Hallo K-béémers,
Sinds korte tijd ben ik in het bezit van een K1200RS van 1998 en bij deze heb ik volgende vraag.
Is hier iemand die weet of het vlug naar boven gaan van de temperatuurmeter(op het dashboard aan de rechterkant)bij stadsrijden bij hem ook voor komt,sommigen zeggen typisch voor de k1200RS maar ik geloof er niet echt in.
aangezien het koelwaterreservoir(op niveau) koud blijft na een rit is het bijgevolg logischer dat de waterpomp of de thermostaat het niet doet.
wel slaat de ventilator wanneer nodig aan,maar het duurt verdorie lang wanneer de meter weer op zijn juiste plaats staat,zelfs als je uit de stad komt en je rijd autostrade op duurt het nog enige tijd.
heeft er iemand een werkplaatsenhandboek of een idee waar ik er hier ééntje kan op de kop tikken.
Dank voor het antwoord.
Spookybéémer
Hoge koelwatertemperatuur.
Moderator: GVN
-
AdventureQ
Re: Hoge koelwatertemperatuur.
als de waterpomp of de thermostaat "het niet doet", zal je dat rap genoeg merken - en niet aan het meterke,...
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet
Een andere mogelijkheid is onvoldoende koelvloeistof.
-
Lambik_GT03
Hier met Lambik_gt03. Ik rijd met een K1200GT van 2003 en heb hetzelfde bij traag rijden in de stad. Ik denk wel dat de temperatuur niet te hoog oploopt, want bij een bepaalde temperatuur begint de extra koeling toch te werken.
Groetjes.
Groetjes.
-
John
- Contacteer:
Rare logische redenering. Een koelsysteem op niveau blijft gesloten zolang er geen te grote drukverschillen optreden. Bij te weinig vloeistof (druk) gaat je reservoir vloeistof moeten geven, bij te veel vloeistof(druk)gaat het naar je reservoir gestuurd worden en dan krijg je een warm bakje.spookybéémer schreef: aangezien het koelwaterreservoir(op niveau) koud blijft na een rit is het bijgevolg logischer dat de waterpomp of de thermostaat het niet doet.
Uit eigen ervaring weet ik dat de temperatuur in stadsverkeer (met frequent stilstaan) hoog op kan lopen.
Dit gebeurt al met een buitentemperatuur van 20-25 graden.
Bij mijn motor K1100LT gaat de meter naar het rode, maar voordat hij het laatstse streepje voor het rood
bereikt slaat de ventilator aan, na een paar minuten is de temperatuur dan weer gezakt tot iets rechts van het midden.
Zolang de ventilator aanslaat en de zaak binnen een paar minuten weer op een normale temperatuur krijgt is er volgens mij niets aan de hand.
GRTZ
Dit gebeurt al met een buitentemperatuur van 20-25 graden.
Bij mijn motor K1100LT gaat de meter naar het rode, maar voordat hij het laatstse streepje voor het rood
bereikt slaat de ventilator aan, na een paar minuten is de temperatuur dan weer gezakt tot iets rechts van het midden.
Zolang de ventilator aanslaat en de zaak binnen een paar minuten weer op een normale temperatuur krijgt is er volgens mij niets aan de hand.
GRTZ
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL