Een rit rond de middellandse zee

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Frederic11

Een rit rond de middellandse zee

Bericht door Frederic11 »

Hoi,

Ik zal eind oktober, tot eind november een rit maken van België over Turkye, Syrië, Jordanië, Egypte, Libië, Tunesië en dan met de ferry via Marseille terug naar huis.
De reis zal een 4-tal weken duren. Ik ben nog op zoek naar een compagnon ( m/v ) om mij te vergezellen.
Interesse?

Frederic
WimLT
Contacteer:

Re: Een rit rond de middellandse zee

Bericht door WimLT »

Goh, een rit rond de Middellandse Zee klonk zo goed tot .....
Frederic11 schreef:Turkye, Syrië, Jordanië, Egypte, Libië, Tunesië
..... dàt ligt er idd allemaal rond :shaking: :shaking2: :pale:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
ludo V E

Bericht door ludo V E »

u weet toch dat ge voor EGYPTE een carnet nodig hebt (kan oplopen tot 2 á 3 maal de waarde van het voertuig op datum van aanvraag) best eens informeren bij VAB of DOUANE .
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE
LID BMW MC VLAANDEREN
Frederic11

hoi,

In verband met het carnet.
Ik heb geinformeerd bij RACB. De kost is € 220, inclusief lidgeld van de RACB.
De vereiste borg is een bank waarborg ter waarde van 50% van de actuele waarde van de bike ( te staven door een brief van uw dealer ) en een solidaire borg stelling van iemand die een verblijfplaats heeft in België.

Dit valt toch nog mee.
Chris Wils

Bericht door Chris Wils »

En hoeveel bedraagt die solidaire borg? Enkele jaren geleden heb ik ook eens geinformeerd en toen moest er iemand borg staan mer een huis of ander onroerend goed ter waarde van 5 MILJOEN bfr,en zo,n zotten vindt ik in mijn familie niet die dat willen doen, zo,n borg.Dus was het voor mij simpel: mijn eigen motor verschepen naar Amerika of Canada (geen Carnet nodig) ofwel in Australie een motor ginder kopen en nadien weer verkopen (ook geen Carnet voor nodig). Ik heb het beide gedaan,alleen raad ik iedereeen aan,verscheep uw motor nooit naar Miami,mijn Harley stond daar in 2003, 29dagen bij de douane,omdat men er sinds 9/11 alles controleert,men moest 200 containers per dag controleren en men had een achterstand van 600 stuks,dus wachten was de boodschap, dus 3 weken in een jeugdherberg in Miami South beach zitten wachten( South beach is mooi voor een dag of 5 maar geen 3 weken) Australie geen probleem. Motor kopen bij een 2de hands dealer, met de papieren naar de RTA (in verkeer brengen) met het adres van de jeugdherberg als verblijfadres,en 50$ later de motor op mijn naam voor 6 maanden en rijden maar.
Salu.
Chris.
Weet er iemand een adres in Belgie, Nederland of Duitsland, waar ik posters kan kopen van BMW boxer motoren uit de jaren 70 en 80? om op te sturen naar een BMW shop in Melbourne, Australie.
Frederic11

Beste Chris,

Die solidaire borgstelling kost niks tenzij ge uw moto verkoopt onderweg.
It's up to you.
Plaats reactie