K1300S, iemand ?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

K1300S, iemand ?

Bericht door MOTOBLOG »

Iemand die al een K1300S rijdt ? Kreeg graag wat feedback ... en foto's te zien ? Thanks.
Radena
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 mar 2009, 12:28
Locatie: Galmaarden
Contacteer:

Re: K1300S, iemand ?

Bericht door Radena »

Hallo pvdk,

Ik rijd sinds april met een K1300S en heb ondertussen bijna 6000km op de teller. Om te maneuvreren is ie wel zwaar, maar eens aan het rijden is het een plezier, zeker met de quickshift. Ik rij met 100pk en ben niet van plan de volle 175 te laten omzetten. Vering is fantastisch, remmen werken feilloos. Kortom, na deze weet ik niet wat ik nog zou moeten kiezen...
Als er nog vragen zijn, hoor ik het graag.

Groeten,
Alain
Freddie
Berichten: 381
Lid geworden op: 25 nov 2004, 17:40
Locatie: Budel (NL)

Re: K1300S, iemand ?

Bericht door Freddie »

K1600 GT - 2012 - 215.000 km
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: K1300S, iemand ?

Bericht door MOTOBLOG »

Ok, maar ik kreeg graag wat feedback van members hier ... Ga de bike zelf testen in september, trek ermee naar Sauerland voor een lang weekend. Verslag volgt later op de site, hoopte al wat 'instekers' te lezen ...
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: K1300S, iemand ?

Bericht door MOTOBLOG »

Thanks Alain,

- windbescherming ?
- hernemingen in lage toeren, hoge versnelling ?
- verbruik ?
- nut quickshifter op openbare weg ?
- vibraties op bepaalde toerentallen ?
- stuureigenschappen ?

PS, wat was je vorige motor ?
Radena schreef:Hallo pvdk,

Ik rijd sinds april met een K1300S en heb ondertussen bijna 6000km op de teller. Om te maneuvreren is ie wel zwaar, maar eens aan het rijden is het een plezier, zeker met de quickshift. Ik rij met 100pk en ben niet van plan de volle 175 te laten omzetten. Vering is fantastisch, remmen werken feilloos. Kortom, na deze weet ik niet wat ik nog zou moeten kiezen...
Als er nog vragen zijn, hoor ik het graag.

Groeten,
Alain
CAT
Berichten: 174
Lid geworden op: 18 jul 2006, 13:07
Locatie: Waasland

Re: K1300S, iemand ?

Bericht door CAT »

Mijn neef heeft een K1300S waarmee woon-werk verkeer gedaan word. Ik stuur hem even een mailtje of hij een comment wil geven.
Epica rocks my world
Radena
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 mar 2009, 12:28
Locatie: Galmaarden
Contacteer:

Re: K1300S, iemand ?

Bericht door Radena »

- windbescherming : schouders en hoofd krijgen de volle laag met m'n 1m85, maar dit is goed te verdragen tot 140km/u.
- hernemingen in lage toeren, hoge versnelling : herneemt zeer goed zelfs in lage toeren (schijnt trouwens dé verbetering te zijn tov K12)
- verbruik : 6L bij woon-werkverkeer (45km enkel met +/- 20km snelweg)
- nut quickshifter op openbare weg : dit is gewoon super! maakt niet uit of je op de gewone weg bent, je bent altijd supersnel en supersoepel aan het schakelen. Ik had er ook mijn twijfels bij maar nu gebruik ik hem constant (enkel bij versnellen, het systeem werkt op de ontsteking).
- vibraties op bepaalde toerentallen: vanaf 140-150km/u zijn er wat vibratie voelbaar voor gevoelige personen, niets storends.
- stuureigenschappen : zeer wendbaar

PS, wat was je vorige motor ? F800ST (perte total in maart 2009, na 1 jaar en 10.000km) , daarvoor Kawa ER6n ( na 6 maand verkocht met 6000km wegens niet compatibel (ik voelde me daar niet op m'n gemak op bij meer dan 120km/u, ketting smeren om de 500km= iedere week, en dan de smeer er weer vanaf krijgen :-x



Groeten,
Alain
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: K1300S, iemand ?

Bericht door MOTOBLOG »

Bedankt voor de feedback, Alain, en nu nog een mooi fotootje (mag geen probleem zijn, denk ik :wink: )
Met deze gegevens kan ik toch al een stukje verder. Ik hoop dat ze in Bornem de quickshifter gemonteerd hebben, dan kan ik het nut en voordeel objectief aan de tand voelen. Ben vooral nieuwsgierig achter de ESA II tegenover de ESA I die ik op de K1200R sport heb kunnen evalueren. Had 'm zelf op de RT. Nu rijd ik met Öhlins, volledig instelbaar, maar manueel.

Ik verschiet een beetje van de windbescherming, ik hoopte op een goede protectie tot 180 km/u alvorens het nodig is je te verzetten en weg te duiken. Verbruik lijkt mee te vallen. Hernemingen zouden idd goed moeten zijn.

Afin, nog drie weekjes en ik kan er zelf 1500 km mee aan de slag.
Radena
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 mar 2009, 12:28
Locatie: Galmaarden
Contacteer:

Re: K1300S, iemand ?

Bericht door Radena »

@Philippe:
Ben benieuwd naar jou bevindingen, ik heb geen echt uitgebreide ervaring en rij ook nooit echt hard (>160km/u).
Foto's volgen, ik heb er nog geen enkele van gemaakt (voor iedereen fotos maken maar niet voor m'n eigen, daar bestaat een gezegde van!)

De Quickshift is echter iets dat ik niet meer zou willen missen, het is even wennen omdat je het alleen mag gebruiken bij het acceleren anders maakt ie bokkesprongen, maar de overgangen zijn bijna naadloos.
Freddie
Berichten: 381
Lid geworden op: 25 nov 2004, 17:40
Locatie: Budel (NL)

Re: K1300S, iemand ?

Bericht door Freddie »

Jammer dat er geen Quickshift op de K 1300 GT zit. :-(
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
Radena
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 mar 2009, 12:28
Locatie: Galmaarden
Contacteer:

Re: K1300S, iemand ?

Bericht door Radena »

Freddie schreef:Jammer dat er geen Quickshift op de K 1300 GT zit. :-(

Dat is inderdaad zeer jammer, ik heb hem eens als vervangmoto gekregen en ik had de indruk dat de versnelling veel te kort bijeen lagen, hetgeen met de quickshift geen hinder geeft. Ik sloeg telkens een versnelling over om sneller vooruit te gaan.
Laatst gewijzigd door Radena op 28 aug 2009, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
CAT
Berichten: 174
Lid geworden op: 18 jul 2006, 13:07
Locatie: Waasland

Re: K1300S, iemand ?

Bericht door CAT »

Duc kopen met droge koppeling, dan hebt ge geen quickshifter nodig :lol: :lol:
Epica rocks my world
Plaats reactie