rivieren en kanalen - 21/06 as

Op dit Forum kan u terecht om samen af te spreken voor een ritje op een zonnige dag,
om samen deel te nemen aan een BMW MC Vlaanderen activiteit
of een bezoek aan een onthaalavond

Moderator: GVN

Forumregels
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

rivieren en kanalen - 21/06 as

Bericht door Zeppe »

Graag zou ik deze rit rijden.
In het clubjournaal worden 9u als verzamel- en 9u30 als vertrektijden opgegeven.
Is dit echt strikt, of kan er toch wel een ietepieteke latere ook nog worden vertrokken?
Mijn bedgenoot moet al heel de week vroeg uit de veren, zodat ik haar op zondag niet te vroeg wil wakker maken!

grt
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: rivieren en kanalen - 21/06 as

Bericht door WimLT »

Ik zal ze zelfs niet kunnen meerijden vermits ik ze nog niet gekregen heb i.v.m. het omzetten naar TomTom.

Als je de rit later start, is de kans groot dat de organisator al weg is op het vertrekpunt en dan kan je uiteraard niet meer inschrijven. Op zich niet zo'n groot probleem natuurlijk. Onderweg kan je de groepen misschien nog wel inhalen :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: rivieren en kanalen - 21/06 as

Bericht door Zeppe »

Mannen,

ik kan deze rit niet vinden in de ledenzone om te downloaden naar mijn GPS?
of ben ik nog te vroeg!
het vertrekadres zit al opgelagen, dat zal ik dus wel vinden.

tot morgen
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Sven 12RT

Re: rivieren en kanalen - 21/06 as

Bericht door Sven 12RT »

tricky schreef: ik kan deze rit niet vinden in de ledenzone om te downloaden naar mijn GPS?
of ben ik nog te vroeg!
Routes worden rond 15u daags voordien vrijgegeven. Je bent dus wat te vroeg gaan kijken.
Om terug te komen op je eerste post, vermits je de gps-file zal bekomen, maakt het niet uit hoe laat je vertrekt.
Wulf
Berichten: 620
Lid geworden op: 20 nov 2004, 19:06
Woonplaats: Knokke Heist
Locatie: Wets Vlaanderen

Re: rivieren en kanalen - 21/06 as

Bericht door Wulf »

Johan, bedankt 't was in orde. :thumright:
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
pat
Berichten: 235
Lid geworden op: 20 mei 2005, 17:53
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: rivieren en kanalen - 21/06 as

Bericht door pat »

Wij hebben vandaag de 'rivieren en kanalen' rit gereden en het was genieten.
RBee, bedankt voor het gezelschap en Johan, bedankt voor de mooie rit en toffe gadget. :grin:

Groeten,
Patje en Nadje
Langs kanalen en rivieren
BMW Motor Club Vlaanderen lid
R1100RT-R1200RT
Onze foto's
Onze films
karin D
Berichten: 299
Lid geworden op: 05 okt 2006, 16:39
Locatie: dilbeek

Re: rivieren en kanalen - 21/06 as

Bericht door karin D »

Fijne rit , en buiten die eene gigantische bui in 't opkomen fantastisch weer gehad !
Ook bedankt aan de mannen die ons op sleeptouw genomen hebben toen we het spoor efkens bijster waren .....
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: rivieren en kanalen - 21/06 as

Bericht door WILBIKE »

Sorry maar ik zie dat niet zitten...
Eén dag op voorhand een rit kunnen downloaden is voor mij niet altijd mogelijk. Wanneer ik op WE vertrek vrijdag kan ik dus een rit voorzien op zondag niet meerijden omdat ze maar één dag op voorhand op het ledenforum gezet MAG worden. Ik vermoed dat samen met mij er meerdere leden een probleem mee hebben, vooral dan in de zomerperiode...
Kan dit niet een beetje vroeger mogelijk zijn ??? De weinige keren dat ik nog eens in de mogelijkheid ben om een ritje mee te pikken zou dit afgeblokt worden door het te laat verschijnen van de info op het forum, dit is niet meer van deze tijd. Net zoals vroeger de strijd om GPS-files aan te bieden werd aangegrepen als DE norm vind ik dat het ter beschikking zijn van de gegevens van een clubrit meer dan één dag voorheen de norm moet zijn! Dat anderen de week voordien deze route rijden en zijn negatieve commentaar willen ventileren is kinderachtig maar het weerhouden van broodnodige info voor goedmenende clubleden is ook niet erg koosjer, dus... graag iets vroeger onze appetijt.

Toch een vriendelijke groet, :wink:

Wilbike
Lid BMW MC Vlaanderen...
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: rivieren en kanalen - 21/06 as

Bericht door pvde »

Yep,
Het ter beschikking stellen van een GPS-route één dag op voorhand op het ledenforum is reeds meerdere keren aangehaald hier op het forum.
Het is inderdaad zo dat dit voor meerder mensen een probleem geeft, kan daar echt geen rekening mee gehouden worden dat men dit ten minste vóór het weekend kan plaatsen op het ledenforum vb Dinsdag of Woensdag.
Ik vertrek dikwijls donderdag of vrijdagavond na mijn werk naar ons appartement aan de zee en dan wil ik op zondag wel eens van daaruit een clubrit meepikken, maar meestal zonder GPS-route :-(
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: rivieren en kanalen - 21/06 as

Bericht door WimLT »

WILBIKE schreef:Sorry maar ik zie dat niet zitten...
Ikke ook niet. Als ik moet wachten tot ze op de ledenzone staat om ze dan te downloaden en nog te moeten omzetten naar TT en nakijken op de gps zelf en 's nachts terugsturen om vervolgens te moeten constateren dat ze toch niet meer mee op de ledenzone komt voor de andere TT-rijders ..... neen dank u. Dan pas ik :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: rivieren en kanalen - 21/06 as

Bericht door John »

Als we hier dan toch onze gram spuien...ik vind ook dat het anders moet. Dit is niet erg demokratisch te noemen dus heren van het bestuur, het moet inderdaad anders geregelt worden. Dat een roadboek enkel aan de start gegeven wordt is normaal. Maar een GPS bestand is geen roadboek en daar heb je nu eenmaal tijd voor nodig om dat op je gemak op je toestel te zetten. NIET zoals ik gisteren heb mogen ondervinden van dat smorgens in alle vroegte nog snel op de GPS zetten, dat ding dan begint te herberekenen en mocht ondervinden dat het zijn eigen leven ging leiden.
paulh
Berichten: 160
Lid geworden op: 28 sep 2004, 18:37

Re: rivieren en kanalen - 21/06 as

Bericht door paulh »

ik lees uw mails. Ik vind het ook niet juist van het bestuur. Den Bosse houdt het tegen; zo zeg ik het. Die enkeling die de rit eerder dan zondag rijdt, houdt honderden die dat niet doen tegen en dat is heel spijtig. Zaterdag 15 u is inderdaad VEEL te laat. Waarom het bestuur niet op hun "halsstarrig volgehouden standpunt terugkomt, is mij ook niet duidelijk?

mvg,

Paul
UpJohn
Berichten: 966
Lid geworden op: 30 jun 2007, 23:43
Locatie: Ninove

Re: rivieren en kanalen - 21/06 as

Bericht door UpJohn »

Op de club activiteiten vergadering werd er gestemd over dit onderwerp. Helaas werd onze bede niet aanvaard om de ritten vanaf Vrijdag op ledenzone te plaatsen.
Ik begrijp het ook niet. :roll:
paulh
Berichten: 160
Lid geworden op: 28 sep 2004, 18:37

Re: rivieren en kanalen - 21/06 as

Bericht door paulh »

john,

het is heel simpel: het bestuur zit fout in deze materie maar houden al een jaar vast aan hun verkeerd idee. Ik heb er al vele tientallen leden serieus over horen klagen... Ze zullen het niet graag lezen maar helaas is dit de waarheid.

Voor mij "closed" nu was dit mijn laatste antwoord over dit item.

mvg,

Paul
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: rivieren en kanalen - 21/06 as

Bericht door WimLT »

John schreef:NIET zoals ik gisteren heb mogen ondervinden van dat smorgens in alle vroegte nog snel op de GPS zetten, dat ding dan begint te herberekenen en mocht ondervinden dat het zijn eigen leven ging leiden.
Dat jij die zo laat hebt gedownload is dan toch wel een beetje uw eigen schuld in dezen, hé mateke. Den Tuur had duidelijk gezegd dat hij de file véél vroeger zou doorsturen naar wie dit wilde.
Arthur schreef:Vanaf dinsdag 16 juni wordt de rit vrijgegeven op het ledenforum. Zij die de rit persoonlijk al willen kunnen mij een email sturen.
Dit doen tegenwoordig wel meerdere ritorganisatoren op eigen initiatief, wat idd wel de ogen van het bestuur zou moeten openen en daardoor hun beleid in dezen zou moeten wijzigen :-?

Het is dan natuurlijk wel aan deze ritorganisatoren om de rit tijdig volledig afgewerkt én nagereden naar de webmaster te sturen (en liefst ook naar mij indien men wil dat de Tommers ook meespelen, toch) en bijvoorbeeld niet de dag dat ze door de leden al afgehaald dient te worden. Allé, just my 2cnts hé :silent: Heb geen ambitie in welke richting dan ook :pig:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: rivieren en kanalen - 21/06 as

Bericht door John »

WimLT schreef:
John schreef:NIET zoals ik gisteren heb mogen ondervinden van dat smorgens in alle vroegte nog snel op de GPS zetten, dat ding dan begint te herberekenen en mocht ondervinden dat het zijn eigen leven ging leiden.
Dat jij die zo laat hebt gedownload is dan toch wel een beetje uw eigen schuld in dezen, hé mateke. Den Tuur had duidelijk gezegd dat hij de file véél vroeger zou doorsturen naar wie dit wilde.
Arthur schreef:Vanaf dinsdag 16 juni wordt de rit vrijgegeven op het ledenforum. Zij die de rit persoonlijk al willen kunnen mij een email sturen.
Dit doen tegenwoordig wel meerdere ritorganisatoren op eigen initiatief, wat idd wel de ogen van het bestuur zou moeten openen en daardoor hun beleid in dezen zou moeten wijzigen :-?

Het is dan natuurlijk wel aan deze ritorganisatoren om de rit tijdig volledig afgewerkt én nagereden naar de webmaster te sturen (en liefst ook naar mij indien men wil dat de Tommers ook meespelen, toch) en bijvoorbeeld niet de dag dat ze door de leden al afgehaald dient te worden. Allé, just my 2cnts hé :silent: Heb geen ambitie in welke richting dan ook :pig:
JA WILLEM :twisted: IK HAD DIE RIT INDERDAAD EERDER :twisted: :wink:
Maar het gaat over het algemeen (had onzen Tuur niet zo vriendelijk geweest was het zo geweest zoals ik aanhaalde)
Het is NIET de bedoeling dat de ritmaker zelf het initiatief moet nemen, dat is de club. :wink:
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: rivieren en kanalen - 21/06 as

Bericht door WimLT »

John schreef:Het is NIET de bedoeling dat de ritmaker zelf het initiatief moet nemen, dat is de club. :wink:
Nope, dat is waar en/of dat er in ieder geval lessen uit getrokken worden. Er zijn al verschillende mensen die definitief afgehaakt hebben met clubritrijden sinds die zaterdagmiddag-ledenzone-downloadtoestand :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Re: rivieren en kanalen - 21/06 as

Bericht door JüRgen »

Bericht is gensignaleerd aan de bevoegde mensen om dit opnieuw te evalueren.
Vroeger werd de route vanaf maandagmiddag reeds online gezet, door omstandigheden (openingsrit 2008) werd dit veranderd.
De personen zijn nu op reis, het zal worden besproken tijdens de volgende bestuursvergadering.

Laten we dit topic nu terug on-topic brengen, en Johan's rit bespreken.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: rivieren en kanalen - 21/06 as

Bericht door RBee »

Rit was in orde, op het einde was er zelfs tricky. :wink:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
chocoladepitje
Berichten: 148
Lid geworden op: 29 okt 2005, 18:40
Locatie: Wilrijk-Antwerpen
Contacteer:

Re: rivieren en kanalen - 21/06 as

Bericht door chocoladepitje »

En voor wie Tricky niet kent. Dit is 'em.
Afbeelding
The mind is like a parachute, it only functions when its open.

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Onze foto's
Onze films
VoskenGSA
Berichten: 393
Lid geworden op: 05 mar 2006, 09:24
Woonplaats: Zwijndrecht
Locatie: Antwerpen

Re: rivieren en kanalen - 21/06 as

Bericht door VoskenGSA »

Leuk ritje en buiten een paar regendruppels, volledig droog gehouden :D De buien waren juist op tijd gepasseerd. In het begin wel een klein ometoertje gedaan, want aan het Kanaal daar in Bellem waren ze met de vogels aan het spelen en straat was afgezet :-? De GPS heeft zijn werk gedaan en al vlug terug op de route :-)
Kilometers gingen er vlot van door, om 13u20 al aan de finish. :-P
Lid BMW-MC-VL
Afbeelding Afbeelding
GSA 2008 - Temporarily out of power...
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: rivieren en kanalen - 21/06 as

Bericht door Zeppe »

Jaja, ik was er
maar niet allen op het einde,
ook in het begin,
en over de ganse rit (wel in de tegenovergestelde richting),
en dan nog op het einde.
en was ik blij, zo ginder ver mensen te ontmoeten van ...
Wilrijk, vlak achter mijne hoek!

Bedankt Chocoladepitje, patje, en Rbee
Graag tot een volgende.
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
props-n-blades
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 sep 2008, 10:07
Woonplaats: Aalst
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: rivieren en kanalen - 21/06 as

Bericht door props-n-blades »

Dit was mijn eerste rit met BMW-MC-VL.
Behalve wat problemen met de route in mijn GPS in het begin is alles vlot verlopen. Een mooie rit.
Helaas had ik wat te weing tijd en heb de rit vroegtijdig moeten afbreken om de kids te gaan ophalen ... :-(

Afbeelding

Wie zich hierin erkent en graag het originele formaat heeft laat maar weten.
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
Indierock
Berichten: 320
Lid geworden op: 23 apr 2008, 01:49
Locatie: Dendermonde

Re: rivieren en kanalen - 21/06 as

Bericht door Indierock »

Hoi, een vraagje.
Ik zou graag aanstaande zaterdag de "Rivieren en Kanalen" rit gaan rijden. Een vraagje aan diegenen die de rit gereden hebben : Loopt de route langs links (Meetjesland) omhoog naar de Westerschelde of langs rechts naar boven en terugkeren via het Meetjesland?
Nu al bedankt !!!
Lid BMW MC Vl sinds 2008.
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.Afbeelding

ADVrider.com
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: rivieren en kanalen - 21/06 as

Bericht door Zeppe »

Indierock,

De route loopt normaal rechts naar omhoog.
Maar ik heb ze zondag, in de andere richting gereden, en dat gaat zeker zo goed.


Have fun
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Plaats reactie