pas op, nieuw bij de dealer of tweedehands via internet

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
zeiler1

pas op, nieuw bij de dealer of tweedehands via internet

Bericht door zeiler1 »

Wat is jullie ervaring?
Ik vind dat als je op zoek gaat op internet, de prijzen serieus hoog zijn tov nieuw in de winkel...sommigen vragen tweedehands gewoon meer voor hun stuff dan dat je het nieuw kan kopen! Ik spreek vooral over acc en onderdelen!
een kerel biedt me 4 alu's aan voor een quad...50 euro duurder dan nieuw!
een topkoffer van BMW, 50 euro goedkoper dan nieuw...je moet nog wel een slot aanpassen....en bij de dealer heb je vlug 5 of 10% korting, als je wat aandringt of een goeie klant bent...
Soms lijkt het wel bedrog...
Met de prijzen die je nu krijgt bij de dealer of shop ben je dikwijls beter af dan 2de hands...let maar op!
k75c => r850r=>r1200rt '95 => r1200rt '08
JH.
Contacteer:

Re: pas op, nieuw bij de dealer of tweedehands via internet

Bericht door JH. »

Sommigen denken inderdaad dat ze goud in bezit hebben of verkopen...

De waarde is maar hoeveel iemand er effectief wil voor geven.
Blijf je er mee zitten dan is het helemaal NIKS waard!
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
spoorman

Bericht door spoorman »

zeiler1 schreef:Wat is jullie ervaring?
Ik vind dat als je op zoek gaat op internet, de prijzen serieus hoog zijn tov nieuw in de winkel...sommigen vragen tweedehands gewoon meer voor hun stuff dan dat je het nieuw kan kopen! Ik spreek vooral over acc en onderdelen!
een topkoffer van BMW, 50 euro goedkoper dan nieuw...je moet nog wel een slot aanpassen....en bij de dealer heb je vlug 5 of 10% korting, als je wat aandringt of een goeie klant bent...
Met de prijzen die je nu krijgt bij de dealer of shop ben je dikwijls beter af dan 2de hands...let maar op!
Wat moet je dan doen :?: je spullen die je tweedehands wil verkopen uiteindelijk GRATIS weggeven :?: je hebt er toch ook voor moeten betalen.
Dit is natuurlijk mijn gedacht erover.
R1200GS.
mecapuet

Bericht door mecapuet »

spoorman schreef:
Wat moet je dan doen :?: je spullen die je tweedehands wil verkopen uiteindelijk GRATIS weggeven :?: je hebt er toch ook voor moeten betalen.
Neen, vragen is vrij, ge moet dat niet gratis weg geven...maar voor acc en onderdelen, aan de helft van de nieuwprijs lijkt mij een goede instelling. Ook "mijn" gedacht :wink:

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Smullie
Contacteer:

Bericht door Smullie »

spoorman schreef:
Lijkt me een goede tip om te zeggen dat je iets beter nieuw bij de dealer koopt dan er meer voor te betalen bij iemand die je niet kent en waarop je later niets kan verhalen... :wink:
Want daar gaat het hier over he... Tweedehands kost soms meer dan nieuw. :roll:

BTW: het is niet de bedoeling dat tweedehands gratis moet zijn, maar er mag wel een stuk van de prijs. Ge moet de potentiele koper van het item als tweedehandsverkoper overtuigen om dat item van u te kopen ipv nieuw en er is geen betere overtuigingsmethode dan een lagere prijs...

Maar niemand vraagt ook aan u om dat gratis aan te bieden. Gij moogt gij daar voor vragen wat je wil, uiteindelijk is het niet JIJ die de prijs bepaalt, maar de markt... Als er veel aanbod is en weinig vraag, dan gaat de gemiddelde prijs laag zijn. Is er veel vraag en weinig aanbod, dan zal de prijs die je ervoor gaat krijgen relatief hoog zijn... Maar zolang die spullen nog makkelijk nieuw te verkrijgen zijn moet je toch al redelijk achterlijk (of achterbaks) zijn om dat dan 2dehands te verkopen aan een hogere prijs dan nieuw. Ook al heb je een jaar geleden het dubbele betaald dan wat het nu nieuw kost... (want dat is meestal de reden waarom die prijs zo hoog ligt) :roll:

@meca: halve prijs is idd ok, mag soms ook 2/3de zijn als het echt nog in nieuwstaat is... (en nu heb ik het ook over accessoires die niet overdreven duur zijn... Niet over hele moto's he)
GS staat voor geil speelgoed
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Smullie, ne hele moto mag ook aan de helft van de prijs zenne.... :-) Neen, ik heb er geen te koop staan. :wink:

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Smullie schreef:halve prijs is idd ok, mag soms ook 2/3de zijn als het echt nog in nieuwstaat is...
Dat is ook de norm die ik hanteer en dat werkt. Mijn "normale" spullen staan nooit lang te koop :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
K1200GT

Bericht door K1200GT »

Mijn ervaring is dat je wanneer je een bepaald iets wil kopen, je best eerst info verzamelt en prijzen vergelijkt. Heb je daar geen zin in (of tijd voor), dan kan je imho beter wegblijven bij de gemiddelde internetwinkel of -aanbieding (zelfs tweedehands)... Maar zoals hier reeds opgemerkt, iedereen mag natuurlijk vragen wat hij/zij wil.... Trouwens, ik aanvaard dat het bij de dealer duurder is dan bij de internetwinkel, want bij de dealer heb ik persoonlijk contact, geen verzendkosten noch frustraties met de post, enz...
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
johan reynders

Bericht door johan reynders »

ik hou reeds geruime tijd de prijzen van 2de hands rt's in het oog (850,1100,1150) soms 2500 verschil tussen occasies, soms 2500 verschil tussen particulier en garage.
Vragen staat vrij!

Het vreemde is dan nog, dat ik alsz potentiële koper de goedkopere direct (zonder reden) wantrouw!

Zo zijn we groot gemaakt zeker?
Onze vader heeft nooit een 2de hands auto gekocht, niet te vertrouwen volgens vader zaliger!
Plaats reactie