AC Schnitzer SBK lenker + R1200S

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
MOTOBLOG

AC Schnitzer SBK lenker + R1200S

Bericht door MOTOBLOG »

De ombouw is voltooid. Het betreft het AC Schnitzer SBK stuur. De kit wordt compleet geleverd met alle benodigdheden tot tie-raps en logo's toe. Indien jouw fiets 'geen' abs heeft, moeten er andere rem- en koppelingskabels worden voorzien. Modellen met ABS kunnen de originele leidingen gebruiken. Alles is top notch en super kwaliteit. Hier enkele beelden als impressie. Nog een paar details en ik kan alles gaan proefrijden. De Zumo 660 kreeg een mooie plaats op het stuur mits een SW Motech gpsbeugel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
RUSOR

Re: AC Schnitzer SBK lenker + R1200S

Bericht door RUSOR »

Hoi,
Daar ga je lol aan beleven... op onze K1200S was dat ook de beste aanpassing.
Nog enkele een ander ruitje plaatsen zou ik zeggen... MRA met spoilerke bv :?:

Dat gaat een fijn reisje zijn in Italie met zo'n brommer :thumleft:

GRTS Danny
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Mooi ! ! ! Ben ook wel eens benieuwd hoe ie er reisklaar gaat uitzien met zijkoffers en topcase en tanktas :cyclopsani:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Tanktas is eentje van SW Motech Bag Connection (klein model) en de zijkoffers komen er voorlopig niet op, Wim, enkel een topkoffer. Die aanpassingen zijn voor begin volgende week, dan is hij vertrekkensklaar...
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Ik ga even aanzien wat het originele geeft, van MRA zijn er twee ruitjes die me intereseren, Type race en type touring... laatste betere bescherming maar meer turbulentie, en dat wil ik net vermijden ...
RUSOR schreef:Nog enkele een ander ruitje plaatsen zou ik zeggen... MRA met spoilerke bv :?:
jakke

Bericht door jakke »

Mooi!! Niet zo meteen mijn favoriete type Beemer, maar mooi!

Vooral de egaal gele nummerplaat staat mij aan! :mrgreen:
Handig niet??
:grin: :grin:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

pvdk schreef:Tanktas is eentje van SW Motech Bag Connection (klein model)
Ken ik :-P Zou anders ook niet goedkomen voor het zicht op uw Zumo, denk ik :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

jakke

Bericht door jakke »

Steun je met dit model niet te veel op de polsen?? Wat langere ritten wat moeilijker kan maken??
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Als ik effe mijn antwoord hierop mag zetten: het bredere Schnitzerstuur geeft in deze al wat verlichting. Als ik met de zoon echter op vakantie vertrek (Yam R6) wil hij liefst op der Autobahn niet onder de 160/kmh omdat vanaf die snelheid zijn bovenlichaam gedragen wordt op de rijwind en dit de druk op zijn polsen wegneemt. Daarom ook maar de vraag of je wel een groter scherm wil op zulk model (zie tip RUSOR).

MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Uiteraard is de R1200S een motor met sportieve inborst. Je zit niet rechtop en dus leunt er altijd meer gewicht op de voorarmen dan bij een toermotor.
Maar deze ombouw is fenomenaal verschillend van de originele clip-ons. Maar zelfs met clip-ons was hij niet zo spartaans als een rasechte racemotor. Meer nog, rondritten van 300 kilometer of meer waren perfect te doen, ook aan tragere snelheden.

Toch opteer ik voor twee zaken, meer comfort (ietwat meer rechtop zithouding) en leuker (flitsender) stuurgedrag. Dat bekom je door een hoger stuur en voor het tweede aspect door een breder stuur met meer hefboomwerking (denk aan een GS).

Het SBK stuur zit boven de kroonplaat in risers en verschilt zo maar even 10 cm met de positie van de originele clip-ons. Ook staan de handvaten meer dan 5 cm naar de rijder toe, dat resulteert in een enorm ontspannen zithouding die wel actief blijft. Door het bredere stuur krijg je een vlotter stuureffect, doch enig nadeel is het eventueel belemmeren van zicht in de spiegels, omdat je wat breder met de armen zit, heb ik nog niet getest.

Ook de combinatie SBK stuur, originele ruit en mijn lengte (1,79 meter) moet ik nog uitvoerig proberen. Met originele clip-ons was de bescherming héél goed op deze motor en kon je (niet weggedoken) lekker 160 aanhouden zonder enige moeite (sneller ging ook).
jakke schreef:Steun je met dit model niet te veel op de polsen?? Wat langere ritten wat moeilijker kan maken??
RUSOR

Bericht door RUSOR »

pvdk schreef:Ik ga even aanzien wat het originele geeft, van MRA zijn er twee ruitjes die me intereseren, Type race en type touring... laatste betere bescherming maar meer turbulentie, en dat wil ik net vermijden ...
RUSOR schreef:Nog enkele een ander ruitje plaatsen zou ik zeggen... MRA met spoilerke bv :?:
Afbeelding

Wij reden op de K met dit in combinatie met superbikestuur. Met onze 1M86 prima en zonder turbulentie.
Natuurlijk geen R en ik weet niet hoeveel verschil er in zithouding is.

GRTS Danny
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Danny, dat is het vario toerruitje, nog een ander model van MRA. Er zijn er 4 (Race, Tour, Vario, copij origineel).
Die vario heeft die extra deflector. Dat vind ik zelf minder mooi. Ik denk dat de zit relatief dezelfde is ... Ik zal het gewoon moeten testen.
Ik begin met origineel, ik weet van het S-boxer forum dat er zowel met het 'tour' als 'race' wordt geëxperimenteerd en kreeg van een vriendelijke Nederlandse m'nheer ook nog een tip over andere ruitjes op de "S".
RUSOR schreef:Wij reden op de K met dit in combinatie met superbikestuur. Met onze 1M86 prima en zonder turbulentie.
Natuurlijk geen R en ik weet niet hoeveel verschil er in zithouding is.
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Vanmiddag een eerste stukje gereden. Moto is klaargeraakt. Stuur zit enorm comfortabel, windbescherming van ruitje is inderdaad wat minder geworden, maar geen turbulentie rond helm. Motor stuurt lekker, speels en je kan ook zeer ontspannen toeren, beiden zijn mogelijk. Hetgeen me het minst bevalt, is de positie van het zadel.
Omdat je lichaam minder voorover gebogen zit, merk ik nu dat het zadel vooraan wat naar beneden afloopt. En dat wringt een beetje met de zithouding. Dat moet ik in de toekomst verhelpen. Als je met de clip-ons rijdt, voel je dat veel minder omdat je toch meer tegen de tank aanleunt.
erictdm

Bericht door erictdm »

pvdk schreef: Hetgeen me het minst bevalt, is de positie van het zadel.
Omdat je lichaam minder voorover gebogen zit, merk ik nu dat het zadel vooraan wat naar beneden afloopt. En dat wringt een beetje met de zithouding. Dat moet ik in de toekomst verhelpen. Als je met de clip-ons rijdt, voel je dat veel minder omdat je toch meer tegen de tank aanleunt.

Ik had ook het gevoel dat het niet alleen de positie is van het zadel, maar ook vooral de zachtheid.
Ik vind het zadel te snel doorzitten wat al snel tot zadelpijn lijdt...
Blijkbaar toch een "typisch" bmw-euvel die te zachte zadels... Als je zo eens rondhoort worden er toch erg veel zadels verandert, hetzij de densiteit, hetzij de vorm of beiden.

Ik ben wel zinnens om voor mijn septembertrip (Alpen 10daagse) mijn zadel nog te veranderen.
if cycling was easy, they would call it f**tb*ll.

http://www.basfmotorvrienden.be
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Eric, laat me weten waar en wanneer, dat wil ik ook bekijken ... Ik vertrek einde deze week, is te kort bij om dit nog geregeld te krijgen, maar ik ga het zadel ook laten aanpassen ... Als je plannen hebt, of info, speel het door ... Ik zou sowieso even bij Artistiek aankloppen (St Niklaas). Die doet maatwerk. Maar misschien ken je nog andere plaatsen ? Wij doen Topsellery (France) maar je bent je eigen zadel 3 tot 4 weken kwijt ...
erictdm schreef:Ik ben wel zinnens om voor mijn septembertrip (Alpen 10daagse) mijn zadel nog te veranderen.
karoshi

Bericht door karoshi »

Mooie kwaliteit!

Ik blijf bij mijn clipons. Heb er de eerste week last van gehad in de polsen (kwam van een fazer) maar sindsdien geen problemen meer gehad.
Ik meet toch 1,93m...

Gelukkig bestaat er genoeg spul om alle motoren aan elks zijn wil aan te passen!
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

klopt karoshi, voor elk wat wils :wink:

@Eric: deze man zit niet te ver van België en zou volgens Duits S-boxer forum goede kwaliteit leveren: http://www.alles-fuern-arsch.de/home/index.php
Zijn URL spreekt alvast boekdelen :grin:
http://www.s-boxer.de/attachment.php?at ... 1247466836
erictdm

Bericht door erictdm »

pvdk schreef:klopt karoshi, voor elk wat wils :wink:

@Eric: deze man zit niet te ver van België en zou volgens Duits S-boxer forum goede kwaliteit leveren: http://www.alles-fuern-arsch.de/home/index.php
Zijn URL spreekt alvast boekdelen :grin:
http://www.s-boxer.de/attachment.php?at ... 1247466836

Phillipe bedankt voor de tip
if cycling was easy, they would call it f**tb*ll.

http://www.basfmotorvrienden.be
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Ik heb met de zadel-man een afspraak op 17 september, dan ga ik mijn zadel onder handen laten nemen, hopelijk met foto's en een testverslagje.
Plaats reactie