Hoe komt ge erbij??
Moderator: GVN
Hoe komt ge erbij??
Oplichting met achteruitkijkspiegel in Charleroi
Enkele dagen geleden is een nieuw type van oplichting met "een kapotte achteruitkijkspiegel" opgedoken in Charleroi. De lokale politie waarschuwt potentiële slachtoffers, voornamelijk oudere mensen, voor de praktijk.
Enkele gevallen van oplichting kwamen al aan het licht.
Achteruitkijkspiegel
De werkwijze is eenvoudig: de daders rijden rond met een wagen waarvan de achteruitkijkspiegel stuk is. Vervolgens lokaliseren ze een voertuig dat bestuurd wordt door een oudere persoon. Als het voertuig ter hoogte van de daders komt, gooien ze een voorwerp tegen de wagen, roepen de bestuurder naar zich toe en beweren dat de oudere persoon hun auto heeft aangereden en zo de achteruitkijkspiegel heeft stukgemaakt.
Geldsom
Tijdens de discussie die dan volgt, eisen de daders onmiddellijk een geldsom om de schade te herstellen. Het bedrag dat gevraagd wordt, is buiten proportie, maar de slachtoffers die vaak gestresseerd en goedgelovig zijn, betalen in veel gevallen. De daders stellen vervolgens voor een bonnetje te tekenen die ze dan overhandigen aan het slachtoffer.
Charleroi
De lokale politie van Charleroi ontving al verschillende klachten van dat type. De eerste feiten vonden plaats in het gerechtelijke arrondissement van Dinant. De daders verplaatsen zich echter vaak tussen de verschillende arrondissementen. (belga/dea)
Enkele dagen geleden is een nieuw type van oplichting met "een kapotte achteruitkijkspiegel" opgedoken in Charleroi. De lokale politie waarschuwt potentiële slachtoffers, voornamelijk oudere mensen, voor de praktijk.
Enkele gevallen van oplichting kwamen al aan het licht.
Achteruitkijkspiegel
De werkwijze is eenvoudig: de daders rijden rond met een wagen waarvan de achteruitkijkspiegel stuk is. Vervolgens lokaliseren ze een voertuig dat bestuurd wordt door een oudere persoon. Als het voertuig ter hoogte van de daders komt, gooien ze een voorwerp tegen de wagen, roepen de bestuurder naar zich toe en beweren dat de oudere persoon hun auto heeft aangereden en zo de achteruitkijkspiegel heeft stukgemaakt.
Geldsom
Tijdens de discussie die dan volgt, eisen de daders onmiddellijk een geldsom om de schade te herstellen. Het bedrag dat gevraagd wordt, is buiten proportie, maar de slachtoffers die vaak gestresseerd en goedgelovig zijn, betalen in veel gevallen. De daders stellen vervolgens voor een bonnetje te tekenen die ze dan overhandigen aan het slachtoffer.
Charleroi
De lokale politie van Charleroi ontving al verschillende klachten van dat type. De eerste feiten vonden plaats in het gerechtelijke arrondissement van Dinant. De daders verplaatsen zich echter vaak tussen de verschillende arrondissementen. (belga/dea)
Re: Hoe komt ge erbij??
Charleroi is toch echt het criminelen-walhala van België 
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

-
mecapuet
Ik dacht dat Luik de winnaar was...n°1 in criminaliteit.WimLT schreef:Charleroi is toch echt het criminelen-walhala van België
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
-
mecapuet
Nu is het zeker Luik....
Mijn dochter die 4 maand zwanger is, heeft gisteren te maken gehad mee carjacking in Luik.
Zes buitenlanders hebben geprobeerd haar uit de auto te sleuren, maar ze had haar riem aan. Ze heeft uit paniek gas gegeven en nog iemand overhoop gereden, kreeg ze nog een stamp in haar deur en de smeerlappen hebben nog een achtervolging in gezet, daar is ze dan ook nog kunnen aan ontsnappen.
Dit gaat mijn stemgedrag volgende keer grondig veranderen, te veel is te veel....
Gr, meca.
Zes buitenlanders hebben geprobeerd haar uit de auto te sleuren, maar ze had haar riem aan. Ze heeft uit paniek gas gegeven en nog iemand overhoop gereden, kreeg ze nog een stamp in haar deur en de smeerlappen hebben nog een achtervolging in gezet, daar is ze dan ook nog kunnen aan ontsnappen.
Dit gaat mijn stemgedrag volgende keer grondig veranderen, te veel is te veel....
Gr, meca.
mecapuet schreef:Nu is het zeker Luik....![]()
Mijn dochter die 4 maand zwanger is, heeft gisteren te maken gehad mee carjacking in Luik.
Dit gaat mijn stemgedrag volgende keer grondig veranderen, te veel is te veel....![]()
Gr, meca.
GS staat voor geil speelgoed
Dat heb ik jaaaaaren geleden al gedaan, hoor want trop is idd te veelmecapuet schreef:Dit gaat mijn stemgedrag volgende keer grondig veranderen, te veel is te veel....![]()
Goed dat ze daar nog heel is weggekomen
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

-
Relax
Ik ken een Vlaming die enkele Walen heeft gemolesteerd.
Pak je biezen maar, Meca.
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
mecapuet
Niks van, verhuis niet meer...heb van beiden geen last, het komt van veeeeeel verder.Relax schreef:Ik ken een Vlaming die enkele Walen heeft gemolesteerd.
Gr, meca.
Ik heb zelf zowel in Ch'oi als in Luik gewoond. Ik heb daar ook last gehad van diefstal, door blank of bruin gepleegd. (ik was manager in grote sportshops)
Ik ben over het algemeen als vlaming nooit slecht (er) behandeld geweest, integendeel. Politie in Luik was erg doeltreffend en snel.
Criminaliteit moet aangepakt worden, maar daarom mensen of regio's uitsluiten en de problemen veralgemenen naar hele groepen gaat wat ver voor mij.
Er is niks moeilijk aan relaties kapot maken, ruzie maken of je terug plooien op jezelf. Heel wat moeilijker, maar o zo leuker is overeen komen, en er samen wat van maken.
Ik ga hier geen politieke discussie beginnen, maar verdraagzaamheid lost al veel op!
Ik ben over het algemeen als vlaming nooit slecht (er) behandeld geweest, integendeel. Politie in Luik was erg doeltreffend en snel.
Criminaliteit moet aangepakt worden, maar daarom mensen of regio's uitsluiten en de problemen veralgemenen naar hele groepen gaat wat ver voor mij.
Er is niks moeilijk aan relaties kapot maken, ruzie maken of je terug plooien op jezelf. Heel wat moeilijker, maar o zo leuker is overeen komen, en er samen wat van maken.
Ik ga hier geen politieke discussie beginnen, maar verdraagzaamheid lost al veel op!
k75c => r850r=>r1200rt '95 => r1200rt '08
Ik geef u absoluut gelijk dat er verdraagzaamheid moet zijn, maar er zijn ook grenzen. Niemand moet verdragen dat hij een zeer verhoogde kans heeft om overvallen te worden. Ik heb zelf 2 jaar in een buurt gewoond waar je 's avonds niet met plezier buiten kwam. Overal groepjes mensen die je wat staan uit te dagen, die naar mijn vrouw lopen te roepen "Ej chij, wille chij me mij poepen?"... Om haar dan een hoer te noemen als ze er niet op reageert. Zondag voormiddag op de stoep en het fietspad met de familie de auto wassen als de radio zo luid staat dat wij op de tweede verdieping nog amper tegen elkaar konden praten. Als je dan heel vriendelijk gaat vragen om de muziek wat stiller te zetten negeren ze u. Als je zegt dat je de politie gaat bellen, dan antwoorden ze daarop dat ze jou weten wonen en jouw vrouw ook...zeiler1 schreef: Ik ga hier geen politieke discussie beginnen, maar verdraagzaamheid lost al veel op!
Wij zijn daar een jaar sneller dan voorzien gevlucht...
Ik ga niet zeggen waar dat was, maar de heer Bartholomeus Somers zegt nog altijd dat er geen problemen zijn in deze stad...
GS staat voor geil speelgoed
Jamaar ... die jongen gelooft ook nog in Sinterklaas, héSmullie schreef:Ik ga niet zeggen waar dat was, maar de heer Bartholomeus Somers zegt nog altijd dat er geen problemen zijn in deze stad...

-
Relax
Je weet best wat ik bedoel. Die veralgemeningen maken het zo goor.mecapuet schreef:Niks van, verhuis niet meer...heb van beiden geen last, het komt van veeeeeel verder.Relax schreef:Ik ken een Vlaming die enkele Walen heeft gemolesteerd.
Gr, meca.
Amuseer je tussen al die luierikken.
-
mecapuet
Dat is het plezante er aan, het is hier zo rustig....je zou er lui van worden.Relax schreef:Je weet best wat ik bedoel. Die veralgemeningen maken het zo goor.mecapuet schreef:Niks van, verhuis niet meer...heb van beiden geen last, het komt van veeeeeel verder.Relax schreef:Ik ken een Vlaming die enkele Walen heeft gemolesteerd.
Gr, meca.
Amuseer je tussen al die luierikken.
Gr, meca.
-
Relax
Shit, zo kan ik nog lang proberen...
-
mecapuet
Relax schreef:Shit, zo kan ik nog lang proberen...