spiegels worden niet meegeteld binnen de 1 metergrens.
Nu leek de GS(A) met de grote koffers mij toch extreem breed, blijkbaar blijft ook hij netjes binnen 1 meter.
Dit lijkt erop te wijzen dat de koffers gezien worden als onderdeel van de motorfiets, ook al kunnen ze verwijderd worden.
Wanneer de koffer zelf beschouwd kan worden als bagage, zou ze immers breder mogen zijn...