Alarm doet raar

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
PGS

Alarm doet raar

Bericht door PGS »

Hallo, m'n GS is nu 2 jaar oud. Telkens ik m'n alarm activeer gaat dit sinds een paar weken gepaard met een 3tal 'tuuts' alvorens in 'bewaking' te gaan. Voor de rest doet het z'n werk goed (hoop ik).
Omdat ik geen handleiding van het alarm heb (gekocht als jonge tweedehands) wil ik jullie de vraag stellen of iemand weet hoe dit komt.
Greetz
Bob

Re: Alarm doet raar

Bericht door Bob »

Ik ken de procedure niet uit m'n hoofd, maar in de handleiding van het alarm (bij m'n R1200RT dan toch) staat beschreven hoe je die "beeps" kan activeren of deactiveren. Ik lees echter dat je geen handleiding (meer) hebt. Mocht je nog niet geholpen zijn door een andere forumgebruiker, dan zal ik de handleiding één van de dagen eens raadplegen (ik heb ze hier niet bij de hand) en je op de hoogte houden.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Sven 12RT

Bericht door Sven 12RT »

Een Nederlandstalige handleiding kan je op onderstaande link downloaden

BMW Alarm DW6 voor alle Canbus motoren

Verder over de 3 beeps,
volgens mij zet je de schokdetectie af. Zo kan je de motor verzetten en wassen zonder dat het alarm afgaat.
De startbeveiliging is nog actief (transponder) en het alarm zal nog afgaan bij geknoei met de bekabeling.
PGS

Bericht door PGS »

Bedankt Bob en Sven 12RT voor de hulp
Gr Pascal
Plaats reactie