Off-Road cursus voor All-road motoren.

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
luc boxer

Off-Road cursus voor All-road motoren.

Bericht door luc boxer »

Vandaag een Off-Road cursus voor All-road motoren gevolgd bij Centrum voor Motorbeheersing te Tongeren. Dit samen met Frank K, In Extremo (Michel), Dirk, Johan en mezelf en als Instructeur nog een Dirk.
Alles wat aan je lichaam wat vocht kan verliezen heeft dit vandaag in turbo tempo zeker gedaan. :oops:
Wat was me dat, :shock: een dergelijk cursus moesten ze verbieden boven de 5°C. :mrgreen:
Na de eerst uitleg begon iedereen zich al veel lichter te kleden.
Afbeelding

Eerst wat remoefeningen naast het parcour, om te wennen aan de ondergrond.
Afbeelding

En dan nog in de voormiddag op het klein crossterrein.
Afbeelding

Afbeelding

Om dan al onze buik te gaan vullen.
Afbeelding

Voor we op het grote parcour mochten nog eerst wat oefenen voor in geval men moest vallen of stilvallen op een heuvel hoe je dat ding op twee wielen veilig naar beneden laat gaan.
Afbeelding

En dan ging de speeltuin open. :Riding: :brom:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En warm en zweten en puffen, om uw helm aan den haak te hangen. :razz:
Afbeelding

En nog wat hoger en hoger en bij Dirk liep het even mis. :sad:
Afbeelding

Niet erg, doordat we boven op de berg altijd even moesten inhouden om te zien wat erachter lag kwam Dirk is te traag naar boven gereden en viel hij om. Maar daarna moest hij zijn motor naar beneden laten glijden en doordat hij zijn koppeling te snel introk gleed hij met motor en al de berg iets te vlug naar beneden.
Afbeelding

Oef, even tijd voor een sigaretje dacht Frank. :roll: :wink:
Afbeelding

Allemaal zonder erg en wij terug de sauna in. :cool:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er moest hier door de instructeur niet gezegd worden van mannen de cursus is gedaan, een voor een vallen we van ons eigen wel stil en voelen we zelf wel dat het genoeg geweest is. Daarna was er nog even tijd voor een evaluatie, en in mijn geval is dat meestal voldoende, maar blijven oefenen op dit onderdeel, streven naar perfectie. Daar kon iedereen mee leven maar hadden liever een 3 weken opleiding in Marokko of IJsland of zoiets te lezen gekregen. :mrgreen: Als dat op papier staan is dat altijd beter uit te leggen aan de vrouw. :mrgreen:
Moe en voldaan.
Alle foto’s op:
http://lucboxer.smugmug.com/gallery/782 ... 5976_odeQu
Indierock

Re: Off-Road cursus voor All-road motoren.

Bericht door Indierock »

Merci Luc, tof van dit even te posten. Heb me ook ingeschreven voor 12 juni.
Lijkt me daar allemaal dik in orde. Plezant om het nu al eens op foto gezien te hebben.
Lid BMW MC Vl sinds 2008.
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.Afbeelding

ADVrider.com
Frank K

Bericht door Frank K »

heel toffe dag geweest... alleen voel ik nu elk spiertje in mijn lijf...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
In Extremo
Contacteer:

Bericht door In Extremo »

Toffe dag, tof gezelschap en nu een paar dagen gevoelige spieren ... :lol:

Toch weer vanalles bijgeleerd. Je bent nooit te oud om ...

Groetjes,
Michel
BMW-MCV-lid met een R1200 GS Adventure 07/2008, Garmin 2720, Autocom

My Facebook___
GStephen
Contacteer:

Bericht door GStephen »

Blijkbaar hebben jullie het ganse circuit kunnen volgen.
gelukzakken

Tijdens ons opleiding kon dat niet wegens te modderig

Maar inderdaad heel tof en leerrijk
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
Frank K

Bericht door Frank K »

GStephen schreef:Blijkbaar hebben jullie het ganse circuit kunnen volgen.
gelukzakken

Tijdens ons opleiding kon dat niet wegens te modderig

Maar inderdaad heel tof en leerrijk
Gans de dag is veel gezegd. 's Morgens eerst oefenen in Tongeren en dan een rit naar Genk. Heb dit ook geschreven als commentaar op de cursus.
Waarom niet meteen afspreken in Genk ipv Tongeren, maar waarschijnlijk geef je al een deel van de reden in je post, nl, men kan moeilijk weken op voorhand al weten wat voor weer het zal zijn. Het was in elk geval een toffe ervaring en ook wel leerrijk. In de late namiddag had ik al heel wat meer vertrouwen in mijn moto, btw met gewone banden, in het losse zand. Ik stond versteld hoe simpel het eigenlijk ging om te driften enz...
Ik kijk al uit naar het weekend op de terreinen van BMW in Duitsland, hopelijk zijn er genoeg kandidaten voor de club zodat het weekend kan doorgaan.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Kwijl, kwijl,......zo'n cursus wil ook nog wel eens volgen :roll:
Knap, maar best vermoeiend :salut:
Heb vandaag voor de eerste keer kunnen rijden met de Xchallenge en heb me eens lekker kunnen uitleven :grin:
Houdou
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Indierock

Bericht door Indierock »

Hoi Paul,

Ben sinds begin februari eveneens in het bezit van een X Challenge. (van bij het voormalige Cenmoto). Nog geen moment beklaagd.
Het enige probleem dat zich gesteld heeft was de warme start. Doch dit verbetert spontaan met de kilometers. Nu een vrij vlotte warme start. De koude start verloopt voorbeeldig. Rij wel nog met de originele banden (Metzeler Sahara's). Had me dit veel slechter voorgesteld, naar wat ik er allemaal van gelezen had. Ze gedragen zich voorspelbaar. Volgend jaar ga ik wel overschakelen naar die Pirelli noppenbanden. Natuurlijk geen lek enduroervaring. Maar ga me wel wat opleiding nemen. 22 april een dag bij Endurofun. Aansluitend op 25 april is er de GS - rit van Peter Boermans (BMW M Cl Vlaanderen) Op 16 mei de endurorit van Endurofun. 7 juni is er de GS - rit van Willy Vollekindt en Daniël Boussy (BMW M Cl Vl). 12 juni de opleiding in Tongeren, die Luc gevolgd heeft.
Dit wordt al genieten én zweten. Voor 2010 staat er een prachtig initiatief op poten, nl. de Coast to Coast ; vertrekken aan de Middellandse Zee, de Pyrenëen door in lengte richting met 70 % onverhard om te eindigen aan de Atlantische oceaan. Eén voorbehoud : ik heb nog geen enkel idee van de kostprijs ....
Geniet van Uw X Challenge. Hij is zacht en soft in de lage toeren, maar eens in de middentoeren gromt ie diep heerlijk én komt er echt wel genoeg power, vind ik toch althans. Geen rugpijnen op (is toch altijd wat afwachten niet) Het zadel valt best mee, ook bij langere ritten. En handelbaar als een fiets. Mag ik vragen van welke dealer ie komt? Groetjes Marc.
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K

ADVrider.com
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Marc alias Indierock
Effe een rechtzetting, het is Patrick i.p.v. paul :wink:
Ik heb vorige maand een initiatie off-road gaan volgen in het Hondapark te Olmen om te weten te komen of het off-road rijden mij wel lag.
Na thuiskomst was ik zo vol lof dat de beslissing snel was genomen om mij een Off-roadmotor bij aan te schaffen.
Eerst eens gaan rondkijken en informeren op verschillende andere forum's (noppenforum, gsforum, G650X.de enz.) en dan uiteindelijk gekozen voor de XChallenge om in hetzelfde huis te blijven.
Ik heb een directiemotor van Bornem met 2034Km op de teller, hij is 2 jaar oud en zo goed als nieuw + 2 jaar BMW service kaart er bovenop.
Leveren kon bij eender welke dealer, ik heb gekozen om hem te laten afleveren bij Meeusen.
Ik rij nu op paasmaandag de Paasrit van Grenzland VZW mee en waarschijnlijk ook de GS-Rit op 25 april, dan zien we elkaar daar misschien.
Morgen ga ik noppenbanden laten opleggen, Pirelli MT21, ben benieuwd of die gaan meevallen.
De power in de middentoeren is meer dan voldoende en ja het geluid is wel geweldig.
Het is zalig om zo nog eens rond te toeren op een naked, je voelt je onmiddelijk weer een pak jonger :grin:
Houdoe
Gr Patrick
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

pvde schreef:... , je voelt je onmiddelijk weer een pak jonger :grin:
Ja... 't is zeker...
Mid-Life-Crisis :-P
:grin: :grin:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
Indierock

Bericht door Indierock »

Hoi Moh_Fan,
Au fond heb je in mijn geval wel gelijk, bijna zeker de midlife ...
'k heb tegen m'n vrouwke gezegd beter ne moto dan een maitresse.
En die buitenechtelijke vriendin zou me op termijn waarschijnlijk ook veel geld gekost hebben : :wink: :wink: :wink:

Ik zie op m'n werk nog teveel mensen van om en bij de pensioenleeftijd (AOW) overlijden of in een toestand terechtkomen waar "van het leven genieten" niet meer voor hen is weggelegd. En dan denkt een mens al eens na ....

Groetjes aan dat prachtige Nederland. Indierock. :grin:
K1200GT '03 72K

ADVrider.com
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Hier in Nederland hebben wij een gezegde:

Het leven is als een neus...

je moet eruit halen wat er in zit!

M.a.w. Geniet van je leven!
En ook hier kan ik mij prima in vinden!
Laatst gewijzigd door moh_fan op 09 apr 2009, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
one-one

Bericht door one-one »

nice zou die ook wel eens willen doen met de GSA .. heb die eens gedaan met M&T en inderdaad zweten maar heeeeel
tof!! :wink:
ride with pride
one-one
gsa 1150
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Ik heb vandaag eens een fotoke gemaakt van mijn 2 beemerkes, de Challange is ondertussen ontdaan van het achterste spatbord en de spiegels en er staat een setje noppenbanden op voor de Paasrit maandag :grin:
Afbeelding
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding BMW F800GS
markos

Bericht door markos »

Ziet er de max uit. :-P

Zijn er ook mogelijkheden om zoiets te volgen in West Vlaanderen, of althans iets dichterbij?? Wat kost zoiets trouwens? En waar inschrijven?? Bedankt voor de info. :wink:

8-)
Mark
Mc B
Contacteer:

Bericht door Mc B »

hey
op welk crossterrein was dat? :cyclopsani:

Je mag wel blij zijn dat je op een crossterrein terecht kon. Toen ik die cursus ging volgen, nog maar een jaar of drie terug, hebben we gewoon wat rond gereden in de omgeving van Tongeren. Wel leuke baantjes en zo, en ook een goeie initiatie in driften, maar er had toen toch ook wel een heus crosstterrein in mogen zitten. :-?
Leap and the net will appear
GStephen
Contacteer:

Bericht door GStephen »

Muug schreef:hey
op welk crossterrein was dat?
Kan je hier vinden
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
Paul vde

Bericht door Paul vde »

pvde schreef:Yep,
Ik heb vandaag eens een fotoke gemaakt van mijn 2 beemerkes, de Challange is ondertussen ontdaan van het achterste spatbord en de spiegels en er staat een setje noppenbanden op voor de Paasrit maandag :grin:
Afbeelding
Houdoe

Oeps, waren gij die de motor kwam halen? Nu weet ik hoe u er uit ziet :lol:

Grts paul
Plaats reactie