Zelf je banden uitbalanceren
Moderator: GVN
Zelf je banden uitbalanceren
Juplahoi,
Als ik zo wat prijzen vraag voor nieuwe banden blijkt bij de ene garage en de andere garage nogal een prijsverschil te zijn op banden.
ALs ik zelf de banden bestel (internet) is dit iets meer dan de helft van de officiële prijs.
Nu heb ik echter een probleemtje.... hoe kun je zelf je banden uitbalanceren?
bestaat er een tooltje voor?
of weet je ergens een plaats waar je zo maar met je eigen banden bij de bandenboer kan om ze te laten uitbalanceren?
in west vlaanderen.
Uithalen kan ik zelf(al)
2de vraag is het eigenlijk nodig je banden uit te balanceren? tkc80 worden toch ook nie uitgebalanceerd als je op reis bent en je moet een bandje vervangen.
Alle laat ne keer iets weten hé
Als ik zo wat prijzen vraag voor nieuwe banden blijkt bij de ene garage en de andere garage nogal een prijsverschil te zijn op banden.
ALs ik zelf de banden bestel (internet) is dit iets meer dan de helft van de officiële prijs.
Nu heb ik echter een probleemtje.... hoe kun je zelf je banden uitbalanceren?
bestaat er een tooltje voor?
of weet je ergens een plaats waar je zo maar met je eigen banden bij de bandenboer kan om ze te laten uitbalanceren?
in west vlaanderen.
Uithalen kan ik zelf(al)
2de vraag is het eigenlijk nodig je banden uit te balanceren? tkc80 worden toch ook nie uitgebalanceerd als je op reis bent en je moet een bandje vervangen.
Alle laat ne keer iets weten hé
Re: Zelf je banden uitbalanceren
Klinkt zo'n beetje als zelf brood bakken en vragen in de bakkerij om het te snijden en een zakje erbij.
Willicht zal je hiervoor wel iemand vinden die nog "fun" heeft in zijn vak,
maar of deze het gratis zal doen is een ander paar mouwen.
De grote bandencentra zou ik links laten liggen hiervoor.
Eens hier en daar gaan polsen waar ook de patron een overall draagt kan zeker geen kwaad.
Let wel : Niet elke bandenboer/centrale legt motorbanden!
Willicht zal je hiervoor wel iemand vinden die nog "fun" heeft in zijn vak,
maar of deze het gratis zal doen is een ander paar mouwen.
De grote bandencentra zou ik links laten liggen hiervoor.
Eens hier en daar gaan polsen waar ook de patron een overall draagt kan zeker geen kwaad.
Let wel : Niet elke bandenboer/centrale legt motorbanden!
Madam JH
-
John
- Contacteer:
Statisch balanceren kan je zelf. Dynamisch is een ander paar mouwen, (slinger van de wielmassa) Dan zal je toch naar iemand met een balanceermachine moeten.
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Door een beetje gericht te zoeken kun je zéker een bandenboer vinden met correcte prijzen.
Die internetprijzen best mee oppassen, zitten dikwijls banden bij met een foute UVD...
Kan er écht niet bij waarom iemand voor enkele pleuro's wil besparen op een set rubber, het is je enige kontakt met de weg en staat garant voor een groot deel voor je veiligheid!
Over dat balanceren, tja...heb er enkele weken bij mijn bandenboer over gediscuteerd...std komen de Bmw's af fabriek ZONDER balanceerloodjes, wordt nie meer gedaan...hij heeft er bij mij alvast enkele opgeplakt...of ik dit merk?
Eerlijk gezegd, néén maar kwaad kan het zeker niet.
Die internetprijzen best mee oppassen, zitten dikwijls banden bij met een foute UVD...
Kan er écht niet bij waarom iemand voor enkele pleuro's wil besparen op een set rubber, het is je enige kontakt met de weg en staat garant voor een groot deel voor je veiligheid!
Over dat balanceren, tja...heb er enkele weken bij mijn bandenboer over gediscuteerd...std komen de Bmw's af fabriek ZONDER balanceerloodjes, wordt nie meer gedaan...hij heeft er bij mij alvast enkele opgeplakt...of ik dit merk?
Eerlijk gezegd, néén maar kwaad kan het zeker niet.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
Motard de l'Allier
- Contacteer:
1) Een tooltje om banden uit te balanceren ken ik niet??
2) Best toch uitbalanceren, dit komt je wiellagers ten goede,
en dat de BMW's uit het fabriek zonder vertrekken, daar heb ik toch mijn bedenkingen bij als dit zo gebeurd
Mvg Motard de l'Allier
2) Best toch uitbalanceren, dit komt je wiellagers ten goede,
en dat de BMW's uit het fabriek zonder vertrekken, daar heb ik toch mijn bedenkingen bij als dit zo gebeurd
Mvg Motard de l'Allier
CZ400 -> YZ125 -> KLX250 -> R100RT -> GS1100 '94 -> GS1100 '98 + CB500 -> F650 GS '10 (T)-> 0
YOO
Die goedkope online shops zijn idd. heel interessant, maar de banden omleggen, en zeker deze balanceren is ook hier 't probleem. Met een setje banden bij de bandencentrale langsgaan, daar zien ze je graag komen
Of ze vragen zodanig veel dat je profijt direct opgesoupeerd wordt.
Me dunkt is 't alleen de moeite waard als je in de mogelijkheid bent om 't werk ofwel zelf te doen, ofwel héél goeie connecties hebt met een bandenboer.
Ivm de nieuwe BMW's die zonder loodje uit de fabriek komen, da's dan toch 't eerste wat men bij aflevering zou mogen doen, want zonder rij ik niet. Een boxer trilt sowieso al een beetje, 't moet echt wel niet erger worden
Grtz, Philip!
Die goedkope online shops zijn idd. heel interessant, maar de banden omleggen, en zeker deze balanceren is ook hier 't probleem. Met een setje banden bij de bandencentrale langsgaan, daar zien ze je graag komen
Me dunkt is 't alleen de moeite waard als je in de mogelijkheid bent om 't werk ofwel zelf te doen, ofwel héél goeie connecties hebt met een bandenboer.
Ivm de nieuwe BMW's die zonder loodje uit de fabriek komen, da's dan toch 't eerste wat men bij aflevering zou mogen doen, want zonder rij ik niet. Een boxer trilt sowieso al een beetje, 't moet echt wel niet erger worden
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
Banden wisselen en balanceren doe ik zelf met zeer primitieve tools t'is hard labeur
en uitkijken voor schade
In de VS is dat dagelijkse kost en er zijn veel tools beschikbaar zelf speciale bandenafhalers
Hier wat info
http://www.clarity.net/~adam/tire-changing-doc.html#3
en uitkijken voor schade
In de VS is dat dagelijkse kost en er zijn veel tools beschikbaar zelf speciale bandenafhalers
Hier wat info
http://www.clarity.net/~adam/tire-changing-doc.html#3
585cc links - 585cc rechts
enkele pleuro's neen hoor......
setje continental contitrail attack prijs bandenboer : +/- 300 euro
internet 197 euro : das niet enkele euro's das 100 euro 2 X banden op jaarbasis = 200 euro.......
vandaar mijn vraag
Al bedankt voor allen die wilden reageren en bedankt voor de tips
Greetz Kris
setje continental contitrail attack prijs bandenboer : +/- 300 euro
internet 197 euro : das niet enkele euro's das 100 euro 2 X banden op jaarbasis = 200 euro.......
vandaar mijn vraag
Al bedankt voor allen die wilden reageren en bedankt voor de tips
Greetz Kris
YOO
Ik heb m'n Conti's geplaatst en gebalanceerd 250€ betaald, 't loont de moeite om is rond te kijken (lees: luisteren) alvorens bandjes om te leggen.
Grtz, Philip!
Ik heb m'n Conti's geplaatst en gebalanceerd 250€ betaald, 't loont de moeite om is rond te kijken (lees: luisteren) alvorens bandjes om te leggen.
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
Philz picz are here!