Motoren niet welkom?!!

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Wim Nelis
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 aug 2008, 10:54
Woonplaats: Geel
Locatie: Antwerpen

Motoren niet welkom?!!

Bericht door Wim Nelis »

Ik reed vandaag naar Leuven om de collegas te helpen tijdens de vakantieperiode en parkeerde daar mijn beemer op parking 'centrum'.
Rond een uur of 5 had ik gedaan, omgekleed, parking betaald en zat ik terug op de motor om naar huis te rijden.
Aan de uitgang van de parking stond er een man te wachten die me vriendelijk verzocht om niet meer naar de parking te komen... :-o
Uiteraard vroeg ik waarom en hij gaf als reden dat de sensors van de slagboom misschien niet zouden reageren om mijn motor, met als gevolg dat ik niet buiten zou geraken.
Ik vroeg dan wat zijn voorstel was en hij zei 'parkeer hem dan buiten'...Als je weet dat je maximaal 30 minuten kunt parkeren buiten voor je opnieuw moet 'insteken', dan vraag ik me af of dit de ideale oplossing is (het feit dat hij nog gestolen kan worden laat ik nog even buiten beschouwing).
Enfin, ik vroeg of dit bij andere parkings ook was en hij beweerde dat de parkings in het centrum motoren vermijden.
Morgen noodgedwongen dus met de auto :-x
Lid van BMW MC Vlaanderen
04/2008: R850R - 07/2013: R1200R Classic
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Motoren niet welkom?!!

Bericht door WimLT »

Betalend parkeren met de motor :shock: Nog nooit gedaan :-P
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
BMW-4-Ever
Berichten: 152
Lid geworden op: 06 mei 2008, 21:12

Re: Motoren niet welkom?!!

Bericht door BMW-4-Ever »

Neuh, ik (in NL) ook nog geen euro uitgegeven aan parkeergeld. Is voor mij juist vaak een reden om met de motor naar het centrum te gaan.
Ooit wel eens een gesprek aangeknoopt met een parkeerwachter, en na vragen van "waar laat ik mij kaartje" en dergelijke wist die het ook niet meer :clown:

Succes en de groeten,
Erik
Alx
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 apr 2008, 21:37
Woonplaats: Wilsele
Locatie: Wilsele

Re: Motoren niet welkom?!!

Bericht door Alx »

Ik heb gelijk ook niet echt de neiging om in een betaalparkeergarage te gaan staan met de motor. :clown:
Ik denk dat ze vooral niet willen dat je wel in de parkeergarage staat en plaats inneemt en dan met een auto mee naar buiten glipt, zonder te betalen.

In Leuven parkeer ik die gewoon ergens in de buurt van waar ik moet zijn; genoeg voetgangersstraatjes, pleinen en brede trottoirs om uw tweewieler te parkeren. Zolang je ervoor zorgt dat voetgangers, rolstoelers en kinderwagens ongehinderd kunnen passeren, denk ik niet dat je iets riskeerd. Ik heb in elk geval nog nooit onder mijn voeten gehad (daarvoor toch niet ;)).
R850R '95 / Honda CB sevenfifty '92 / R1150R Rockster '03
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: Motoren niet welkom?!!

Bericht door Wiedewa »

Hier in Weert hebben ze 'n winkelcentrum de Muntpassage.
Zijn 4parkeerplaatsen voor motoren zag ik laatste keer.
Kom vrolijk aangereden daar boven op het dak met de motor, lopen parkeerwachten rond.
Ik de motor gelijk daar neergezet en naar die parkeerwachten toe en gevraagd, waar zet ik 'm neer ?

Zegt die parkeerwachter, niet daar, ze kunnen er zo tegenaan rijden.
Zet hem liever op 'n verhoogde inham zodat hij daar veilig staat.
Ennuhh parkeergeld, waar laat ik het briefje ?

Niks pakeergeld, we zijn blij dat we weer 'n klant voor onze winkels hebben :grin: :grin: :grin:

mvg Nico
MG Breva 850
Wim Nelis
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 aug 2008, 10:54
Woonplaats: Geel
Locatie: Antwerpen

Re: Motoren niet welkom?!!

Bericht door Wim Nelis »

Het betalen is niet het probleem (het werk betaald mijn vervoerskosten en parkingkosten terug :grin: )
Het gaat over het feit: mag die man een motor weigeren? Soms zie ik een bordje 'geen bestelwagens' maar 'geen motoren'?
Lid van BMW MC Vlaanderen
04/2008: R850R - 07/2013: R1200R Classic
ahern
Berichten: 57
Lid geworden op: 22 jun 2009, 14:20
Locatie: Deurne antwerpen

Re: Motoren niet welkom?!!

Bericht door ahern »

Inderdaad , het parkeren is voor mij ook het zoeken naar een breed trottoir. Als je maar genoeg plaats laat.
Het zou bij mij ook niet in me opkomen om hem in een parkeergarage te zetten, of het moest zijn om hem uit een "ongure buurt te houden".
Je kunt je de vraag stellen of je hem op een volledig parkeervak in de stad kunt zetten en dan je ticket meeneemt. Vraag me dan af of er geen automobilist er een duwtje tegen geeft om ertussen te kunnen en je schade hebt wegens omvallen.
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Motoren niet welkom?!!

Bericht door WimLT »

Wim Nelis schreef:mag die man een motor weigeren?
Das een goei vraag ! In Antwerpen weet ik een paar parkings waar duidelijk aan de ingang staat dat er gèèn motoren in mogen. Zo ook in Oostenrijk bij de meeste zoniet allemaal. Ik vermoed dat als er niet zo'n specifiek bord aan de ingang hangt, hij je niet kàn weigeren :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
de Pierre
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 aug 2008, 15:23
Woonplaats: Zemst
Locatie: Vl. Brabant
Contacteer:

MOTO PARKEREN IN LEUVEN

Bericht door de Pierre »

Moto parkeren in Leuven is noch voor de Politie,noch voor mij,daar een probleem, : Op de stoep en voor het station,waar de Poltie steeds aanwezig is,wordt daar door de vingers gekeken.

Ik zeg wel OP de stoep en NIET tussen de fietsen.Na-gevraagd bij de politie die daar steeds hapklaar staat om je zonder pardon op het boekje te zetten...voor de auto's / motoren die door het kort stukje één-richting rijden,van amper enkele tientallen meters,net VOOR het station.

Ga maar es kijken,je ziet er mijn RT-ke wel eens staan "askik" daar op een terraske zit....hij staat neffes de RT-kes v d gendarmes !


Wim Nelis schreef:Ik reed vandaag naar Leuven om de collegas te helpen tijdens de vakantieperiode en parkeerde daar mijn beemer op parking 'centrum'.
Rond een uur of 5 had ik gedaan, omgekleed, parking betaald en zat ik terug op de motor om naar huis te rijden.
Aan de uitgang van de parking stond er een man te wachten die me vriendelijk verzocht om niet meer naar de parking te komen... :-o
Uiteraard vroeg ik waarom en hij gaf als reden dat de sensors van de slagboom misschien niet zouden reageren om mijn motor, met als gevolg dat ik niet buiten zou geraken.
Ik vroeg dan wat zijn voorstel was en hij zei 'parkeer hem dan buiten'...Als je weet dat je maximaal 30 minuten kunt parkeren buiten voor je opnieuw moet 'insteken', dan vraag ik me af of dit de ideale oplossing is (het feit dat hij nog gestolen kan worden laat ik nog even buiten beschouwing).
Enfin, ik vroeg of dit bij andere parkings ook was en hij beweerde dat de parkings in het centrum motoren vermijden.
Morgen noodgedwongen dus met de auto :-x
BMW-4-Ever
Berichten: 152
Lid geworden op: 06 mei 2008, 21:12

Re: Motoren niet welkom?!!

Bericht door BMW-4-Ever »

Wim Nelis schreef:Het betalen is niet het probleem (het werk betaald mijn vervoerskosten en parkingkosten terug :grin: )
Het gaat over het feit: mag die man een motor weigeren? Soms zie ik een bordje 'geen bestelwagens' maar 'geen motoren'?
Ik snap je vraag, maar kan daar niks zinnigs op zeggen.
Het lijkt me (wanneer er geen bordje staat waarop ze het verbieden) dat ze je niet kunnen wijgeren. Het is toch gewoon een openbare ruimte?
En dat van die sensors lijkt me overdreven, ik heb met de motor daar nog nooit problemen mee gehad bij slagbomen, verkeerslichten e.d.

Succes en de groeten,
Erik
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Motoren niet welkom?!!

Bericht door jakke »

BMW-4-Ever schreef: En dat van die sensors lijkt me overdreven, ik heb met de motor daar nog nooit problemen mee gehad bij slagbomen, verkeerslichten e.d.
Erik
Toch niet echt overdreven hoor!! Ik heb het hier in België al een twee keer voorgehad aan verkeerslichten en zeer recentelijk ook in Frankrijk. Met de motor uiteraard. Met een beetje vooruit rijden en een koekblik te laten doorschuiven, direct op groen. :grin:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Tazke
Berichten: 881
Lid geworden op: 29 nov 2007, 10:56
Woonplaats: Diegem City
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: Motoren niet welkom?!!

Bericht door Tazke »

jakke schreef: Toch niet echt overdreven hoor!! Ik heb het hier in België al een twee keer voorgehad aan verkeerslichten en zeer recentelijk ook in Frankrijk. Met de motor uiteraard. Met een beetje vooruit rijden en een koekblik te laten doorschuiven, direct op groen. :grin:
Ik ook al voorgehad met mijn motor aan verkeerslichten, na de afrit van de autostrade.
Het bleef maar rood, tot er een auto kwam naaststaan (2vaksrijbaan) en het sprong direct op groen.
Toen gemeld aan onze gemeente en die hebben het doorgegeven. En erna kreeg ik een mail met de vraag om welk type moto het ging. Ondertussen wel niet meer kunnen gaan testen met mijnen motor, want ja zoveel pak ik die afrit ook niet. Zou ik nog eens moeten doen.

Op mijn werk kan ik de parking ook niet uitrijden. Er ligt een sensor die metaal meet en blijkbaar heb ik niet genoeg metaal aan mijn motor zitten. Gelukkig is er nog een ander uitrit die met een infrarood (of iet anders) werkt.
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
xantingo
Berichten: 604
Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:37
Woonplaats: Wechelderzande
Locatie: Antwerpen / Wechelderzande
Contacteer:

Re: Motoren niet welkom?!!

Bericht door xantingo »

Met een moto, die dikwijls voornamelijk uit aluminium en plastiek bestaat, gebeurt het idd wel meer dat de sensors niet reageren.

Ik heb zo ook al ettelijke malen voor een rood licht gestaan op weg naar huis na de late ploeg. Heb ondertussen geleerd van die weg dan maar te vermijden wanneer normale mensen in hun bed liggen...

Overigens, ook in Gent zijn er ondergrondse parkings waar geen moto's in mogen. Hangt een bordje aan de inrit.
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
CAT
Berichten: 174
Lid geworden op: 18 jul 2006, 13:07
Locatie: Waasland

Re: Motoren niet welkom?!!

Bericht door CAT »

WimLT schreef:
Wim Nelis schreef:mag die man een motor weigeren?
Das een goei vraag ! In Antwerpen weet ik een paar parkings waar duidelijk aan de ingang staat dat er gèèn motoren in mogen. Zo ook in Oostenrijk bij de meeste zoniet allemaal. Ik vermoed dat als er niet zo'n specifiek bord aan de ingang hangt, hij je niet kàn weigeren :-?

Er zijn er ook waar een speciale motoparking voorzien is aan de bewakingsbalie ( Gent Zuid )
Epica rocks my world
Tazke
Berichten: 881
Lid geworden op: 29 nov 2007, 10:56
Woonplaats: Diegem City
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: Motoren niet welkom?!!

Bericht door Tazke »

WimLT schreef:Das een goei vraag ! In Antwerpen weet ik een paar parkings waar duidelijk aan de ingang staat dat er gèèn motoren in mogen.
In Antwerpen parkeer je, bovengronds, met je motor gratis :-P , daar waar de auto's moeten betalen.
Je mag zelfs een parkeerplaats van auto's inpakken.
Dit voor het probleem 'waar stop ik dat papierken achter mijnen moto'.
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
xantingo
Berichten: 604
Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:37
Woonplaats: Wechelderzande
Locatie: Antwerpen / Wechelderzande
Contacteer:

Re: Motoren niet welkom?!!

Bericht door xantingo »

Maar bovengronds is een moto ook rapper "verdwenen" dan ondergronds...

Ik betaal liever met toch iets meer zekerheid dat de moto er nog staat wanneer je terugkomt. In de ondergrondse parkeerplaatsen is er gewoonlijk nog camerabewaking; moest hij verdwenen zijn is er toch meer kans dat men de daders kan terugvinden dan bovengronds.
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
lucsa
Berichten: 569
Lid geworden op: 29 mar 2005, 18:48
Woonplaats: Tielt
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Motoren niet welkom?!!

Bericht door lucsa »

De ondergrondse parking "'t zand" in Brugge is evenens verboden voor motoren.
Meer info:http://www.brugge.be/internet/nl/Mobili ... ietsen.htm
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: Motoren niet welkom?!!

Bericht door Gaby »

jakke schreef:
BMW-4-Ever schreef: En dat van die sensors lijkt me overdreven, ik heb met de motor daar nog nooit problemen mee gehad bij slagbomen, verkeerslichten e.d.
Erik
Toch niet echt overdreven hoor!! Ik heb het hier in België al een twee keer voorgehad aan verkeerslichten en zeer recentelijk ook in Frankrijk. Met de motor uiteraard. Met een beetje vooruit rijden en een koekblik te laten doorschuiven, direct op groen. :grin:
Bij het verlaten van de parking van 't werk ligt er ook een lus in de grond om te detecteren
of er een voertuig op staat. Werkt prima bij motoren, gelukkig maar zou ik zo zeggen :-)
Gaby
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
R12RT
Berichten: 161
Lid geworden op: 20 jul 2007, 14:28
Locatie: Iere in nieveranst elders

Re: Motoren niet welkom?!!

Bericht door R12RT »

Bij ons op de parking hadden we ook problemen dat klanten met bepaalde types motorfietsen die niet werden
gedetecteerd door de lussen (vaak lichtere motoren).
Gezien het nog niet was opgeleverd onze leverancier de vraag gesteld en het was gewoon kwestie van
wat de gevoeligheid van de lussen bij te regelen, heden weinig problemen meer vastgesteld.
585cc links - 585cc rechts
AdventureQ
Berichten: 202
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:58

Re: Motoren niet welkom?!!

Bericht door AdventureQ »

op mijn werk reageert de poort zelfs als ik met mijne fiets over die lus rij, en da's een aluminium kader (tenzij ze mij opgelicht hebbe)...


in een (privé-) parkeergarage beslist de eigenaar wie er binnen mag en wie niet. Dus als ie daar een bordje hangt dat motoren verbiedt, is dat geheel zijn keuze.
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet
dede61
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 aug 2009, 17:26
Locatie: Zichem

Re: Motoren niet welkom?!!

Bericht door dede61 »

In Leuven onder het Martelaereplein is er Parking De Bond, deze heeft specifieke motor plaatsen. Een voorbeeld om te volgen :idea:

Groeten,

Danny
"Geloof kan bergen verzetten, maar een ingenieur gaat je dynamiet aanbevelen" kwestie van overtuiging zeker....
Wim Nelis
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 aug 2008, 10:54
Woonplaats: Geel
Locatie: Antwerpen

Re: Motoren niet welkom?!!

Bericht door Wim Nelis »

Danny,

Bedankt voor de tip! Goed om te weten voor volgende keer.
Lid van BMW MC Vlaanderen
04/2008: R850R - 07/2013: R1200R Classic
Sven 12RT

Re: Motoren niet welkom?!!

Bericht door Sven 12RT »

dede61 schreef:In Leuven onder het Martelaereplein is er Parking De Bond, deze heeft specifieke motor plaatsen. Een voorbeeld om te volgen :idea:
Ik moet morgen aldaar.
Hoe rij je daar binnen?
Via de tunnel, of is er een ingang elders?
Bovengronds naast de Lijnwinkel?

Grtz,

Sven
costerke
Berichten: 613
Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
Woonplaats: Kortenberg
Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel

Re: Motoren niet welkom?!!

Bericht door costerke »

Sven 12RT schreef:
dede61 schreef:In Leuven onder het Martelaereplein is er Parking De Bond, deze heeft specifieke motor plaatsen. Een voorbeeld om te volgen :idea:
Ik moet morgen aldaar.
Hoe rij je daar binnen?
Via de tunnel, of is er een ingang elders?
Bovengronds naast de Lijnwinkel?

Grtz,

Sven
Binnenrijden via de tunnel.

Groetjes Rudy
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
Nick
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 nov 2009, 12:24
Woonplaats: Niet van gisteren
Locatie: Vanwaar ben je? Niet van gisteren.

Re: Motoren niet welkom?!!

Bericht door Nick »

In Leuven rij ik steeds net voor het station naar rechts, de parkingzone op. Je rijdt de hoek om en langs de sporen er helemaal tot het einde, en daar kan je perfect tussen de afsluiting door de parking binnen.
Zo sta je veilig binnen een parking ... maar toch lekker gratis.
Plaats reactie