bluetooth

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
ludo V E
Berichten: 314
Lid geworden op: 31 mar 2005, 20:31
Woonplaats: 2490 BALEN
Locatie: ANTWERPEN BALEN (kempen)

bluetooth

Bericht door ludo V E »

hallo,
ik zou graag het geluid van de radio - cd via bluetooth naar mijn helm krijgen en mijn vraag is nu is dit wel mogelijk en hoe .
mijn moto is van 2004 (BMW K 1200 LT FL) , rij op vakantie soms met GPS (zumo 550) .
de muziek (SD-kaart) en de bekende madam van de GPS zal geen probleem zijn , maar ik zou graag de radio willen horen zonder dat het geluid door de boxen komt .
groeten ludo v e
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE
LID BMW MC VLAANDEREN
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: bluetooth

Bericht door ®win »

Mogelijkheid:

- Baehr K1200LT intercom (kun je ook GPS, GSM, etc. aan koppelen
- Baehr Bluephone BT dongle
- compatibele BT stereo headset in de helm

't Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Sven 12RT

Re: bluetooth

Bericht door Sven 12RT »

Wat je ook koopt, probeer toe te kijken dat alle toestellen het A2DP-protocol ondersteunen.
Kort gezegd, dat is stereo via bluetooth.
Als de zender en/of ontvanger dat niet hebben, dan krijg je mono-geluid. Met wat slechte wil klinkt het zelfs als AM-radio.
ludo V E
Berichten: 314
Lid geworden op: 31 mar 2005, 20:31
Woonplaats: 2490 BALEN
Locatie: ANTWERPEN BALEN (kempen)

Re: bluetooth

Bericht door ludo V E »

bedankt voor jullie reactie maar dat is mijn probleem niet , het probleem is de radio -cd speler zelf , kan er nergens een aansluiting op vinden om via bluetooth te werken , is mischien te verhelpen door een kleine electronische ingreep maar daar heb ik geen kennis van .
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE
LID BMW MC VLAANDEREN
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: bluetooth

Bericht door ®win »

De Baehr K1200LT intercom heeft stekkers zoals onder de duozit van de passagier en daar sluit je de intercom op aan; je gebruikt ahw. het 'geluid' van de achterste speakers als input. Je hoeft dan alleen maar het geluid van de radio naar achteren te 'faden'. Dan heb je alleen maar muziek via de intercom. Wil je dan het geluid naar de helm, dan heb je de keuze om dit via een draad te doen of via BT. In het laatste geval moet je ook de Beahr Bluephone BT dongle gebruiken.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Plaats reactie