iemand ervaring met het monteren van deze GPS op de 1200GS?
Met de Ram Mount of de Garmin mount vrij eenvoudig natuurlijk, maar het toeval wil dat die GPS houder nu perfect past net rechts van de cockpit, waarbij hij nog volledig binnen de cockpit blijft zelfs als je geen scherm of bv een flowjet schermpje hebt.
Ben hier aan het tekenen geslagen om een kennis een alu tussen stukje te laten maken, maar ik vroeg me af of er misschien al oplossingen voorhande waren.
Thx!
w
Garmin GPSmap 60 CSX
Moderator: GVN
Garmin GPSmap 60 CSX
R 1200 GS - yippie, weeral verdwaald!
WR426 - yippie
WR426 - yippie
Re: Garmin GPSmap 60 CSX
Ik heb hiervoor een loodgieterij-beugeltje (inox) gebruikt waarop, langs de zijkant, een plaatje gelast zit hetwelk rechts over de beugel plooit (90°) en waarop later de touratech-houder geschroeft is. Ik vermoed dat je ondertussen wel iets soortgelijk uitgevoerd hebt. Het is een goeie oplossing: de GPS zit droog, trilt niet en steekt geen 15cm naar voor zoals het geval is met de ram-mount bolletjes en klemmen..
Mocht je de voeding nog niet in orde gebracht hebben:
Op de 1200 zit bij het balhoofd een afgedopte stekker waar je de stroom kan gaan halen voor je navigatie. Wel goed kijken/zoeken want de plug zit mee ingetaped dus niet goed zichtbaar. Hierop kan je een BMW-assecoire stekker (Bestelnr: 90000 61165615 - €15) inpluggen. Zo moet je niet prutsen aan het contactslot/licht of kabels trekken tot aan de batterij. De plug staat onder spanning tot ongeveer 1 min na stilleggen. Daarna haalt de Can-bus de prik eraf.
Mocht je de voeding nog niet in orde gebracht hebben:
Op de 1200 zit bij het balhoofd een afgedopte stekker waar je de stroom kan gaan halen voor je navigatie. Wel goed kijken/zoeken want de plug zit mee ingetaped dus niet goed zichtbaar. Hierop kan je een BMW-assecoire stekker (Bestelnr: 90000 61165615 - €15) inpluggen. Zo moet je niet prutsen aan het contactslot/licht of kabels trekken tot aan de batterij. De plug staat onder spanning tot ongeveer 1 min na stilleggen. Daarna haalt de Can-bus de prik eraf.
Laatst gewijzigd door Domien op 27 dec 2009, 17:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten,
Domien
Domien