Nieuwe accu R1100RT

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
cees

Nieuwe accu R1100RT

Bericht door cees »

Hejj,

Ik moet een nieuwe accu hebben voor mijn R1100RT.
Er zit standaard een 12 v 19A in, is het verstandig om er een net iets zwaardere in te zetten? (mede vanwege de "ABS lampjes")
Gel of normale accu?
Voor het vervangen hoef ik dan alleen de kuipdelen te verwijderen en de tank op 1 plaats losmaken en omhoogklappen?

bvd
Cees
11rt

Re: Nieuwe accu R1100RT

Bericht door 11rt »

Ik zou zeker een "onderhoudsvrije" ="droge" batterij plaatsen.(AGM, gesloten,Gel , en nog x aantal termen)
Het vloeistofniveau is gewoon bijna onmogelijk te controleren op een RT.(de originele van mijn RT was niet echt doorzichtig)En bijvullen kan zeker enkel na demontage... dus meestal te laat.

Er is ,via zoek functie veel info over batterijen beschikbaar.
vb , ik verwijs even naar een vroegere reactie:http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... e+batterij.
Maar ik citeer daar een batterij van 2005.Dat is dus al heel lang geleden.
Ondertussen is de Odyssee (correct geschreven?) ook een aanvaardbare prijzen te vinden.(ook zoek functie)
K'adéé

Bericht door K'adéé »

ik heb mijnen k1100lt 2dehands gekocht in '99 en daar zit nog altijd diezelfde gelaccu in van yuasa. Ik begrijp het zelf ook niet maar die moet al meer dan 10 jaar oud zijn,dus voor mijn alleen nog een gelaccu als ze ooit haren geest moest geven.
zundap/kreidler/BSA500/suzuki500gt/bmwR1200C/bmwk1100lt/bmwK1200lt/BMW K75rt /DEFENDER

DANNY
edargpu

Bericht door edargpu »

Beste oplossing plaats een "ODYSSEY PC680" en kgaaat geen twee keer zeggen en kgaat geen twee keer zeggen.
lees deze topic eens door en je zal zeker overtuigd zijn. http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =5&t=17969

Grtz
Edargpu :wink:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
cees

Bericht door cees »

Hejj,
Vorige week een nieuwe accu gekocht.

Ben naar een automaterialen zaak gegaan en daar een nieuwe gekocht.
Zij hebben op hun lijst gekeken en mij een accu mee geven die goed moest zijn.
een QMP accu 12 v 19amp meegekregen.
Probleem met de ABS lampjes niet opgelost!
Is dit dan toch gewoon een k.. accu. Of is er iets anders aan de hand?

bvd
Cees
Gaby

Bericht door Gaby »

11rt schreef:Ik zou zeker een "onderhoudsvrije" ="droge" batterij plaatsen.(AGM, gesloten,Gel , en nog x aantal termen)
Het vloeistofniveau is gewoon bijna onmogelijk te controleren op een RT.(de originele van mijn RT was niet echt doorzichtig)En bijvullen kan zeker enkel na demontage... dus meestal te laat.

Er is ,via zoek functie veel info over batterijen beschikbaar.
vb , ik verwijs even naar een vroegere reactie:http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... e+batterij.
Maar ik citeer daar een batterij van 2005.Dat is dus al heel lang geleden.
Ondertussen is de Odyssee (correct geschreven?) ook een aanvaardbare prijzen te vinden.(ook zoek functie)
Dat zijn niet enkel verschillende termen, het gaat ook om verschillende principes!
En ja, ik vrees dat er nog iets anders mis is, behalve als de nieuwe accu defekt zou zijn natuurlijk.
Gaby
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Plaats reactie