Allu koffers
Moderator: GVN
-
Allu koffers
Iemand zij dat ik beter de gewone Gs koffers zou nemen dan die van de GSA, wat zijn jullie ervaringen ?
Re: Alu koffers
Voordeel van de Vario-koffer is dat als je ze op hun smalste stand zet, ze niet breder zijn dan je stuur waardoor filerijden geen probleem is. Als je veel woon-werkverkeer doet is dat een groot voordeel.
Anderzijds zouden de alu koffers veel sterker zijn en op de GSA staan ze mooier, maar da's natuurlijk een kwestie van smaak.
Greetz,
Hans
Anderzijds zouden de alu koffers veel sterker zijn en op de GSA staan ze mooier, maar da's natuurlijk een kwestie van smaak.
Greetz,
Hans
-
Re: Allu koffers
Als je de vario koffers op z'n breedst zet zijn ze nog maar even breed als het stuur! Het zicht bedriegt maar ik heb het gemeten.
Op het smalste zijn ze ongeveer even breed als de motor.
Verder is de linker variokoffer behoorlijk klein en zeer onpraktisch (maar daar zijn oplossingen voor).
De alu koffers gaan langs boven open, dus als je ze open maakt valt er niets uit (wat wel eens kan gebeuren bij de variokoffers).
De vario topkoffer is wel klein. Sommige helmen kunnen er niet in (maar dat geldt ook voor de alu top case vermoed ik).
Ikzelf heb de variokoffers dus vandaar dat ik de nadelen ken, maar ik prefereer toch deze omdat ze wat compacter zijn.
Ook heb je dat hele buizenframe niet op de motor nodig (wat altijd blijft zitten).
Voor lange trips of reizen denk ik wel dat de alu koffers beter geschikt zijn. Ze zijn een stuk steviger (als de motor op z'n zij valt met de variokoffers riskeren de plastic haken af te breken) maar voor dagelijks woonwerk verkeer en korte tripjes zijn de variokoffers ideaal.
Op het smalste zijn ze ongeveer even breed als de motor.
Verder is de linker variokoffer behoorlijk klein en zeer onpraktisch (maar daar zijn oplossingen voor).
De alu koffers gaan langs boven open, dus als je ze open maakt valt er niets uit (wat wel eens kan gebeuren bij de variokoffers).
De vario topkoffer is wel klein. Sommige helmen kunnen er niet in (maar dat geldt ook voor de alu top case vermoed ik).
Ikzelf heb de variokoffers dus vandaar dat ik de nadelen ken, maar ik prefereer toch deze omdat ze wat compacter zijn.
Ook heb je dat hele buizenframe niet op de motor nodig (wat altijd blijft zitten).
Voor lange trips of reizen denk ik wel dat de alu koffers beter geschikt zijn. Ze zijn een stuk steviger (als de motor op z'n zij valt met de variokoffers riskeren de plastic haken af te breken) maar voor dagelijks woonwerk verkeer en korte tripjes zijn de variokoffers ideaal.
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
De alu koffers durven ook al eens vacuum te gaan maar daar zijn hulpjes voor...de nieuwste set is daar nu op voorzien en heeft een ventiel ingebouwd gekregen
Groetjes
Cindy
Groetjes
Cindy
-
- Contacteer:
Ik heb 4 jaar met de vario's rondgereden.
Niks op aan te merken, beetje plastiekerig.
Als je ze opendoet dondert er alles effectief uit als het niet vast zit/hangt.
Het verstellen van breedte is handig in sommige gevallen.
Nu heb ik de alu-koffers.
Veel beter te laden dan de vario's, doordat alles bovenin geladen wordt. Zeer stevig.
Wel breed, in de stad heb ik al enkele malen spiegels geraakt in het filerijden.
Maar ik weet dat de variokoffers op een GSA wat verbouwing vergen op gebied van ophanging en dat ook weer extra kost.
Maar ik zou niet meer willen ruilen met mijn variokoffers.
Niks op aan te merken, beetje plastiekerig.
Als je ze opendoet dondert er alles effectief uit als het niet vast zit/hangt.
Het verstellen van breedte is handig in sommige gevallen.
Nu heb ik de alu-koffers.
Veel beter te laden dan de vario's, doordat alles bovenin geladen wordt. Zeer stevig.
Wel breed, in de stad heb ik al enkele malen spiegels geraakt in het filerijden.
Maar ik weet dat de variokoffers op een GSA wat verbouwing vergen op gebied van ophanging en dat ook weer extra kost.
Maar ik zou niet meer willen ruilen met mijn variokoffers.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
-
Ik de volledige vario set en ik moet zeggen dat de inhoud bedroevend is.
Op mijn vorige motor had ik een Givi topcase, daar kon op zijn eentje zoveel in als in de beide zijkoffers van de GS samen.
Voor het bedrag dat BMW vraagt heb je een paar mooie alternatieven, kijk maar eens bij Touratech of Wunderlich, persoonlijk vind ik de Trax reeks van SW-Motech heel mooi. Bij Wunderlich kan je ook een stukje bestellen dat je uitlaat wat laat zakken, daardoor kan je dan ook links een full size koffer nemen zonder dat de motor breder wordt of een beetje uit balans lijkt...
Groetjes
Op mijn vorige motor had ik een Givi topcase, daar kon op zijn eentje zoveel in als in de beide zijkoffers van de GS samen.
Voor het bedrag dat BMW vraagt heb je een paar mooie alternatieven, kijk maar eens bij Touratech of Wunderlich, persoonlijk vind ik de Trax reeks van SW-Motech heel mooi. Bij Wunderlich kan je ook een stukje bestellen dat je uitlaat wat laat zakken, daardoor kan je dan ook links een full size koffer nemen zonder dat de motor breder wordt of een beetje uit balans lijkt...
Groetjes
-
Bedankt mannen voor de tips .
Ga misschien dan toch maar voor de GSA koffers als ik de microbe van het rond trekken misschien krijg ben ik toch al voorzien .
Voor de prijs moet ik het verschil ook niet laten zou een kleine 100 € zijn .
Ga misschien dan toch maar voor de GSA koffers als ik de microbe van het rond trekken misschien krijg ben ik toch al voorzien .
Voor de prijs moet ik het verschil ook niet laten zou een kleine 100 € zijn .
Plaats eens een Evo V helm in de alu zijkoffer zonder te krassen
Michel
Michel
-
- Contacteer:
Systeem V wordt standaard geleverd met een mooie helmzak. Dit is IMO een non-probleem.MitchGT schreef:Plaats eens een Evo V helm in de alu zijkoffer zonder te krassen
Michel
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Erwin
En nog een zak bij voor de schoenen moesten ze vuil worden en poetsmiddelzakje indien de GS vuil wordt onderweg.
Al ooit iemand zien rondrijden met een GS en een helmzakje voor onderweg.
Michel
Al ooit iemand zien rondrijden met een GS en een helmzakje voor onderweg.
Michel
-
- Contacteer:
Een GS poetsen?MitchGT schreef:... en poetsmiddelzakje indien de GS vuil wordt onderweg.
Groet,
Erwin
Erwin
-
- Contacteer:
®win schreef:Een GS poetsen?MitchGT schreef:... en poetsmiddelzakje indien de GS vuil wordt onderweg.
en dan nog onderweg®win schreef:Een GS poetsen?MitchGT schreef:... en poetsmiddelzakje indien de GS vuil wordt onderweg.
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Mijne GSA is al blij als het onderweg regent, dan heeft ie ook nog eens water gezienJ schreef:en dan nog onderweg®win schreef:Een GS poetsen?MitchGT schreef:... en poetsmiddelzakje indien de GS vuil wordt onderweg.
-
- Contacteer:
iemand ervaring met de koffers van hepco & becker type explorer,en waar zijn deze te koop in belgie
zou willen gsa kopen maar originele koffers vind ik niet z mooi
zou willen gsa kopen maar originele koffers vind ik niet z mooi
Wat een vuilakken die GS(A)rijdersFrank K schreef:Mijne GSA is al blij als het onderweg regent, dan heeft ie ook nog eens water gezienJ schreef:en dan nog onderweg®win schreef:Een GS poetsen?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
-
- Contacteer:
WimLT schreef:Wat een vuilakken die GS(A)rijders
Groet,
Erwin
Erwin
-
- Contacteer:
Nee nee Wim, je ziet dat totaal verkeerd.WimLT schreef:Wat een vuilakken die GS(A)rijders
Wij zijn gewoon ecologisch en milieuvriendelijk bezig ... minder poetsen is minder detergent in het milieu !
Groetjes,
Michel
Zoek ook eens op MICATECH
En op HATTECH
en op PROJECT VND (of aan elkaar geschreven)
Ikzelf heb de laatste, maar ik weet niet of Vern ze ook maakt voor de 1200. Super is dat spul. En niet kapot te krijgen. En je kan er je kleerkast in kwijt zonder ze eerst uit te laden.
En op HATTECH
en op PROJECT VND (of aan elkaar geschreven)
Ikzelf heb de laatste, maar ik weet niet of Vern ze ook maakt voor de 1200. Super is dat spul. En niet kapot te krijgen. En je kan er je kleerkast in kwijt zonder ze eerst uit te laden.
-
- Contacteer:
Heeft er iemand een idee wat de alu en de vario koffers van BMW kosten?
-
- Contacteer:
Hier is de NL prijslijst in pdf. Geeft je een idee van de prijzen.
Groet,
Erwin
Erwin