Onze reis naar Turkije (augustus'09)

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Isabelle
Contacteer:

Onze reis naar Turkije (augustus'09)

Bericht door Isabelle »

Zoals de titel het zegt, plannen we een reis naar Turkije met onze LT.
De route op zich is al uitgestippeld (wat is michelin.com toch gemakkelijk :lol: ). Maar ja... het is toch onmogelijk om 3200km aan één stuk door te rijden, dus overnachting is een must. Nu is de vraag ... op voorhand boeken, of op het wilde weg ergens afrijden en beginnen zoeken naar een b&b ?
Wat zouden jullie doen ?
Ik heb nu een b&b gecontacteerd in Oostenrijk voor onze eerste nachtelijke stop en één in Servië voor onze tweede nachtelijke stop.

Nu is er nog het probleem dat we met de gps maar tot in Oostenrijk geraken. :-x Nu heb ik geprobeerd om de route te exporteren naar de pc, van pc naar gsm en via bluetooth naar de gps (want ik krijg dat spel niet geinstalleerd op de pc :roll: ), maar tevergeefs. Ook via de scandisk krijg ik de route niet op de gps. *zucht* :cry: Iemand tips hiervoor ?
BMW K1200LT, bj1999
Werner Von C.
Contacteer:

Re: Onze reis naar Turkije (augustus'09)

Bericht door Werner Von C. »

Mss best eerst zeggen welke GPS je hebt?
Waarom krijg je dat "spel" niet geinstalleerd op je PC, wat loopt er mis?

Hoe meer preciese info hoe beter men je helpen kan :wink:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Isabelle
Contacteer:

Bericht door Isabelle »

De gps is een mio moov 330. En de reden waarom ik het niet geinstalleerd krijg is een pc-probleem. Op een andere pc zou het wel lukken. De dvd-speler kan de installatiedvd niet lezen.
BMW K1200LT, bj1999
AdventureQ

Bericht door AdventureQ »

mmm, 3200km en 2 overnachtingen. da's dik 1000km per dag, in augustus. De eerste dag zal nog wel lukken, de tweede geloof ik amper, alleen al gezien de heuveltjes, de mindere wegen en de niet schengen grensovergangen,
de derde 1000km over diep oosteuropese "hoofdwegen" en een grensovergang met Turkije in het hoogseizoen met een paar honderdduizend turken die de heimat bezoeken.
good luck. :eye:

i
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet
Isabelle
Contacteer:

Bericht door Isabelle »

dit had ik zo ongeveer gepland :
03/08 vertrek Brussel - Aankomst Steinhaus (Oostenrijk) > 932km
04/08 vertrek Steinhaus - Aankomst Vrdnik (Servie) > 721km
05/08 Vertrek Vrdnik - Aankomst Edirne (Turkije) > 807km
06/08 Vertrek Edirne - Aankomst Gelibolu > 177km
Diezelde dag nemen we een boot van Gelibolu naar Lapseki en dan rest er ons nog 350km te gaan naar Izmir
BMW K1200LT, bj1999
kloon
Contacteer:

Bericht door kloon »

Als je maar met 2 personen bent zou er nomaal geen probleem mogen zijn voor overnachtingen.
Op voorhand boeken brengt alleen maar stress mee omdat je dan telkens ergens moet zijn.
Je vertrek is zeker ambitieus de eerste dag eens doorijden is geen probleem ooit eens op de eerste dag
1180 km gereden. Maar om de volgende dag dezelfde km te rijden is iets anders. Vergeet niet je gaat op reis hé dus je moet genieten van het onderweg zijn. een gemiddelde van 600 km is mooi om dit per dag te doen. Ervaring heeft ons geleerd dat het niet slecht is om rond 16.00 een overnachting te beginnen zoeken. Alvast een mooie reis toegewenst. Vergeet niet je overnachtingen op te slaan als POI ! volgend jaar gaan we ook naar turkije dus die POI zouden nog wel eens van pas kunnen komen :lol:

groeten

Rudy
GS1150 2006 Noorwegen , 2007 één dag Marokko , 2008 Marokko prachtig ! ,2009 Noordkaap , 2010 moskou-peking(trein), 2012 Oekraine;-)
Isabelle
Contacteer:

Bericht door Isabelle »

hehe... ja, we zien wel hoe het gaat. We hebben een LT, dus zou qua comfortabiliteit geen probleem moeten zijn. En dat genieten ook niet, althans niet voor mij ... ik rij als passagier en navigator. :lol:
BMW K1200LT, bj1999
Plaats reactie