Ongeveer 200 km terug kwam op de display van onze RT 1200 de letter H,te staan.Bij opstarten van de motor ( koud ) was de boodschap er niet......Na 10/20 km kwam de boodschap er.Ze staat naast BC ( boord computer).
Vandaag verdween de letter H en kwam er een uitroepingsteken ( ! ) te staan.
Benieuwd naar de reden van dit signaal zag ik het dat het uitroepingsteken verband heeft met de stand van het oliepeil.
Visueel is het NIET te zien dat er TE weinig olie in de carter zou zijn...en dat is er ook niet ! ( zeker weten !)
Ik vulde dus NIET bij.
Heeft één iemand die boodschap ( icoontje) op zijne display ook al gezien?
Zo ja - wat deed je ?
Is H de eerste boodschap ? Is het uitroepingsteken ( !) de tweede booschap alvorens het visueel kan gezien worden dat het oliepeil laag staat ?
BOODSCHAP OP DISPLAY VAN RT 1200
Moderator: GVN
-
bmwfreakske
Re: BOODSCHAP OP DISPLAY VAN RT 1200
Kijk eens in je onderhoudsboekje,daar staat alles uitgelegd!!
Andalousie 09/2018
Natuurlijk en van eigens keek ik in de handleiding.....Maar dat is naast de vraag geantwoordt hé.Ik vroeg ongeveer zo : "hebben jullie die melding ook al gehad .....en feitelijk was de hoofdvraag:Moet je dan al gaan bijvullen - want visueel is onderaan achter het kijkglaasje enkel te zien dat deze volledig achter de olie zit.bmwfreakske schreef:Kijk eens in je onderhoudsboekje,daar staat alles uitgelegd!!
Toch bedankt voor uw melding.
-
bmwfreakske
DIe H heb ik nog nooit gezien,het uitroepteken voor de olie gaat inderdaad nogal snel branden (dan staat hij half bij mij in het kijkglaasje),na een stop duurt het dan ong ook 10-20km voor het terug aangaat!
Andalousie 09/2018
heb ik ook al meegemaakt, dat was wel even schrikken. Navraag bij mijn dealer : niks aan de hand. Als het peilvenstertje je
vertelt dat ie nog voldoende gevuld is kan je gerust verder rijden. De indicator is dus niet echt betrouwbaar....
vertelt dat ie nog voldoende gevuld is kan je gerust verder rijden. De indicator is dus niet echt betrouwbaar....
Uitroepteken voor de olie heb ik ook al gehad maar een "H" nog nooit gezien.