Stil vallen op reserve en toch maar 14l bijvullen?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Günter

Stil vallen op reserve en toch maar 14l bijvullen?

Bericht door Günter »

Yo, de mannen,

Laatst vertrok ik naar het werk met de melding dat er nog voor 69km benzine aanwezig was. Op reserve dus!
Omdat ik de trip2 meter instel na het tanken, en deze gaf nog maar 230km aan, wist ik dat ik nog een eindje verder kon!
Maar,....
Toen ik in Gent de R4 opdraaide en volledig uit de bocht kwam, begon de motor te pruttelen en viel ik stil. :-?
Ik kon onmiddellijk herstarten en vervolgde mijn weg met een bang hart en ik wou direct tanken.
Toen ik de volgende afrit nam (weer een bocht) viel ik terug stil. Direct herstart tijdens het rijden... nog 100 meter en er was benzine.
Aan de verkeerslichten bij het benzinestation volledig stil en te voet het kruispunt over. :oops:

Ik tank en er kan maar 14 liter in?????

De kort rit na het tanken tot op mijn werk niet meer stil gevallen!
's Middags naar huis ook geen problemen gehad!
Iemand enig idee wat dit was?

Mvg,
Günter
Koppel!!

Re: Stil vallen op reserve en toch maar 14l bijvullen?

Bericht door Koppel!! »

YOO

Ik hoop dat ik fout ben, maar 'k vrees dat de aansturing van je brandstofpomp haar laatste beetjes aan 't geven is :-?

Dat elektronisch component, gemonteerd bovenop je brandstofpomp is héél storingsgevoelig, of plat gezegd, 't kl#teding gaat geregeld gewoon stuk, zondermeer.

En als 't dat niet is, dan zou ik de vlotter in je tank is laten nakijken, bij mijn 1200 liep die blijkbaar binnen in de tank tegen de zijwand te wrijven, waardoor hij soms bleef steken, en dusdanig foute info verschafte.

Soit, 'k ben benieuwd, als 't de benzinepomp is zal je één dezer dagen is volledig stilstaan, en kan je doeltreffendheid van je servicekaart testen :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Diddir

Bericht door Diddir »

Gisteren na 368km bericht "fuel" gekregen op boordcomputer met de melding dat ik nog 77 km kon rijden.
Ben blijven rijden tot 413 km en toen gaf hij nog 27 km actieradius. Toch niks meer geriskeerd en getankt: 21.49liter ging er in mijn gske in een tank die volgens het instructieboekje maar 20 liter groot is.
Verbruik is zeker niet om over te klagen, alhoewel ik al ondervonden heb dat de rechterhand het verbruik met gemak 1 à 2 liter/100km kan verhogen.
Afbeelding
Günter

Bericht door Günter »

ierzie daarzie,

Mijn probleem is gevonden! joepie !!!!
Wat was het nu?
Als ik te lange bochten nam, maar dan lange zoals rotondes, begon de motor te sputteren en wat later viel hij stil. Niet meer te starten!
Er bleek een defecte kabel te zijn. De aansturing van de benzinepomp.
Een nieuwe kabel en de bochten kunnen weer met vertrouwen genomen worden!
Enfin dat is wat men mij verteld heeft.
En ik ben als leek goedgelovig!

Greetzzz
Günter
Den Dirk

Bericht door Den Dirk »

Ik zou voor de zekerheid geen bochten meer nemen....... :wink:
I like my bike!!
Plaats reactie