Herberekenen routes op zumo?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Günter

Herberekenen routes op zumo?

Bericht door Günter »

Hallo,

Ik ben sinds kort in het bezit van een zumo550! :grin:
Ik registreerde mij reeds op de website en er was al een kaart-update beschikbaar?
Ik heb dan maar ge-update? Deed ik daar goed aan?
van city navigator europe NT2009 naar NT2900.1

Ook om eens te testen stak ik er een route in hier in de Vlaamse ardennen, maar ...
Ik wou die deze middag eens, bij wijze van première, rijden.
Hij wou de route niet starten wegens onvoldoende geheugen! Wat wil dat zeggen?
Hij wou wel herberekenen en ik zei dus, ja doe maar!
Even later kon ik vertrekken ...
Na een lus gemaakt te hebben van 12 km dirigeerde de zumo mij terug naar mijn startplaats? ipv een leuke rondrit ? :-?

Wat is er gebeurt? deed ik iets verkeerd? en hoe herstel ik mijn geknoei? :oops:

Mvg,
Günter
John
Contacteer:

Re: Herberekenen routes op zumo?

Bericht door John »

Herberekenen op je toestel AF zetten. :wink:
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi,
Als hij herberekend rekent hij naar het volgende punt in de route... zijn er maar een paar punten neemt hij de korste of de snelste weg tot daar.
Herbereken altijd afzetten bij een vaste route.... Ben je de route om één of andere reden toch een kwijt gewoon terug opvragen via de favorieten bij routes

GRTS Danny
TonTon

Bericht door TonTon »

@ Günter :

dag ,
ALTIJD een route die je binnenhaalt (download via het web) laten herberekenen in Mapsource , dan pas naar je toestel zenden...
zo ben je zeker dat de route overeenkomt met Jouw versie van het kaartmateriaal.
doe je dit niet en je zend een route naar je gps die niet in dezelfde versie van je kaartmateriaal is gemaakt dan krijg je bij het laden de melding dat de route niet overeenkomt en of ze moet herberekend worden of dat je ze zo wil narijden , in beide gevallen draait dat fataal uit...de route komt totaal niet meer overeen met de oorspronkelijke...
veel succes !
ps ik heb je mail gestuurd met docs over het werken met Mapsource , o.a. het herberekenen van een route.
is wel in een oudere versie van Mapsource maar het principe blijft hetzelfde :wink:
spoorman

Bericht door spoorman »

John schreef:Herberekenen op je toestel AF zetten. :wink:
En hoe doe je dat? :oops: :oops: :oops:
R1200GS.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ik ben een volslagen Garmin-leek, maar moeilijk kan dat niet zijn mijn gedacht :scratch:

Afbeelding
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
spoorman

Bericht door spoorman »

WimLT schreef:Ik ben een volslagen Garmin-leek, maar moeilijk kan dat niet zijn mijn gedacht :scratch:

Afbeelding
Ik heb het gevonden,gelukkig voor mij zijn er nog van die garmin-leken die mij kunnen helpen :lol: :lol: :lol:
Nogmaals bedankt.
R1200GS.
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Opgelet, ondanks dat "herberekenen uit" is gekozen, zal de Zumo 550 (en ja hoor ook de 660) nog steeds automatisch herberekenen als je op de actieve route rechtsomkeer maakt. Dit is gekend. Ook de Zumo 660 ontsnapt er niet aan en is nog sneller aan het herberekenen dan de 550 (die wacht tenminste nog 100 meter :lol: ).

Dus steeds oppassen wanneer je tracks inlaadt die worden omgezet naar een route (daar zitten geen zichtbare routepunten in). Deze worden meteen naar de eindbestemming herberekent wanneer je op zulke route durft terug te keren.

Noodoplossing: stop de begeleiding en laadt opnieuw de route in, kies NIET voor het rijden naar het begin van de route. :pr:
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

pvdk schreef:[...] Ook de Zumo 660 ontsnapt er niet aan en is nog sneller aan het herberekenen dan de 550 [...]
Als je je GPS op "Prompted" zet, gaat ie dan niet wachten met herberekenen tot je bevestiging geeft?
Gaat ie ook dan gelijk herberekenen?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
mdc
Webmaster
Webmaster

Bericht door mdc »

Als je in tegengestelde richting rijdt gaat die zonder bevestiging herberekenen, zowel op uit of prompted.
Marc

R1250RT 2020
TonTon

Bericht door TonTon »

mdc schreef:Als je in tegengestelde richting rijdt gaat die zonder bevestiging herberekenen, zowel op uit of prompted.
dit zou toch moeten gemeld worden aan Garmin en moet volgens mij ook makkelijk kunnen verholpen worden via een software update ?
greystoke

Bericht door greystoke »

dan kunnen ze er gelijkertijd voor zorgen dat er een trackback functie komt ...
R1150GS,R80G/S, XC650 (te koop): kiezen is verliezen
Plaats reactie