Nu is het nogal vervelend dat ik soms niet kan starten omdat hij zogezegd niet in neutraal wil.
vervangen neutraalschakelaar
Moderator: GVN
vervangen neutraalschakelaar
Kan iemand mij zeggen waar ik die neutraalschakelaar kan vinden op mijn R1100RT? Kan ik die zelf vervangen, wetende dat ik wel een beetje technische kennis heb, maar zeker geen wonderboy?
Nu is het nogal vervelend dat ik soms niet kan starten omdat hij zogezegd niet in neutraal wil.
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle. 
-
tweecilinderke
Re: vervangen neutraalschakelaar
Het neutercontact zit achter uwe kardanhuis en ik vrees dat die er ook af moet om eraan te kunnen 
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
OK! Over naar garage dus...daar ga ik dan maar niet aan prutsen denk ik zo bij mezelf...
Bedankt.
Bedankt.
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle. 
Je kan toch ook de koppeling inknijpen? Zo doe ik het zelf ook, af en toe doet mijn neutraalschakelaar het ook niet.Chinto schreef:Kan iemand mij zeggen waar ik die neutraalschakelaar kan vinden op mijn R1100RT? Kan ik die zelf vervangen, wetende dat ik wel een beetje technische kennis heb, maar zeker geen wonderboy?![]()
Opzoek naar motorcampings/motorhotels in Europa? Kijk dan eens op http://www.motorcamping.eu
Deel je ervaring met anderen en laat een recensie achter.
Deel je ervaring met anderen en laat een recensie achter.
-
happyrtke
hoi,
Als je motor niet start omdat het "neutraallampje"niet brandt,dan is het"koppelingskontaktje"naar de eeuwige racevelden!
Dat kontaktje zit in de linker stuurhelft in gedraait,en kost niet zo veel,als het voorraadig is kan je er meestal op wachten terwijl men het vervangt(i/d garage).
grts
Als je motor niet start omdat het "neutraallampje"niet brandt,dan is het"koppelingskontaktje"naar de eeuwige racevelden!
Dat kontaktje zit in de linker stuurhelft in gedraait,en kost niet zo veel,als het voorraadig is kan je er meestal op wachten terwijl men het vervangt(i/d garage).
grts
-
Werner Von C.
- Contacteer:
En met een béétje geluk én met een beetje WD40 zou je ook al geholpen kunnen zijn 
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
den_gerten
Ik heb hetzelfde probleem.
Hoe kan ik dat schakelaartje demonteren?
Het zit vast met een 6 kantschroef en helemaal in het handvat. Moest de kabel er niet uit komen, kan ik met een steeksleutel werken, maar moet ik de kabel lostrekken ofzo? Ik heb de bescherming wel al wat achteruit getrokken en contactspray op gespoten, maar dat hielp niet.
Hetzelfde heb ik gedaan via de binnenkant, waar de koppelingshendel tegen de schakelaar duwt.
Gert
Hoe kan ik dat schakelaartje demonteren?
Het zit vast met een 6 kantschroef en helemaal in het handvat. Moest de kabel er niet uit komen, kan ik met een steeksleutel werken, maar moet ik de kabel lostrekken ofzo? Ik heb de bescherming wel al wat achteruit getrokken en contactspray op gespoten, maar dat hielp niet.
Hetzelfde heb ik gedaan via de binnenkant, waar de koppelingshendel tegen de schakelaar duwt.
Gert
Gewoon de kabel los maken in de kuip, kabel binders even door knippen. Dan met steeksleutel schakelaar los draaien.
En omgekeerde volgorde terug monteren.
En omgekeerde volgorde terug monteren.
-
den_gerten
Moet er een kuipdeel verwijderd worden?
Met welke sleutel kan ik dan aan de schakelaar? De kabel zit toch in de weg om over de moer te kunnen schuiven?
Sorry, het is de eerste keer dat ik aan deze motor sleutel. Ervoor was het een naked en alles was veel makkelijker bereikbaar.
Met welke sleutel kan ik dan aan de schakelaar? De kabel zit toch in de weg om over de moer te kunnen schuiven?
Sorry, het is de eerste keer dat ik aan deze motor sleutel. Ervoor was het een naked en alles was veel makkelijker bereikbaar.
Schakelaar is 1 stuk, dus er zit geen moer op.
-
den_gerten
Nogmaals sorry dat ik niet vooruit geraak.
Op de schakelaar zit een stukje met 6 kanten, dat bedoelde ik met moer.
Ik heb de kabel eens gevolgd en een eind verder is de kabel eens hersteld. Als ik daar doormeet, is er geen signaal, koppeling in of niet.
Ik zal maar eens op zoek gaan waar ik deze kan vinden.
Op de schakelaar zit een stukje met 6 kanten, dat bedoelde ik met moer.
Ik heb de kabel eens gevolgd en een eind verder is de kabel eens hersteld. Als ik daar doormeet, is er geen signaal, koppeling in of niet.
Ik zal maar eens op zoek gaan waar ik deze kan vinden.
-
happyrtke
den-gerten je hebt een pb.
Beste,
Onderaan de versnellingsbak is er een binaire schakelaar gemonteerd. In dezelfde behuizing zit er ook een extra schakelaar in die het neutraal aangeeft. De binaire schakelaar gaat naar je display en toont zo de versnelling waarin je zit. Je kan dit gemakkelijk zien op de elektrische schema's van een R1150GS (via web gemakkelijk te vinden)
Dit is gemakkelijk (zelf) te monteren. Deze zit namelijk gewoon met een veer opgespannen. Uit de versnellingsbak komt een asje, waarover deze schakelaar schuift. Ik heb mijn R1150R Rockster upgegrade naar zo een standaard schakelaar die op een RT/GS/RS/... zit. Ik wou namelijk ook een uitlezing van de versnelling.
Als je wil kan ik je een foto reportage doormailen.
Laat maar iets weten
Onderaan de versnellingsbak is er een binaire schakelaar gemonteerd. In dezelfde behuizing zit er ook een extra schakelaar in die het neutraal aangeeft. De binaire schakelaar gaat naar je display en toont zo de versnelling waarin je zit. Je kan dit gemakkelijk zien op de elektrische schema's van een R1150GS (via web gemakkelijk te vinden)
Dit is gemakkelijk (zelf) te monteren. Deze zit namelijk gewoon met een veer opgespannen. Uit de versnellingsbak komt een asje, waarover deze schakelaar schuift. Ik heb mijn R1150R Rockster upgegrade naar zo een standaard schakelaar die op een RT/GS/RS/... zit. Ik wou namelijk ook een uitlezing van de versnelling.
Als je wil kan ik je een foto reportage doormailen.
Laat maar iets weten

-
den_gerten
HappyRT: bedankt.
Mavn: je mag die foto's eventueel doormailen naar den_gerten AT hotmail.
Ik heb trouwens een 1100RT.
Mavn: je mag die foto's eventueel doormailen naar den_gerten AT hotmail.
Ik heb trouwens een 1100RT.
-
den_gerten
Hartelijk dank voor de foto's!