Hallo
Wij zouden graag volgend jaar een reis maken naar Corsica.
Omdat het lang rijden is tot ginder zoeken we naar een andere oplossing om op Corsica te kunnen toeren .
Daarom had ik graag geweten of er iemand ervaring heeft met het huren van een moto ter plaatse voor bv. 1 week.
Mvg
Martine
huren moto CORSICA
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Re: huren moto CORSICA
Ik zou zeggen, rij gewoon naar daar.
Als je binnendoor gaat door Frankrijk en Italië heb je een mooie aanloop en opwarmer voor je in Corsica aankomt... Neem een alpenpasje mee, dat is ook de moeite. Reken 2 dagen heen en 2 dagen terug, neem de nachtboot om over te zetten. Dan kom je uitgerust en fris gewassen aan op 't eiland van de 1.000.000 bochten...
Zo heb ik het toch gedaan, en ik heb er geen seconde spijt van gehad.
Als je binnendoor gaat door Frankrijk en Italië heb je een mooie aanloop en opwarmer voor je in Corsica aankomt... Neem een alpenpasje mee, dat is ook de moeite. Reken 2 dagen heen en 2 dagen terug, neem de nachtboot om over te zetten. Dan kom je uitgerust en fris gewassen aan op 't eiland van de 1.000.000 bochten...
ter land met de motor
ter zee met de zeilboot
...en in de lucht door te springen...
ter zee met de zeilboot
PVDK heeft dat vorig jaar ook gedaan, dacht ikmartine schreef:Daarom had ik graag geweten of er iemand ervaring heeft met het huren van een moto ter plaatse voor bv. 1 week.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

Hallo Martine,
Vorig jaar hebben we met 3 motorfietsen veertien dagen rondgetoerd in Corsica.
De heen en terugreis hebben we inderdaad telkens in 2 dagen gereden.
Brugge - Macon, Macon Marseille.
Marseille - Troyes, Troyes - Brugge.
In Macon zijn we blijven overnachten in het motel " La vieille Ferme". Volgens mij prijs - kwaliteit een aanrader.De motorfiets kan je overdekt stallen aan je voordeur.
Wij hebben de nachtboot van Marseille naar Properiano genomen voor de heen reis.
De terugreis ging via Bastia naar Marseille, eveneens met de nachtboot.
Veel motorfiets verhuurders heb ik ginds niet gezien, na een beetje googelen vond ik er wel een. http://www.corsicatravel.be/corsica/nl/ ... n-moto.php
Ik vrees echter dat je er bijna geen touring motorfietsen gaat vinden, de locale bevolking rijdt meestal met scooters of off road motorfietsen.
Mocht ik opnieuw naar Corsica vertrekken zou ik voor de heen- en terugreis dezelfde route nemen, maar in Corsica zelf zou ik van het ene punt naar het andere trekken en niet meer terplaatse blijven, vergeet niet het is inderdaad het eiland van de 100.000 bochten. De corsicanen rekenen niet zozeer hun afstanden in km maar eerder in uren.
Indien je meer info wenst mag je gerust mailen,
Groetjes,
Patille
Vorig jaar hebben we met 3 motorfietsen veertien dagen rondgetoerd in Corsica.
De heen en terugreis hebben we inderdaad telkens in 2 dagen gereden.
Brugge - Macon, Macon Marseille.
Marseille - Troyes, Troyes - Brugge.
In Macon zijn we blijven overnachten in het motel " La vieille Ferme". Volgens mij prijs - kwaliteit een aanrader.De motorfiets kan je overdekt stallen aan je voordeur.
Wij hebben de nachtboot van Marseille naar Properiano genomen voor de heen reis.
De terugreis ging via Bastia naar Marseille, eveneens met de nachtboot.
Veel motorfiets verhuurders heb ik ginds niet gezien, na een beetje googelen vond ik er wel een. http://www.corsicatravel.be/corsica/nl/ ... n-moto.php
Ik vrees echter dat je er bijna geen touring motorfietsen gaat vinden, de locale bevolking rijdt meestal met scooters of off road motorfietsen.
Mocht ik opnieuw naar Corsica vertrekken zou ik voor de heen- en terugreis dezelfde route nemen, maar in Corsica zelf zou ik van het ene punt naar het andere trekken en niet meer terplaatse blijven, vergeet niet het is inderdaad het eiland van de 100.000 bochten. De corsicanen rekenen niet zozeer hun afstanden in km maar eerder in uren.
Indien je meer info wenst mag je gerust mailen,
Groetjes,
Patille
K75S,K75 RT ULTIMA; R 1150 RT
-
Motard de l'Allier
- Contacteer:
Verleden jaar ook Corsica aangedaan.
zie ons reisverslag;
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 25&t=20294
Zou zeggen rij daarheen in 2 dagen. Wij hebben de nachtboot genomen in Toulon - Bastia.
Ook wij geen verhuurbedrijven gezien waar men touringmotors verhuurd.
Wij opteren om op één plek te blijven en lussen te rijden, zo rij je niet gans je reis volgepakt.
Volgend jaar zijn we opnieuw van plan om naar Corsica te trekken, deze maal gaan we het zuiden verkennen
Met één of twee moto's maar daar zijn we nog niet uit
Mvg Motard de l'Allier
zie ons reisverslag;
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 25&t=20294
Zou zeggen rij daarheen in 2 dagen. Wij hebben de nachtboot genomen in Toulon - Bastia.
Ook wij geen verhuurbedrijven gezien waar men touringmotors verhuurd.
Wij opteren om op één plek te blijven en lussen te rijden, zo rij je niet gans je reis volgepakt.
Volgend jaar zijn we opnieuw van plan om naar Corsica te trekken, deze maal gaan we het zuiden verkennen
Met één of twee moto's maar daar zijn we nog niet uit
Mvg Motard de l'Allier
CZ400 -> YZ125 -> KLX250 -> R100RT -> GS1100 '94 -> GS1100 '98 + CB500 -> F650 GS '10 (T)-> 0
Koen... schreef:Ik zou zeggen, rij gewoon naar daar.
Zou inderdaad het meest logische zijn , maar probleem is dat ons verlof nogal beperkt is in tijd .
Heen en terugreis moet ge toch al rekenen op 4 dagen .
Toch ook nog even meegeven dat de overzet vanuit Italië stukken goedkoper is dan vanuit Frankrijk, en even ver als je Savona als vertrekhaven neemt... als je dan nog wat kan schipperen met de vertrekdatum kan je heel goeie zaakjes doen met de promo's...
De mooiste kant is de westkust. Best in wijzerzin rond Corsica rijden (anders gaat je bijrijder een hese stem hebben van het gillen, en een paar nieuwe hartkleppen nodig hebben).
Misschien tof:
Aankomst in Bastia, dan Cap Corse rond tot in St. Florent,
Dan door naar 't binnenland (Corte) Dan terug richting westkust en afzakken tot Bonifacio.
Als afsluiter geraak je wel op 1 dag van Bonifacio terug naar Bastia...
De mooiste kant is de westkust. Best in wijzerzin rond Corsica rijden (anders gaat je bijrijder een hese stem hebben van het gillen, en een paar nieuwe hartkleppen nodig hebben).
Misschien tof:
Aankomst in Bastia, dan Cap Corse rond tot in St. Florent,
Dan door naar 't binnenland (Corte) Dan terug richting westkust en afzakken tot Bonifacio.
Als afsluiter geraak je wel op 1 dag van Bonifacio terug naar Bastia...
ter land met de motor
ter zee met de zeilboot
ter zee met de zeilboot