Schakelstangetje vervangen.

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
WimLT
Contacteer:

Schakelstangetje vervangen.

Bericht door WimLT »

Ik kwam toevallig met PolLT in contact doordat hij een tanktasje verkocht voor de K1200LT. Ik ging dat bij hem thuis in het Waasland ophalen en we beginnen te vertellen. Het gesprek komt op de zwakke punten van de LT en Pol die al jààààren ervaring heeft met deze machine, vertelt ook iets over een schakelstangetje dat nogal gemakkelijk afbreekt met alle gevolgen vandien. Hij had dat zelf al vervangen door een steviger model en wou dat voor mij ook wel doen, hoor. Het liet mij niet meer los en zodoende spraken wij af. Een simpele ingreep (voor hem toch) die weinig tot niks kost. Al helemaal i.v.m. de kosten en problemen die je kan hebben onderweg: onderdeel niet beschikbaar, manuren in den vreemde, repatriëring ! ! !

Het verschil in stevigheid is vrij duidelijk, hé :shock:

Afbeelding

HIER kan je het hele verslag eens bekijken.

Pol, nog eens duizend maal bedankt. Verbazend hoe vlot je dat voor mekaar hebt gekregen. Ik vertrek in ieder geval véél geruster op een trip of op reis :wink:

BTW: door het extra kopervet dat je in die kogelgewrichtjes hebt gedaan schakel ik zelfs een pak vlotter nu. SCHITTEREND ! ! ! :thumright:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Marcos5000

Re: Schakelstangetje vervangen.

Bericht door Marcos5000 »

Hi all, breekt dat dan " regelmatig " af, nog niets over gehoord ?.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Wordt toch als zwak punt gerekend, ja. Er zijn zelfs nogal wat LT-rijders die zo'n reservestangetje bij hun reparatieset hebben steken. Probleem is dat als het onderweg op de verkeerde plaats afbreekt, je dat zelf niet meer kan vervangen omdat je eerst het gat moet uitboren doordat de schroefdraad er nog inzit en dan ben je nog evenver, natuurlijk :-?

Maar je hebt het dan toch bij en iedere garage lost dit dan wel vrij snel op wat grotere kosten toch weer vermijd :idea:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

migfrost

Bericht door migfrost »

Hallo Nog al zeer instrutieve ding dit artikel

zo er een mogelijk opplosing zijn van zo een stuk te bestelen bij u vriend ??
en opstuur met de post??
ah ja en de prijs wat was het??

Let Me Know
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Dat mag normaal geen probleem zijn, hoor.
Stuur mij een mail en ik retour u zijn mailadres dan kan je het hem zelf vragen :idea:

Plaats reactie