helm systeem VI
Moderator: GVN
helm systeem VI
Hello
Ik wil micro en luidsprekers inbouwen in mijn nieuwe helm.
Weet er iemand hoe het kinstuk moet afgenomen worden - alle overige losse delen zijn er al uit.
Zal waarschijnlijk wel een truck zijn.
thanks.
Ik wil micro en luidsprekers inbouwen in mijn nieuwe helm.
Weet er iemand hoe het kinstuk moet afgenomen worden - alle overige losse delen zijn er al uit.
Zal waarschijnlijk wel een truck zijn.
thanks.
-
Re: helm systeem VI
Welkom op het Bmw forum.
Het merk en type willen ook al eens helpen.
Vergeet jezelf ook niet even voor te stellen
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 82#p277582

Het merk en type willen ook al eens helpen.
Vergeet jezelf ook niet even voor te stellen

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 82#p277582
Marnix.

Hello
In mijn titel stond systeem VI helm en daar moest dan bij vermeld zijn dat het om een BMW systeem VI helm gaat,
mijn vorig systeem IV helm kon ik blindelings uit elkaar halen maar met deze nieuwe lukt dat niet direkt en de dealer keer ernaar en krabde in zijn haar.
Iemand een voorstel of heeft er iemand al ervaring?
alvast bedankt.
In mijn titel stond systeem VI helm en daar moest dan bij vermeld zijn dat het om een BMW systeem VI helm gaat,
mijn vorig systeem IV helm kon ik blindelings uit elkaar halen maar met deze nieuwe lukt dat niet direkt en de dealer keer ernaar en krabde in zijn haar.
Iemand een voorstel of heeft er iemand al ervaring?
alvast bedankt.
-
Oesje overgekeken
Als de dealer al geen raad weet
Zit er dan zoveel verschil op een oude en een nieuwe systeem VI ?

Als de dealer al geen raad weet

Zit er dan zoveel verschil op een oude en een nieuwe systeem VI ?
Marnix.

hello
Tussen systeem IV en VI zite re alvast een groot verschil
het kinstuk van de VI scharniert over meerdere punten en is alvast een stuk complexer.
Het kinstuk verwijderen zal natuurlijk simpel zijn - eens je het weet.
Tussen systeem IV en VI zite re alvast een groot verschil
het kinstuk van de VI scharniert over meerdere punten en is alvast een stuk complexer.
Het kinstuk verwijderen zal natuurlijk simpel zijn - eens je het weet.
-
In december komt de Bmw communicatie kit uit voor specifiek systeem 6.......zal wel 450 € kosten........
Grtz
Grtz
bedankt Jochen 1200
maar met die nieuwe communicatieset is mijn kinstuk nog altijd niet van mijn helm af
voor de communicatiekit bedank ik wel - ik hang wel terug een kabeltje aan mijn helm
maar met die nieuwe communicatieset is mijn kinstuk nog altijd niet van mijn helm af
voor de communicatiekit bedank ik wel - ik hang wel terug een kabeltje aan mijn helm
-
Net mijnen vaderkensdag gehad, ha ha een mooie systeem 6
Ziet er heel chic uit en zit als gegoten
Morgen eens een tourke doen

-
De eerste rit is al voorbij,rodenburg schreef:Net mijnen vaderkensdag gehad, ha ha een mooie systeem 6
heel leuk open rijden in stad of dorpskern
dicht is ie heel stil
de ventilatie is zelf bij dit warme weer zeer goed
het zonnevizier is echt heel leuk en praktisch
kortom z'n geld waard
-
@ arch,
Waarom wil je het kinstuk verwijderen ?
Ik veronderstel dat je een microfoon met beugel gaat gebruiken en maak je toch vast in de zijkant ?
Gewoon de binnenbekleding losmaken (wangkussens en sluitrand onderaan) en de boel erin passen dacht ik ?
Ik ga mijn nieuwe headset (en microfoon) zo monteren (als hij binnen is).
Waarom wil je het kinstuk verwijderen ?
Ik veronderstel dat je een microfoon met beugel gaat gebruiken en maak je toch vast in de zijkant ?
Gewoon de binnenbekleding losmaken (wangkussens en sluitrand onderaan) en de boel erin passen dacht ik ?
Ik ga mijn nieuwe headset (en microfoon) zo monteren (als hij binnen is).
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
Net zoals bij mijn huidige systeem 4 helm wil ik de microfoon in het kinstuk inbouwen zodat de micro niet voor mijn mond zit is de helm open staat .
Als ik alle onderdelen aan de buitenkant er af krijg dan laat ik mijn helmook herspuiten in een veilige gele kleur .
BMW maakt goede helmen maar is niet goed bezig met zijn kleurstelling - een helm moet een felle opvallende kleur hebben - beter dat dan als een clown met een idioot fluohesje rond te rijden - mijn persoonlijke mening natuurlijk.
Intussen is het kinstuk er al afgehaald.
Als ik alle onderdelen aan de buitenkant er af krijg dan laat ik mijn helmook herspuiten in een veilige gele kleur .
BMW maakt goede helmen maar is niet goed bezig met zijn kleurstelling - een helm moet een felle opvallende kleur hebben - beter dat dan als een clown met een idioot fluohesje rond te rijden - mijn persoonlijke mening natuurlijk.
Intussen is het kinstuk er al afgehaald.
-
Gaat het draadje van de microfoon dan niet snel slijten van het kinstuk open en dicht te doen ?
Langs waar laat je het draadje lopen ?
Langs waar laat je het draadje lopen ?
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
Tot nu verliepen de kontakten via de metalen sluitingen tussen kinstuk en helm - en was er dus geen draadje nodig - bij de nieuwe helm lukt dat niet meer op die manier - de bediening van de sluiting verloopt nu via één inox kabeltje