Atlantis 4: reinigen no problem, maar hoe verzorgen/voeden?
Moderator: GVN
Atlantis 4: reinigen no problem, maar hoe verzorgen/voeden?
Dag allemaal,
ik draag nu al een tijdje een Atlantis 4 motorpak en heb er intussen een goede 12.000km in rondgebold (ook tijdens afgelopen winter met bijhorende "pekelspray"). Reinigen heb ik totnogtoe eenvoudig opgelost: pak aan - onder douche, klein beetje zeep en waslapje - klaar.
Maar ik begin mij nu toch af te vragen hoe ik het nubuck moet verzorgen/voeden. Fabrikanten van wandelschoenen bevelen aan dat lederen (ook nubuck) schoenen moeten worden gevoed om het leer gezond en soepel te houden (omdat door contact met water de natuurlijke oliën uit het leer zouden verdwijnen en deze weer moeten worden aangevuld om "verouderen"te voorkomen). Hoe zit het dan met de Atlantis 4?
Iemand ervaring hiermee? Heeft iemand de BMW-verzorgingsset al geprobeerd op een Atlantis 4?
PS: met voeden bedoel ik dus niet het opnieuw zwart verven van een vergrijsd pak (die service kan BMW blijkbaar leveren).
Gert
ik draag nu al een tijdje een Atlantis 4 motorpak en heb er intussen een goede 12.000km in rondgebold (ook tijdens afgelopen winter met bijhorende "pekelspray"). Reinigen heb ik totnogtoe eenvoudig opgelost: pak aan - onder douche, klein beetje zeep en waslapje - klaar.
Maar ik begin mij nu toch af te vragen hoe ik het nubuck moet verzorgen/voeden. Fabrikanten van wandelschoenen bevelen aan dat lederen (ook nubuck) schoenen moeten worden gevoed om het leer gezond en soepel te houden (omdat door contact met water de natuurlijke oliën uit het leer zouden verdwijnen en deze weer moeten worden aangevuld om "verouderen"te voorkomen). Hoe zit het dan met de Atlantis 4?
Iemand ervaring hiermee? Heeft iemand de BMW-verzorgingsset al geprobeerd op een Atlantis 4?
PS: met voeden bedoel ik dus niet het opnieuw zwart verven van een vergrijsd pak (die service kan BMW blijkbaar leveren).
Gert
Re: Atlantis 4: reinigen no problem, maar hoe verzorgen/voeden?
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Een Atlantis pak kan gewoon in de wasmachine, wel het BMW wasmiddel gebruiken. Met het voeden van leer moet
je een beetje oppasen, het kan er slap en week van worden. Valt te vergelijken met karton, wat vrij sterk is tot
het verzadigd wordt met vocht, dan is het zijn sterkte kwijt. Eens spuiten met een spray is op dat vlak veiliger,
maar daarom op een Atlantis pak niet nodig, ik rij er drie jaar mee (elke werkdag) en heb er nog niks aangesmeerd
of opgespoten. Het pak is nog in goede staat en even waterdicht als in 't begin, wordt wel stilaan grijs (Atlantis eigen)
Gaby
je een beetje oppasen, het kan er slap en week van worden. Valt te vergelijken met karton, wat vrij sterk is tot
het verzadigd wordt met vocht, dan is het zijn sterkte kwijt. Eens spuiten met een spray is op dat vlak veiliger,
maar daarom op een Atlantis pak niet nodig, ik rij er drie jaar mee (elke werkdag) en heb er nog niks aangesmeerd
of opgespoten. Het pak is nog in goede staat en even waterdicht als in 't begin, wordt wel stilaan grijs (Atlantis eigen)
Gaby
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
-
pvde
- Contacteer:
Yep,
Bij de BMW dealers verkopen ze een setje met wasmiddel en een zwarte kleuring/voeding speciaal voor de Atlantis pakken.

Bestelnr. 72 60 7 673 861
Houdoe
Bij de BMW dealers verkopen ze een setje met wasmiddel en een zwarte kleuring/voeding speciaal voor de Atlantis pakken.
Pflegemittel für Motorradbekleidung
- Jeweils passendes Pflegeset für Nappa-, Nubukleder und Textilbekleidung
- Mit Wasch- und Imprägniermittel
- Für die Maschinenwäsche

Bestelnr. 72 60 7 673 861
Houdoe
Laatst gewijzigd door pvde op 05 mei 2009, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
De gedachten zijn vrij, maar ik heb een beetje moeite met dit verhaal. Leder is een natuurlijk materiaal dat verzorgd moet worden, of het nu glad leder of nubuk is. De vergelijking met karton is inzoverre van toepassing dat een Atlantispak dat net uit de wasmachine komt (nadat het met BMW middel is gewassen), inderdaad als karton aanvoelt, maar of dit de beschermende kwaliteit van het leder bevordert, lijkt me twijfelachtig. Een uitgebreide rit door de regen is trouwens veel gemakkelijker om het pak te reinigen.Gaby schreef:Een Atlantis pak kan gewoon in de wasmachine, wel het BMW wasmiddel gebruiken. Met het voeden van leer moet
Gaby
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
Misverstand misschien, het overdereven voeden van leder kan de mechanische sterkte van het produkt verzwakken,
het gaat niet over de waterdichtheid. De procucenten van lederverzorgende middelen zullen er uiteraard anders over denken!
Zoals u stelt is iedereen vrij om ervan te denken wat hij/zij wil en om aan zijn kedeij te smeren wat hij/zij wil
en in de mate waarin hij/zij dat wil
Gaby
het gaat niet over de waterdichtheid. De procucenten van lederverzorgende middelen zullen er uiteraard anders over denken!
Zoals u stelt is iedereen vrij om ervan te denken wat hij/zij wil en om aan zijn kedeij te smeren wat hij/zij wil
en in de mate waarin hij/zij dat wil
Gaby
Laatst gewijzigd door Gaby op 05 mei 2009, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Motorista7
@K1200GT: hoe vaak behandel je je pak? Blijft het ook donker(der) door het te behandelen? En voelt het pak na behandeling niet vet aan? Onze pakken zijn intussen drie jaar oud, en na 40.000km beginnen ze er heel grijs uit te zien en heel droog aan te voelen. Het leer voelt aan alsof het inderdaad wat voeding nodig heeft...
Waar koop je het product? Bij de retailer in Heverlee die op de website vermeld staat?
Bedankt voor je feedback!
Waar koop je het product? Bij de retailer in Heverlee die op de website vermeld staat?
Bedankt voor je feedback!
R1200R
@motorista7
Ik behandel het pak 1x per jaar (tijdens de winterpauze). Na het pak behandeld te hebben, laat ik het 24 Hr buiten de kast hangen, om nadien de lederolie die er niet is ingetrokken, met een zachte doek verder in de wrijven. Als je niet te kwistig met de olie omspringt, trekt de olie volledig in het leder, en wordt het leder opnieuw soepel, zonder vettig aan te voelen. Het enige wat je merkt is de lichte bijenwas-geur. Groot voordeel van deze olie is dat de originele donkere kleur van het Atlantis pak nagenoeg volledig terugkeert
. Ik gebruik de olie al enkele jaren (ook op een Schwabenleder glad lederen pak voor de Guzzi) en heb nooit de indruk gehad dat het leder minder stevig aanvoelt. Heb eigenlijk nooit nagegaan of de Kieffer olie in Belgie verkrijgbaar is
; heb hem hier besteld http://www.calevo.com/cgi-bin/calevo/51 ... d=XpccsqeW (Duitsland); een fles volstaat voor drie a vier behandelingen.
Ik behandel het pak 1x per jaar (tijdens de winterpauze). Na het pak behandeld te hebben, laat ik het 24 Hr buiten de kast hangen, om nadien de lederolie die er niet is ingetrokken, met een zachte doek verder in de wrijven. Als je niet te kwistig met de olie omspringt, trekt de olie volledig in het leder, en wordt het leder opnieuw soepel, zonder vettig aan te voelen. Het enige wat je merkt is de lichte bijenwas-geur. Groot voordeel van deze olie is dat de originele donkere kleur van het Atlantis pak nagenoeg volledig terugkeert
-
nonkel moto
nubuck---leder?? ik ken er eigenlijk niet zoveel van,maar volgens mijn vrouwtje zou mijn motorpak nubuck geweest zijnde.
het is van het merk z.i.p wat eigenlijk niet zo duur was.
ik heb het namelijk met een voedende ledercreme ingesmeert om dat het stug werd en verkleurde(verbleekte)
nu vind ik het persoonlijk veel beter.het is mooier(donkerder)veel soepeler en waterbestendiger
het is van het merk z.i.p wat eigenlijk niet zo duur was.
ik heb het namelijk met een voedende ledercreme ingesmeert om dat het stug werd en verkleurde(verbleekte)
nu vind ik het persoonlijk veel beter.het is mooier(donkerder)veel soepeler en waterbestendiger
joehoe
-
Motorista7
Bedankt voor de reacties.
Sorry GertH, voor het kapen van je draadje.
Laatst gewijzigd door Motorista7 op 06 mei 2009, 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.
R1200R
alvast bedankt voor reacties tot dusver,
op de website van een meubelstoffeerder (!) alvast dit citaat gevonden:
"
Nubuck leder heeft de eigenschappen van een vol-aniline leder (meest natuurlijke vorm van leder), maar dan met een geschuurde toplaag (er ontstaat een veloursachtig effect). Nubuck leder is een fijn geschuurd nerfleder (dit is de bovenzijde van een lederhuid). Hoewel voor dit leertype de mooiste huiden gebruikt worden, is het toch mogelijk dat bijvoorbeeld insectenbeten, doornschrammen of hoornstoten, nekrimpels, grove poriën- of nerfstructuur in het leder terug te vinden zijn. Dit type leder is bijzonder gevoelig voor vuil, vet, vocht, transpiratie en hoofdvetten, waardoor het noodzakelijk is dit type leder goed te beschermen. Ook directe straling van zonlicht – uv straling – dient vermeden te worden om verkleuring en uitdroging te voorkomen.
"
Los van het feit dat deze mensen wel voor eigen winkel zullen spreken (verkopen allerhande verzorgingsmiddelen
) lijkt verzorging van de Atlantis mij dus wel aangewezen.
Beste K1200GT: die lederolie die je gebruikt, is die speciaal voor nubuck leder geschikt? En maakt die het leer niet glad, maw. gaat het "fluwelen" gevoel/uitzicht van nubuck niet verloren door deze olie?
En kan iemand die het setje van BMW al heeft gebruikt, vertellen uit wat voor producten het bestaat, en zijn/haar ervaringen meedelen over het gebruik/resultaat ervan na toepassing op een Atlantis 4 (of 3)?
op de website van een meubelstoffeerder (!) alvast dit citaat gevonden:
"
Nubuck leder heeft de eigenschappen van een vol-aniline leder (meest natuurlijke vorm van leder), maar dan met een geschuurde toplaag (er ontstaat een veloursachtig effect). Nubuck leder is een fijn geschuurd nerfleder (dit is de bovenzijde van een lederhuid). Hoewel voor dit leertype de mooiste huiden gebruikt worden, is het toch mogelijk dat bijvoorbeeld insectenbeten, doornschrammen of hoornstoten, nekrimpels, grove poriën- of nerfstructuur in het leder terug te vinden zijn. Dit type leder is bijzonder gevoelig voor vuil, vet, vocht, transpiratie en hoofdvetten, waardoor het noodzakelijk is dit type leder goed te beschermen. Ook directe straling van zonlicht – uv straling – dient vermeden te worden om verkleuring en uitdroging te voorkomen.
"
Los van het feit dat deze mensen wel voor eigen winkel zullen spreken (verkopen allerhande verzorgingsmiddelen
Beste K1200GT: die lederolie die je gebruikt, is die speciaal voor nubuck leder geschikt? En maakt die het leer niet glad, maw. gaat het "fluwelen" gevoel/uitzicht van nubuck niet verloren door deze olie?
En kan iemand die het setje van BMW al heeft gebruikt, vertellen uit wat voor producten het bestaat, en zijn/haar ervaringen meedelen over het gebruik/resultaat ervan na toepassing op een Atlantis 4 (of 3)?
-
Jo De Paepe
Yep,
Rij al met een Atlantis 1 pak sinds 94 of 95 zo'n 25000KM per jaar door weer en wind .Ik heb dit pak nog nooit of te nooit met iets behandeld.
Buiten het feit dat het lichtgrijs geworden is en op het zitvlak zwart glanzend is het nog steed vrij waterafstotend.
Waterdicht is het alleen met de gore tex inserts.
Wanneer het pak nat is door een regenbui , dan is het binnen de korste keren droog door de rijwind.
Al bij al niet te veel zorgen over maken om dit te behandelen
A propos , zit bij de Atlantis 4 geen goretex membraan tegen het leer gekleefd?
Wat met dat membraan als dit in contact komt met de lederolie????
Rij al met een Atlantis 1 pak sinds 94 of 95 zo'n 25000KM per jaar door weer en wind .Ik heb dit pak nog nooit of te nooit met iets behandeld.
Buiten het feit dat het lichtgrijs geworden is en op het zitvlak zwart glanzend is het nog steed vrij waterafstotend.
Waterdicht is het alleen met de gore tex inserts.
Wanneer het pak nat is door een regenbui , dan is het binnen de korste keren droog door de rijwind.
Al bij al niet te veel zorgen over maken om dit te behandelen
A propos , zit bij de Atlantis 4 geen goretex membraan tegen het leer gekleefd?
Wat met dat membraan als dit in contact komt met de lederolie????
Jo,
BMW catalogus toont geen Gore-tex logo voor Atlantis 4. Ook in de jas (net gekeken, broek ligt te ver weg, sorry
) geen logo van Gore-tex te bekennen . Er hangt etiketje in waarop staat: Made in Bosnië (!), cow hide, en 100% polyester lining. Nu is gore-tex een merknaam voor wat feitelijk PTFE (PolyTetraFluorEtheen) is. Op internet heeft men het bij Atlantis over gehydrofobeerd nubuck leder, dus vlgs. mij zit er GEEN gore-tex in.
13 jaar in de elementen zonder "verzorging"? Sterk! Zou ik me dan zorgen om niets maken? Nu, ik vind het pak toch duur genoeg om niets aan het toeval over te laten.
Gert
BMW catalogus toont geen Gore-tex logo voor Atlantis 4. Ook in de jas (net gekeken, broek ligt te ver weg, sorry
13 jaar in de elementen zonder "verzorging"? Sterk! Zou ik me dan zorgen om niets maken? Nu, ik vind het pak toch duur genoeg om niets aan het toeval over te laten.
Gert
-
Jo De Paepe
Yep , je hebt gelijk , er zit geen goretex in.Op internet heeft men het bij Atlantis over gehydrofobeerd nubuck leder
Maar ik zou toch voorzichtig blijven met behandelingen met produkten.
Je weet immers niet welk de invloed gaat zijn van het produkt op het middel dat BMW heeft gebruikt om het leer hydrofoob (waterdicht ) te maken.
Inderdaad mijn pak heeft al alle weersinvloeden doorstaan inclusief pekel, meer dan afspoelen heb ik daar eigenlijk nooit aan gedaan.
met de losse inserts is het nog altijd even waterdicht als de eerste dag.
Ik zou dringend eens moeten vernieuwen (louter om cosmetische reden
Hoi Jo,Jo De Paepe schreef: Ik zou dringend eens moeten vernieuwen (louter om cosmetische reden) en ben aan het kijken naar een nieuwe Atlantis maar ik heb schrik dat hij niet even waterdicht gaat zijn op lange termijn als wat ik nu heb
Busje leerverf (25euro), 2 koffie's, en een uurtje later heb je een nieuw pak !
Tweede uitnodiging en ik ga het geen 3 keer zeggen
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =19&t=6569
Grt,
Fred.
Als ik me niet vergis dan is de Atlantis 4 waterdicht omdat men de naden getaped heeft. Dat was bij de 3 niet het geval
en is daar de enige reden dat er vocht insijpelt, het leer zelf laat geen vocht door (ikzelf draag trouwens enkel de GTX
in het pak vanwege de kou, op de RT wordt ik in de 3 niet nat). Ik denk (zoals al eerder gezegd maar moeilijk te aanvaarden
blijkbaar) dat je beter met olie wegblijft van een Atlantis pak. Wel kan je het eventueel (laten) kleuren, ik denk dat
daarover al eens een topic geweest is. BMW zelf biedt ook een "restauratie" aan, kost denk ik 200€ wat niet weinig is maar
in verhouding tot de prijs van het pak nog aanvaardbaar kan zijn. Niet alle dealers houden zich blijkbaar met die dingen
bezig (evenzo voor maataanpassing van een nieuw pak, hetgeen ook door BMW wordt aangeboden) bij Lievens is men er
goed van op de hoogte (vraag naar Annick). Er zijn ook droogkuis winkels waar je het pak kan laten kleuren.
Gaby
en is daar de enige reden dat er vocht insijpelt, het leer zelf laat geen vocht door (ikzelf draag trouwens enkel de GTX
in het pak vanwege de kou, op de RT wordt ik in de 3 niet nat). Ik denk (zoals al eerder gezegd maar moeilijk te aanvaarden
blijkbaar) dat je beter met olie wegblijft van een Atlantis pak. Wel kan je het eventueel (laten) kleuren, ik denk dat
daarover al eens een topic geweest is. BMW zelf biedt ook een "restauratie" aan, kost denk ik 200€ wat niet weinig is maar
in verhouding tot de prijs van het pak nog aanvaardbaar kan zijn. Niet alle dealers houden zich blijkbaar met die dingen
bezig (evenzo voor maataanpassing van een nieuw pak, hetgeen ook door BMW wordt aangeboden) bij Lievens is men er
goed van op de hoogte (vraag naar Annick). Er zijn ook droogkuis winkels waar je het pak kan laten kleuren.
Gaby
-
Jo De Paepe
Tweede uitnodiging en ik ga het geen 3 keer zeggen
Yep Fred , 'k weet het ,
maar 'k weet niet wat gedaan met al mijn vrije tijd
A propos is die verf waterbestendig ineen plensbui ??
Tuurlijk Jo, ik rij alléén als het regent
100% ja !
100% ja !
Beste GertH: Ik heb die olie ontdekt via een BMW Z1 forum, waar iemand een middel zocht om het verkleuren van de zwarte nubuckzetelbekleding in zijn Z1 tegen te gaan, en een aantal andere forummers heel enthousiast over de Kieffer olie waren. Ik kan niet zeggen of het middel speciaal geschikt is voor nubuck, maar na het al enkele jaren te gebruiken heb ik nog geen problemen met het leder van mijn pak ondervonden; integendeel: het leder blijft soepel aanvoelen en krijgt zijn originele kleur terug. Het "fluwelen" gevoel gaat niet weg (je ziet slechts een klein verschil met een nieuw pak) als je het middel spaarzaam gebruikt en enkele dagen de tijd geeft om volledig in het leder te trekken (en nadien opwrijft met een zachte doek).GertH schreef:alvast bedankt voor reacties tot dusver,
De Kieffer producten zijn misschien ook hier verkrijgbaar:
http://www.kieffer.net/cms/component/op" onclick="window.open(this.href);return false; ... 3/lang,en/
Gaby
http://www.kieffer.net/cms/component/op" onclick="window.open(this.href);return false; ... 3/lang,en/
Gaby
Laatst gewijzigd door Gaby op 13 mar 2010, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
OK, K122GT. Als je het al zo lang gebruikt op jouw Atlantis met goed resultaat, dan hoef ik eigenlijk niet meer te twijfelen denk ik.
Ik heb mijn pak nu iets meer dan een half jaar, dus een behandeling zal pas voor in het najaar zijn. Heb ik nog wat tijd om die Kieffer olie te vinden.
Merci.
Gert
Ik heb mijn pak nu iets meer dan een half jaar, dus een behandeling zal pas voor in het najaar zijn. Heb ik nog wat tijd om die Kieffer olie te vinden.
Merci.
Gert
-
patrick de cock
Hallo allemaal,
Aangezien ik al enkele jaren met de atlantis 3 broek reed, en onlangs de jas van de 4 heb gekocht was er natuurlijk een kleurverschil merkbaar en heb nu de broek behandeld met bijenwas olie van KIEFER met een uitstekend resultaat.
wERKWIJZE: Broek gewassen op 30 graden met bmw wasmiddel, even laten zwieren op 600 toeren.
Enkele dagen laten drogen en daarna ingespoten met bijhorend produkt van BMW.
Als dit goed is opgedroogd, het kledingstuk insmeren met een zachte spons met bijenwasolie.
Nogmaals een 3tal dagen laten drogen op kamertemperatuur en vervolgens met een propere droge doek de
overtollige olie verwijderen.
Het resultaat is uitstekend,heeft terug de donkere kleur,is zeer zacht en voelt licht vettig aan.
Met een bus van 500ml doe je zeker drie maal een volledig pak.
Ook de bestelling bij http://www.calevo.nl" onclick="window.open(this.href);return false; is vlot verlopen.
Aangezien ik niet wist hoe het verbruik zou zijn heb ik nog een bus van 500 ml over.
Indien iemand interesse,kan deze bij mij komen halen of kan deze ook morgen meebrengen naar de
openingsrit. Verder contact via pb aub.
Groeten patrick
Aangezien ik al enkele jaren met de atlantis 3 broek reed, en onlangs de jas van de 4 heb gekocht was er natuurlijk een kleurverschil merkbaar en heb nu de broek behandeld met bijenwas olie van KIEFER met een uitstekend resultaat.
wERKWIJZE: Broek gewassen op 30 graden met bmw wasmiddel, even laten zwieren op 600 toeren.
Enkele dagen laten drogen en daarna ingespoten met bijhorend produkt van BMW.
Als dit goed is opgedroogd, het kledingstuk insmeren met een zachte spons met bijenwasolie.
Nogmaals een 3tal dagen laten drogen op kamertemperatuur en vervolgens met een propere droge doek de
overtollige olie verwijderen.
Het resultaat is uitstekend,heeft terug de donkere kleur,is zeer zacht en voelt licht vettig aan.
Met een bus van 500ml doe je zeker drie maal een volledig pak.
Ook de bestelling bij http://www.calevo.nl" onclick="window.open(this.href);return false; is vlot verlopen.
Aangezien ik niet wist hoe het verbruik zou zijn heb ik nog een bus van 500 ml over.
Indien iemand interesse,kan deze bij mij komen halen of kan deze ook morgen meebrengen naar de
openingsrit. Verder contact via pb aub.
Groeten patrick
Ik heb die zaak ook eens bekeken, maar ipv meer verzendingskosten te betalen dan de prijs van het produkt
zelf (als ik me niet vergis 6.50€ voor de olie en 15€ verzending!) ben ik op zoek gegeaan naar een verdeler in
de buurt. Die heb ik ook gevonden, maar de olie werd me daar afgeraden omdat het de naden zou afbreken
zodat de zaak op den duur uit elkaar zou vallen. Let wel, het ging daarbij over zadels, waarvoor de olie eigenlijk
ook bedoeld is. Wat er al dan niet van waar is weet ik uiteraard niet, maar het doet me voldoende twijfelen om
mijn pak voorlopig maar wat verder te laten verkleuren
zelf (als ik me niet vergis 6.50€ voor de olie en 15€ verzending!) ben ik op zoek gegeaan naar een verdeler in
de buurt. Die heb ik ook gevonden, maar de olie werd me daar afgeraden omdat het de naden zou afbreken
zodat de zaak op den duur uit elkaar zou vallen. Let wel, het ging daarbij over zadels, waarvoor de olie eigenlijk
ook bedoeld is. Wat er al dan niet van waar is weet ik uiteraard niet, maar het doet me voldoende twijfelen om
mijn pak voorlopig maar wat verder te laten verkleuren
-
patrick de cock
Gaby,
Het zou kunnen wat die lederhandel zegt,maar het zou ook kunnen dat hij het niet heeft en daarom ook niet aanbeveelt.
K1200gt gebruikt het al jaren zegt hij,en ikzelf ken ook iemand die het gebruikt, zonder problemen.
Heb zelf ook gezocht hier,maar is niet te vinden.
Wat betreft de prijs,wij waren met drie en hebben vier bussen besteld.
6.50 euro per bus plus 15.00 euro verzending, zodanig dat het 10.25 per bus is, wat dan goed te doen is.
Ieder doet wat hij wil, ofwel grijs ofwel donker.
Groetjes
Het zou kunnen wat die lederhandel zegt,maar het zou ook kunnen dat hij het niet heeft en daarom ook niet aanbeveelt.
K1200gt gebruikt het al jaren zegt hij,en ikzelf ken ook iemand die het gebruikt, zonder problemen.
Heb zelf ook gezocht hier,maar is niet te vinden.
Wat betreft de prijs,wij waren met drie en hebben vier bussen besteld.
6.50 euro per bus plus 15.00 euro verzending, zodanig dat het 10.25 per bus is, wat dan goed te doen is.
Ieder doet wat hij wil, ofwel grijs ofwel donker.
Groetjes
-
Jo De Paepe
Yep,
producten van Kieffer vind je bij de betere ruitershops.
Wij gebruiken de bijenwas olie om mijn zoon zijn paardezadels te onderhouden en verkleuringen van( paarden)zweet weg te werken.
Nog niks gemerkt van oplossende naden. Nu moet ik wel zeggen dat de stikdraden van zadels van een andere ,zwaarder kaliber zijn als kledij.
Persoonlijk vind ik de substantie net te vettig voor nubuck
producten van Kieffer vind je bij de betere ruitershops.
Wij gebruiken de bijenwas olie om mijn zoon zijn paardezadels te onderhouden en verkleuringen van( paarden)zweet weg te werken.
Nog niks gemerkt van oplossende naden. Nu moet ik wel zeggen dat de stikdraden van zadels van een andere ,zwaarder kaliber zijn als kledij.
Persoonlijk vind ik de substantie net te vettig voor nubuck