olie bijvullen
Moderator: GVN
olie bijvullen
Omdat het oliepeil van mijn RT 1150 volgens het peilglas wat aan de lage kant is wil ik er wat olie bijkappen. Nu zit er Boxer 4T synthetische motorolie van Motorex op (10w40),
maar daarvan heb ik enkel nog een lege bus...Wat ik wel nog heb is Champion semi synthetische motorolie 10W40.
Is er probleem bij het mengen van synthetische en semi-synthetische olie?
maar daarvan heb ik enkel nog een lege bus...Wat ik wel nog heb is Champion semi synthetische motorolie 10W40.
Is er probleem bij het mengen van synthetische en semi-synthetische olie?
Re: olie bijvullen
Hallo,
Alle motorolieën zijn mengbaar.
Je mag perfect minerale 15W-40 mengen met 10W-40, of met 5W-40
beter mengen dan met een te laag oliepeil rondrijden.
Olie dient immers naast het smeren ook voor bijvoorbeeld de koeling van je motor
Ik raad je evenwel aan één soort te gebruiken...
Ik gebruik altijd het beste, Castrol Power RS
In jou geval Power RS 4T 10W-40
Die koop je bij Raf's, of de A12 naast Jorsen, en ook bij een Auto5
groeten!
Alle motorolieën zijn mengbaar.
Je mag perfect minerale 15W-40 mengen met 10W-40, of met 5W-40
beter mengen dan met een te laag oliepeil rondrijden.
Olie dient immers naast het smeren ook voor bijvoorbeeld de koeling van je motor
Ik raad je evenwel aan één soort te gebruiken...
Ik gebruik altijd het beste, Castrol Power RS
In jou geval Power RS 4T 10W-40
Die koop je bij Raf's, of de A12 naast Jorsen, en ook bij een Auto5
groeten!
k75c => r850r=>r1200rt '95 => r1200rt '08
Blijkbaar niet lang meer.zeiler1 schreef:Die koop je bij Raf's, of de A12 naast Jorsen, en ook bij een Auto5
groeten!
UIk vraag me af, welke ondersteuning achterliggende gedachten en documenten de grondslag zijn van:
Alle olien zijn mengbaar.
Mijns inziens kunnen dopes in die olien voor rare effecten zorgen. Dus neen niet alle olien zijn mengbaar, dan kan ik net zo goed zonnebleom olie gebruiken.
Mijns inziens kunnen dopes in die olien voor rare effecten zorgen. Dus neen niet alle olien zijn mengbaar, dan kan ik net zo goed zonnebleom olie gebruiken.
of arachide olie, of sesamolie, of badolie 
~~ BMW K100RS, Ducati ST2, BMW R1100S, BMW R1150GS ~~
-
Dirk Pauwels
Alle olie zou ikook niet meteen mengen, mmar als je bv op vakantie vertrekt met Castrol R4 in je blok en je moet bijvullen dan magje gerust bv een ander merk of ander visco gebruiken, zelfs half synth mag je erbij kappen. Is het ideaal, waarschijnlijk niet, maar aangezien je toch om de 10k vidange moet doen is het niet zo belangrijk dan bv bij een auto waar je pas om de 35k binnen moet.CeesBmw schreef:UIk vraag me af, welke ondersteuning achterliggende gedachten en documenten de grondslag zijn van:
Hell ik ken er zelfs die per ongeluk 2takt olie in hun BMW deden in de veronderstelling dat het R4 was (was R2).....Bij mijn weten geen schade opgelopen en 1 van die 2 heeft toch al behoorlijk wat kms ondertussen.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Hoe, is een boxer geen tweetakt dan?
Verbrandt toch evenveel olie
Verbrandt toch evenveel olie
daarom mag je gerust eens mengen. Olie wordt toch regelmatig ververstVerbrandt toch evenveel olie
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
alle motorolie (viertakt, zoas auto's of alle motoren met een droge koppeling...blablabla) zijn mengbaar
extremen beter niet, maar het kan. beter wat 15w40 i je carter gieten bij je 10w40 ipv droog te rijden.
dat weet toch iedereen.
extremen beter niet, maar het kan. beter wat 15w40 i je carter gieten bij je 10w40 ipv droog te rijden.
dat weet toch iedereen.
k75c => r850r=>r1200rt '95 => r1200rt '08