K1200RS staat ineens veel rechter op zijn zijstaander?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
B61

K1200RS staat ineens veel rechter op zijn zijstaander?

Bericht door B61 »

Ik weet niet hoe het komt maar mijn K staat ineens rechter op zijn zijstandaard?
Ik heb de bandendruk gecheckt en die is ok. Ik denk dat het de achterveer is?
Vroeger kon ik (voorzichtig) op mijn motor zitten als hij op zijn zijstaander stond, nu valt hij over naar de andere kant?
En neen ik ben niet verdikt.....Iemand een idee?
Bruno - Bredene - K1200RS '97
mort
Contacteer:

Re: K1200RS staat ineens veel rechter op zijn zijstaander?

Bericht door mort »

de achterveer is ook mijn gedacht, doch als hij zo extreem slap zou zijn zou je dit tijdens het rijden ook moeten ondervinden denk ik.
K75RT '90 /// R100GS PARIS-DAKAR '89
Afbeelding Afbeelding
K1200GT

Bericht door K1200GT »

Als het de achterophanging is, dan zou je ook iets aan de zithoogte moeten merken :-? Ik heb de indruk dat het eventuele probleem eenvoudiger kan worden vastgesteld door naar de motorfiets te kijken (nog een mogelijkheid zou kunnen zijn dat de zijsteun of de bevestiging aan het frame verbogen is :-? :-? ), dan derden zoals wij te laten gokken :wink:
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

De veer zelf zal niet meer of minder gaan inveren... het enige wat verslijt is de demper, en dat voel je nauwelijks wanneer je op de moto gaat zitten, des te meer wanneer je gaat rijden.
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
John
Contacteer:

Bericht door John »

Als je motor rechter komt te staan door de veer die niet meer optimaal is (doorzakt) ga je nu véél meer moeite hebben om hem op te bokken. Gaat dit nog steeds moeiteloos is er iets anders met die zijpoot aan de hand. Plakt er geen steentje oid tussen/aan het scharnierpunt?
de Ron

Bericht door de Ron »

Een kennis van mij rijdt met dezelfde moto, deze stond op een gegeven moment ook veel rechter. Bleek dat onderaan de zijpikkel een metalen randje is dat kan omplooien (naar beneden dan). Daardoor staat de moto toch wel een stuk rechter. Even terug plooien of met een ijzervijl erop en opgelost !
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Plaats reactie