Losse stroomkabel Nuvi 510 BT

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
pee1200gs
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jan 2006, 15:37
Locatie: OUD-TURNHOUT

Losse stroomkabel Nuvi 510 BT

Bericht door pee1200gs »

Hoi allemaal,

'k ben net de trotse :grin: bezitter geworden van een NUVI 510 BT voor m'n GSA1200 editie '09.
Heb alles netjes gemonteerd en aangsloten (stroomkabel rechtstreeks op batterij) en werkt perfect;
bij dit toestel (dat je ook al wandelend kan gebruiken) zit de stroomkabel NIET vast in de houder
. . .DUS. . .
1. Wat doe ik met de stroomkabel indien de GPS niet op de motor zit ?
(voor woon- werkverkeer ken ik de weg nu al wel !!)
2. Kan de "blote" mini-USB-koppeling kortsluiting veroorzaken bij vochtig weer (wassen, regenbui, ..) ?

Alvast bedankt voor jullie reacties :cyclopsani:

Pee
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Losse stroomkabel Nuvi 510 BT

Bericht door MOTOBLOG »

Als je de Nuvi 510 cradle hebt gemonteerd, is daar een voorziening (uitsparing) waar je de losse USB-kabel kan insteken dit om vochtinsijpeling te voorkomen. Water is inderdaad een goede geleider, dus de kabel natspuiten kan resulteren in het kortsluiten van de spanningskabel. Dus toch maar beter het kabeltje in die uitsparing steken zodat de contacten in de stekker beveiligd wegzitten en niet met hoge druk op de houder spuiten.
pee1200gs
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jan 2006, 15:37
Locatie: OUD-TURNHOUT

Re: Losse stroomkabel Nuvi 510 BT

Bericht door pee1200gs »

@ PVDK:
Na het drogen van mijn vreugdetranen heb ik idd de bergplaats gevonden;
indien ik later ook de cradle wil demonteren, zal ik wel een waterdichte oplossing (type "ventieldopke") verzinnen.
'k heb zaterdag dus mijn speelgoed (BMW GSA + NUVI 510) getest en genoten van een leuk ritje: kempense herfstkleuren onder een stralend zonnetje.

Van hart bedankt voor beide.
ONE LIFE - LIVE IT
Plaats reactie