Dolomieten Vakantie

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
kempen tuffer

Dolomieten Vakantie

Bericht door kempen tuffer »

Ben opzoek naar gps route's van de dolomieten,wij gaan eind augustus begin september een 10 tal dagen toeren.
We zouden willen vertrekken vanuit de steek van Vosselaar (kempen) zonder één km autostrade tot onze bestemming in Arabba (aan de voet van de pordoi) daar trekken we 2 dagen voor uit.
Van daaruit zouden we elke dag een rit van 300 km willen doen.

Groeten,

Kempen Tuffer
Zeppe

Re: Dolomieten Vakantie

Bericht door Zeppe »

Hoi Kempen tuffer,

je moet hier eens kijken : http://www.hoteldaremo.it/ned-motorroutes.html

grt
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
kempen tuffer

Bericht door kempen tuffer »

Hoi tricky,

Bedankt voor de site, daar kan ik al een deel van de route's van af halen.

grts,
kempen tuffer
tricky schreef:Hoi Kempen tuffer,

je moet hier eens kijken : http://www.hoteldaremo.it/ned-motorroutes.html

grt
piva

Bericht door piva »

hallo, wij zijn net terug van de prachtige streek rond de Dolomieten en hebben er zeer mooie dagen mogen beleven, weliswaar met de auto en elke dag een flinke bergwandeling.
de buurt rond Wolkenstein (39048 - Selva di val gardena) is zeker een aanrader, je kan daar de ene col na de andere oprijden met prachtige vergezichten en dit uren aan één stuk.
op voorhand slaapplaats reserveren hoeft niet, er is plaats genoeg vrij en vooral B&B's zijn erg veel voorhanden met mooie slaapkamers en lekker ontbijten geserveerd door vriendelijke mensen. ook hotels en restaurants zijn er in overvloed.
indien je meer info wenst over onze overnachtingsplaats laat je het maar weten dan geef ik je de gegevens wel door.
tip voor een wandeling (eventueel?): ga even de Selajoch op = 500 m stijgen (of met het kabelbaantje), je krijgt daarboven een uniek uitzicht en als je er dan nog even de afdaling bijneemt tot aan de berghut aan de andere kant van de berg, krijg je dubbel plezier.
veel plezier daar en wees voorzichtig want ik heb daar ook een motorrijder in de gracht zien liggen met een schedelbreuk.
groeten, eric
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Zeppe

Bericht door Zeppe »

Pvdk,

Bedankt voor het prachtige reisverslag, alle info (overnachting, eet- en drinkstops), maps en gps bestanden.
Heb me er gisterenavond al even mee bezig gehouden en er zit voor mij zeer bruikbaar materiaal in.
Waarschijnlijk zitten wij aan het meer van Caldonazzo, waar sommige van uw ritten zeer kort of binnen aanvaardbare afstanden passeerden.
Die kunnen we dus integraal overnemen.
Wat de heen- en terugreis betreft, weet ik het nog niet helemaal. Daarom mijn vraag, uit uw verslag lees ik dat je reeds meerdere malen de dolomieten hebt bezocht. Ben je toen over dezelfde weg gereden? of vond je deze gewoon beter dan je vorige?
Ik weet dat iedereen (gelukkig) een andere voorkeur heeft, maar kan je mij uw voorkeur kenbaar maken. Het is tenslotte toch gauw 1100km. Graag reed ik die dan ook langs de meest aantrekkelijke route (liefst geen autostrade, maar vlotte secundaire wegen waar ook het oog nog eens wat anders mag zien dan koekblikken en grijze beton).
Alvast bedankt,
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Ik heb de Dolomieten al een keer met de auto gedaan (voordien) en toen ben ik helemaal niet over Duitsland en Oostenrijk gereden. Wel ben ik er een aantal jaren al in de buurt geweest op de motor (Tirol, Oostenrijk, stukje Italie) maar daar heb ik zo geen details meer van. Als je vlot maar secundair wil rijden, dan kan je best de snelweg nemen tot net over de Duitse grens en over B-wegen naar beneden rijden. Je kan daarbij mijn traject vlot volgen. De voorbeelden zijn wreed mooie motor-wegen en een aanrader ...

Al bij al genomen, zit je naar het zuiden steeds goed, zolang je maar de drukte en de centra vermijdt, dan komt het goed.
Autostrades zijn ook makkelijk te mijden...
Plaats reactie